Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

در حال حاضر هلدینگ‌های زیادی وجود دارند که در این وضعیت پنیک هر روز از ارزش شرکت‌های آنها کاسته می‌شود. این شرکت‌ها باید پای کار بیایند و با تزریق نقدینگی از سهام خود حمایت کنند. البته باید دید پس از اتفاقات منفی اخیر و آسیب جدی که به اعتماد معامله‌گران وارد شد، آیا فعالین حقیقی با حقوقی‌ها همراه می‌شوند یا فعلا انگیزه‌ای برای برگشت به بازار ندارند !!

پیش‌بینی وضعیت بورس 27 تیر 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : بازار در حالی برای برگشت و متوقف کردن روند نزولی خود نیاز به شوک‌های خبری مثبت دارد که روز گذشته تحت تاثیر شوک‌های خبری منفی نظیر افزایش عوارض صادرات شمش فولادی، دستور رئیس‌جمهور درخصوص ممانعت از افزایش نرخ خودروهای مونتاژی و زمزمه‌هایی مبنی بر حذف بخشی یا تمامی تخفیف خوراک پالایشگاه‌ها با فشار عرضه دیگری آغاز به‌کار کرد. هر چند که دقایق ابتدایی اوضاع چندان وخیم نبود اما به یکباره یک دست قوی فروش در برخی از سهام مورد توجه، فشار فروش را به کلیت بازار تسری داد و در همین راستا شاخص کل با سرعتی خیره‌کننده علاوه بر از دست دادن اَبَرکانال 2 میلیون، به کانال 1.9 میلیون سقوط کرد تا خیال تمام افراد و دست‌اندرکارانی که در بهم ریختن بازار و آسیب به دارایی سهامداران نقش کلیدی داشتند، راحت و آسوده شود ! به شکل واضحی مشخص است که دولت با تصمیمات ناشیانه و خلق‌الساعه خود کمر همت به نابودی صنایع بزرگ کشور بسته و گویا قرار است کلیه صنایع پاسوز بی‌پولی دولت و کسری بودجه او شوند !! جالب اینکه حتی سازمان بورس هم واکنشی به این اتفاقات نداشته و صرفا در زمان رشد بازار نگران شتاب افزایش قیمت‌ها است !!

البته خبر افزایش عوارض صادراتی محصولات خام و نیمه‌خام شرکت‌های معدنی و فولادی، اتفاق جدیدی نبود و پیش از این افراد مطلع که دسترسی به رانت اطلاعاتی داشتند، اثرات این خبر را در بازار منعکس کرده بودند. همچنین در بحث ممانعت از افزایش نرخ خودروهای مونتاژی ظاهراً مربوط به شرکت‌های غیر بورسی است. در واقع بسیاری در حال گرفتن ماهی از آبی هستند که دولت آن را حسابی گل‌آلود کرده است. همان‌‌‌‌‌‌‌طور که در گزارش‌های پیشین هم اشاره شد، اعتماد از با ارزش‌ترین مفاهیم موجود در بطن بازارهای مالی است که کمرنگ‌‌‌‌‌‌‌شدن آن، کارآیی بازار را تحت‌‌‌‌‌‌‌الشعاع قرار می‌دهد. مساله نرخ خوراک و عوارض و بازی دولت در زمین رانت‌خوران و یکسری از افرادی که درک صحیحی از اقتصاد و بازار کارا ندارند، آسیب جبران‌ناپذیری به اعتماد فعالین بازار و سهامداران زده است. بازاری که در میانه‌‌‌‌‌‌‌های اردیبهشت صحبت از قلل بالاتر برای آن بود، اکنون با سرعتی باورنکردنی در حال حفر دره‌های جدید است !!

وضعیت بازار بحرانی است و این بحران برآیند سیاست‌‌‌هایی است که از اردیبهشت‌ ماه توسط نهادهای مختلف و در راس آن دولت اتخاذ شد و در حالی که دورنمای بنیادی و تکنیکال بازار سرمایه وضعیت مثبتی را نشان می‌دهد، سهام اغلب شرکت‌ها ارزنده هستند و گزارش‌های عملکرد 3 ‌ماهه در حال انتشار شرکت‌ها وضعیت خوبی را نشان می‌دهد، روند نزولی ادامه‌دار است. تشدید روند منفی در بازار سرمایه به وسیله تصمیمات دولتی با یادآوری این نکته که ۹۰‌ درصد بورس ایران را شرکت‌های دولتی و شبه‌‌‌دولتی تشکیل داده و سهامداران اصلی این بازار صندوق بازنشستگی است به نظر یک خودزنی بزرگ می‌رسد و سهامدار خرد وقتی چنین شرایطی را می‌بیند، فرار را بر قرار ترجیح داده و لذا نمی‌توان بر او خرده‌‌‌ای گرفت. در واقع رفتار دولت و سیاستگذار به‌ نحوی است که سهامدار این احتمال را می‌دهد که سودهای نهفته در سهام ارزنده نیز با یک دستورالعمل جدید از بین برود !!

البته در این بین نوسانات نرخ ارز هم نقش کوچکی در فضای فعلی داشته است. همه می‌دانیم که دلار نقش موثری در حرکت بازار دارد و به نوعی یکی از درایورهای حرکتی بازار است اما مشکلات این روزهای بازار به قدری گسترده و پیچیده شده که ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24