Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بورس 24: پرداخت الکترونیک پاسارگاد برترین شرکت داخلی از منظر رشد سریع بوده که اخیرا در بازار سرمایه عرضه شده است. معاملات این تازه وارد بازار سرمایه در قیمت 550 تومان آغاز شد و سهم با ثبت بازدهی 350% به خوبی پاسخ اعتماد بازار را داد...

منتظر تعدیل مثبت «پی پاد» باشید

بورس24 : پرداخت الکترونیک پاسارگاد برترین شرکت داخلی از منظر رشد سریع بوده که اخیرا در بازار سرمایه عرضه شده است. معاملات این تازه وارد بازار سرمایه در قیمت 550 تومان آغاز شد و  سهم با ثبت بازدهی 350% به خوبی پاسخ اعتماد بازار را داد. نماد " پی پاد " با سرمایه اسمی 3 همتی ، مارکت کپی معادل 56 هزار میلیارد تومان دارد. شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان با مالکیت تقریبا 73% سهام شرکت نقش اصلی را تعیین سیاست های مالی و عملیاتی شرکت برعهده دارد.

پی پاد از جمله شرکت های پیشرو در صنعت پرداخت الکترونیکی بوده و در انتهای اسفند ماه 1401 ، پایانه های فروشگاهی شرکت به بیش از 2 میلیون عدد رسیده که با سهم 20.69% از بازار ، بیانگر رتبه نخست در بین شرکت های فعال در صنعت می باشد.

تنوع سبد محصولات در این صنعت حرف اول را می زند. مفهومی که پی پاد به خوبی آن را درک کرده و روز به روز در حال توسعه آن می باشد ؛ چرا که ارزش افزوده عملیات شرکت در پی متنوع سازی محصولات خلق می شود. سبد محصولات این طلایه دار صنعت psp   از پایانه فروشگاهی، درگاه اینترنتی، کارت، فروش شارژ، سانا ، آوند ، پی پاد ، پرداخت قبض ، قبض ویژه ، آترز و AFC تشکیل شده است. در ادامه به تشریح برخی از محصولات خاص شرکت می پردازیم:

1)    پس از آشنایی با سازوکار سامانه " آوند " به ضروری بودن آن در هر سازمانی یقین پیدا می کنید. اگر به دنبال ارائه خدمات رفاهی تخفیف دار به کارکنان خود هستید ، به کمک این سامانه می توانید بودجه رفاهی کارکنان را به صورت در بخش های مختلف اقتصاد توزیع و هزینه نمایید. کارکنان شرکت می توانند به صورت حضوری و یا اینترنتی با بیشترین تخفیف از اصناف مختلف خرید نمایند.

2)    خدماتی نظیر کارت به کارت ، خرید شارژ ، پرداخت های اینترنتی ، پرداخت قبوض ، پرداخت عوارض آزادراه ، طرح آلودگی هوا و هزاران خدمت دیگر که در لیست نمی گنجد ، از طریق کیف پول پی پاد قابل انجام می باشد.

3)    سامانه آترز پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به یکی از مجرا های درآمدی اصلی و قوی شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد دارد. این سامانه قابلیت همکاری با صاحبان اماکن تفریحی ، سیاحتی ، ورزشگاه ها ، سینما ها ، موزه ها ، رستوران ها ، هتل ها و هر مرکزی نیاز به رزرو داشته باشد را دارد.

درآمد های عملیاتی شرکت در شش ماهه منتهی به بهار 1402 جهش سنگین تقریبا 200% را نسبت به مقطع مقایسه ای نشان می دهد. ماحصل عملکرد شرکت در این مدت ، شناسایی 2.23 هزار میلیارد تومان درآمد عملیاتی بوده که نسبت به مقطع مقایسه ای ، مبین رشد چشمگیر 3 برابری است. گفتنی است که درآمد عملیاتی سال مالی قبل ، 2.72 هزار میلیارد تومان گزارش شده است ؛ فلذا شرکت در مدت 6 ماهه منتهی به خرداد 1402 عملکرد خیره کننده ای داشته و موفق به پوشش 81% درآمد های سال قبل شده است. پر واضح است که با توجه به رشد فراتر از انتظار درآمد های شرکت ، سرمایه گذاران انتظار تعدیلات سنگین بودجه عملیاتی دوره 1402 و در نتیجه جهش های سنگین سود سازی دارند.

شایان ذکر است که درآمد خرداد ماه واحد تجاری نیز با ثبت پرش 106% نسبت به ماه مقایسه ای به 464 میلیارد تومان رسیده است.
 خ
 
بخش عمده سبد درآمدی فصل بهار ( تقریبا 61% ) مربوط به فروش پین و اعتبار شارژ می باشد. در مدت 6 ماهه منتهی به خرداد 1402 ، مجموعا 1.36 هزار میلیارد تومان درآمد از این محل عاید شرکت شده که نسبت به مقطع مقایسه ای ، رشد قابل توجه 2.6 برابری را نشان می دهد. رشد مثبت مستمر و مداوم این بازوی حیاتی درآمدی شرکت در نمودار زیر به روشنی قابل رویت است:

ن

ساختار مالی بهینه شرط اصلی حفظ و توسعه عملیات هر بیزینسی است. مدیریت شرکت نیز  توجه ویژه ای به این اصل داشته و با تحصیل منابع به صرفه و ارزان قیمت و تخصیص اثربخش این منابع ، به دنبال حداکثر سازی بازده عملیات و به دنبال آن ، ثروت سهامداران است. در دوره 1401 ، تیم مالی شرکت شرایط تورمی اقتصاد کشور را فرصتی طلایی به منظور تامین مالی ارزان قیمت از طریق سیستم بانکی برشمرده و اقدام به اخذ 85 میلیارد تومان تسهیلات بانکی با نرخ 18% کرده است. در انتهای اسفند 1401 ، ساختار سرمایه شرکت بر 618 میلیارد تومان حقوق مالکانه ( 44% ) و 788 میلیارد تومان بدهی استوار است.

سرمایه گذاری در دارایی های ثابت تضمین کننده تداوم عملیات شرکت در دوره های آتی است. مدیریت واحد تجاری نیز نگاه ویژه ای به این مسئله داشته و در مدت 3 ماهه منتهی به اسفند 1401 ، مبلغ 310 میلیارد تومان ( 30% درآمد عملیاتی 3 ماهه ) بابت تحصیل دارایی های ثابت پرداخت کرده است.

در تاریخ نگارش این مقاله اهم اطلاعات تابلوی سهم به شرح زیر است:
قیمت پایانی : 17.960 ریال    
ارزش بازار : 53.880 میلیارد
نمودار قیمت سهم نیز به شرح زیر تحلیل شده است:
نمودار سهم پس از ثبت یک صعود 350% پس از عرضه اولیه ، در حال استراحت بوده و در حال حاضر در درون یک کانال نزولی در حال حرکت می باشد. در صورت ادامه اصلاح ، منطقه 1500 تومان ، کف کانال میان مدت ، منطقه احتمالی جهت بازگشت قیمت در نظر گرفته می شود. در سناریوی صعودی نیز نخستین تارگت قیمت ، محدوده روانی 2000 تومان بوده که بسیاری از سرمایه گذاران در این منطقه اقدام به سیو سود خواهند کرد.

1

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24