Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

امروز بیست و چهارم تیر است و 7 روز تا پایان ماه باقی است. در واقع یک هفته کلیدی تا پایان تیر داریم. در این 7 روز تحولات ویژه کدال و گزارش‌های 3 ماهه را داریم. مجامع به شکل فشرده و پر حاشیه برگزار خواهند شد. و لذا اگر در این مقطع فضا یاری نکند و ترکیب قرار گرفتن شاخص کل روی سطح حمایتی و اخبار و گزارش‌ها نتوانند بازار را نجات دهند، زمین بازی بطور کل از دست خواهد رفت و آنوقت است که روند فرسایشی به شکلی فراگیر دامن بازار را خواهد گرفت.

پیش‌بینی وضعیت بورس 24 تیر 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : بورس تهران معاملات آخرین روز کاری هفته را بواسطه ارادت و محبت‌های سرشار دولت محترم سیزدهم به بازار سرمایه با فشار جدی عرضه آغاز کرد و در یک روز بسیار تلخ دیگر شاهد سقوط 57 هزار واحدی شاخص کل و رانده شدن دماسنج اقتصاد کشور به کانال 2 میلیون واحدی بودیم ! هر چند که در یک ساعت پایانی صفوف فروش بسیاری از نمادها برچیده شد. فعالین بازار یک هفته بسیار سخت را بواسطه دست‌درازی‌های تمام‌نشدنی دولت به جیب سهامداران پشت‌سر گذاشتند و جالب اینجاست که هیچ تلاش اساسی هم برای حمایت از بازار و تغییر فضا (به غیر از اندک تحرکات یک ساعت پایانی بازار چهارشنبه) صورت نگرفت !!

واقعا اظهارنظر درخصوص بازار دشوار است. از یکسو جذابیت فوق‌العاده قیمت‌ها را می‌بینیم و از سوی دیگر با بازاری مواجهیم که به طور کل اعتماد به نفس و اطمینان به مسئولین را از دست داده و بسیاری از سهامداران نگران ادامه‌دار شدن افت قیمت‌ها و آب رفتن بیشتر سرمایه‌هایشان هستند. این وضعیت نتیجه تصمیمات غلط دولت است. گویی یک تیم تخصصی از سوی دولت استخدام و مامور شده و به مانند یک شاهین با چشمانی تیز و چنگالی بُران بالای سر بازار و کدال نشسته و هر صنعتی که سود دارد را شناسایی کرده و خیلی شیک و مجلسی جیبش را به بدترین و زشت‌ترین شکل ممکن می‌زند و نتیجه آن این می‌شود که در بازار می‌بینیم و حتی معتقدیم ایجاد این فضا دقیقا در راستای این موضوع است که آن پول مطلع از اتفاقات پس از 17 اردیبهشت در قیمت‌های نازل مجددا وارد میدان شوند !!

شاید نگاه به این آمار جالب باشد. شاخص کل برای روز شنبه 7 هزار واحد، یکشنبه و دوشنبه هر کدام 18 هزار واحد، سه‌شنبه 30 هزار واحد و برای روز چهارشنبه 57 هزار واحد افت کرد. در واقع طی یک هفته شاخص کل از ارتفاع 2.2 میلیون واحد به ارتفاع 2 میلیون و 71 هزار واحد (افت 6 درصدی) نقل مکان کرد و این در شرایطی است که در نظرسنجی‌های صورت گرفته در فضای مجازی، زیان تحمیل شده به پرتفوی سرمایه‌گذاران (در همین بازه زمانی) بیش از 20 درصد بوده و لذا این آمار و ارقام نشان می‌دهد که شاخص کل آینه واقعی و قابل اعتمادی برای سنجش وضعیت بازار سرمایه نیست اما به هر جهت تنها ابزاری است که قابلیت تحلیل (از نظر تکنیکی) دارد !!

بسیاری از چارتیست‌ها معتقدند بازار هر طور و با هر بهانه‌ای که شده می‌بایست از امروز با چند کندل خاص و قوی برگشت بزند و چند سطح کلیدی را پس بگیرد و فضا را تغییر دهد. البته رفتارها و تصمیمات اخیر دولت نشان داده که خیلی هم از وضعیت فعلی بازار ناراضی نیست و اتفاقا در نقاط کلیدی و حتی در راستای افت بیشتر قیمت‌ها و رسیدن به نکته‌ای که در پارگراف دوم اشاره شد، ساز فروشنده‌ها را کوک می‌کند ! بگذریم ... !!

امروز بیست و چهارم تیر است و 7 روز تا پایان ماه باقی است. در واقع یک هفته کلیدی تا پایان تیر داریم. در این 7 روز تحولات ویژه کدال و گزارش‌های 3 ماهه را داریم. مجامع به شکل فشرده و پر حاشیه برگزار خواهند شد. و لذا اگر در این مقطع فضا یاری نکند و ترکیب قرار گرفتن شاخص کل روی سطح حمایتی و اخبار و گزارش‌ها نتوانند بازار را نجات دهند، زمین بازی بطور کل از دست خواهد رفت و آنوقت است که روند فرسایشی به شکلی فراگیر دامن بازار را خواهد گرفت. به نظر نهاد ناظر و صندوق‌های توسعه و تثبیت که اتفاقا ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24