Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

دومین نشست خبری ویژه عرضه اولیه سهام شرکت «صبا فولاد خلیج‌فارس» با حضور نماینده سهامدار عمده این شرکت، مشاور پذیرش و عرضه و بازار گردان برگزار شد.

روش جذاب «فصبا» برای ورود به بازار سرمایه

بورس24 : دومین نشست خبری ویژه عرضه اولیه سهام شرکت «صبا فولاد خلیج‌فارس» با حضور نماینده سهامدار عمده این شرکت، مشاور پذیرش و عرضه و بازار گردان برگزار شد.

احسان دشتیانه مدیر عامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس در ابتدای جلسه گفت:  این شرکت قرار است به روش صرف سهام عرضه شود، یعنی ابتدا  عددی را فرابورس برای کشف نرخ مشخص و  قبل از عرضه اعلام می‌کند و سپس افزایش سرمایه برای پروژه وطرح توسعه‌ای شرکت  انجام می‌شود .پس از اخذ مجوز سازمان ، سهامداران جدید در این افزایش سرمایه شرکت می‌کنند و سهامدار جدید شرکت می‌شوند.

وی گفت: مزیت  این روش عرضه  نسبت به IPO معمولی این است که سرمایه‌ای که از طریق این افزایش سرمایه وارد شرکت می‌شود،   برای اجرای پروژه توسعه ای است.  عددی که سرمایه‌گذاران جدید وارد شرکت می‌کنند، همان لحظه به ارزش شرکت می افزاید.

 دشتیانه گفت: این اهرم برای توسعه و اجرای این پروژه ، سود آور بوده و مشخصا ایجاد دارایی می‌کند .

علیرضا هادی پور مشاور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان نماینده سهامدار عمده با اشاره به اینکه زیرمجموعه‌های خود را در قالب حاکمیت شرکتی راهبری می‌کنیم، گفت:از راهبردهای ما برای حفاظت از حقوق سهامداران خرد فصبا تلاش برای رسیدن به تولید اسمی یعنی 1.5 میلیون تن میلگرد در سال جاری است.

وی گفت: حضور صبا فولاد و سایر شرکت‌ها در بازار سرمایه پشتوانه‌ای برای طرح‌های توسعه‌ای خواهد بود و منابعی که از بازار جمع می‌شود با نظر سهامدار عمده وارد حوزه توسعه‌ای شرکت می‌شود.

هادی پور افزود: افزایش سرمایه هم در قالب صرف سهام است تا منابع برای طرح‌های توسعه‌ای به داخل شرکت تزریق شود و برای سایر طرح‌های توسعه‌ای هم سهامدار عمده حمایت خواهد کرد.

وی در خصوص عرضه شرکت‌های زیرمجموعه گفت:  در حوزه فولادی و  پتروشیمی   دو شرکت  در شرف آماده‌سازی  برای عرضه اولیه هستند و انشاالله باتوجه به طرح‌های توسعه‌ای هم که در صندوق بازنشستگی کشور و به ویژه  در شرکت صبا انرژی تعریف شده است  از طریق همین صرف سهام ، نقدینگی  وارد شرکت‌ها می‌ شود تا بتوانند طرح‌های توسعه‌ای‌شان را  به نتیجه برسانند.

به گفته  هادی پور، شرکت برای اخذ تسهیلات مختلف از حمایت و تضامین سهامدار عمده بهره‌مند است.همچنین تبدیل کردن تولید جاری به تولید پایدار از دیگر برنامه‌های مهم سهامدار عمده است.طرح‌های توسعه‌ای نیز با اجرا به افزایش سودآوری شرکت کمک می‌کند.

وی با اشاره به مزیت های صبا فولاد  گفت: شرکت در منطقه ویژه صنعتی معدنی خلیج فارس در بندرعباس نزدیک به اسکله بندر شهید رجایی واقع شده و در  سال ۸۳ با هدف تکمیل زنجیره تولید فولاد و اهداف استراتژیک برای صادرات محصول  به ثبت رسیده است.

این منطقه برای تامین انرژی بهترین منطقه ایران برای توسعه فولاد است و ما تنها تولید کننده بریکت گرم در ایران و خاور میانه هستیم.

در ادامه  مرادی مدیرعامل کارگزاری صبا جهاد و نماینده مدیر صندوق اختصاصی بازارگردانی ارزش‌آفرین صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان مشاور پذیرش و بازارگردان، گفت: صندوق ارزش‌آفرین از سال 96 تاسیس شد. فعالیت خود را با نمادهای زیرمجموعه صندوق بازنشستگی آغاز کردیم و اکنون هم نزدیک به 20 نماد در این صندوق بازار گردانی می‌شود و طبق دستورالعمل بورس‌ها، تمام فعالیت‌ها بر اساس قوانین به بهترین شکل انجام می‌شود.

وی گفت: در مورد صبا فولاد خلیج‌فارس هم تمام تلاش ما بر این است که رویه‌ها حفظ شود و با پتانسیل‌های صبا فولاد، اطمینان داریم که مشکل خاصی نخواهیم داشت.

به گفته وی، پارامترهای بازارگردانی هم در زمان عرضه توسط فرابورس اعلام می‌شود.کارگزاری صندوق بازنشستگی کشوری، بازوی عملیاتی صندوق برای شرکت‌های زیرمجموعه بازار سرمایه است و تلاش می‌شود بهترین خدمات را به شرکت‌های مجموعه و کلیت بازار ارائه دهیم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24