Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

اگر خوشبینانه نگاه کنیم، رسیدن گزارش‌های 3 ماهه و روشن شدن چشم‌انداز سودسازی و تعدیل مجدد P/Eها می‌تواند نقطه عطفی برای بسته شدن کف بازار باشد. البته بطور قطع گزارش‌ها پارامتر کافی برای برگشت بازار نخواهند بود؛ چراکه دلیل اصلی ریزش 2 ماه اخیر، گسترش فضای نااطمینانی و در نتیجه فرار نقدینگی بود. اما به‌ هر جهت همین که کف قیمت‌ها مشخص شود، روند معاملات سر و شکل منطقی‌تری خواهد گرفت.

پیش‌بینی وضعیت بورس 20 تیر 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات چهارمین روز کاری هفته می‌رویم که بازار دیروز هم آغاز جالبی نداشت و در همان مسیر سراشیبی روزهای اخیر قرار داشت و تقریبا با همان چهره کسل‌کننده و منزوی به کار خود خاتمه داد. در نتیجه معاملات روز گذشته، شاخص کل با یک افت نزدیک به 18 هزار واحدی دیگر برای دومین مرتبه به سطح حمایتی 2.140 هزار واحدی نزدیک شد تا نگرانی‌ها درخصوص از دست رفتن این سطح و تداوم روند اصلاحی بازار افزایش یابد. خبر بد اینکه، تعداد نمادهای سرخ‌پوش بازار روز گذشته به مراتب بیشتر از روزهای اخیر بود و این وضعیت نشان می‌دهد که فشار عرضه از بزرگان بازار به نمادهای کوچکتر هم تسری یافته است.

در حال حاضر P/E بازار به پایین‌ترین مقدار خود از اواخر سال‌‌‌‌‌‌ گذشته رسیده‌ و این وضعیت جذابیت بازار سهام برای سرمایه‌گذاری میان‌مدتی را نشان می‌دهد. با این حال برخی از کارشناسان ‌بر این باورند که بورس تهران به دلیل کمبود نقدینگی و نبود محرک قدرتمند با امکان تشدید نوسانات منفی مواجه است. آنها می‌گویند برخی از سیاستگذاری‌های اقتصادی در بخش نرخ خوراک، هزینه سوخت، عرضه خودرو در بورس ‌‌‌‌‌‌کالا و نرخ دلار همسو با وضعیت مبهم مسائل هسته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای ایران و درگیری با رکود جهانی از محرک‌های جدی در خروج پول و بلاتکلیفی معامله‌گران محسوب می‌شوند. در مجموع بازاری که رشد نکند، بعد از مدتی فشار فروش می‌گیرد و رفتاری مشابه با روزهای اخیر را به نمایش می‌گذارد.

امروز درخصوص دو مساله بحث خواهیم کرد. مساله اول، گزارش‌های 3 ماهه است. طی روزهای اخیر چند گزارش خوب منتشر شد و در برخی از سهام دیگر، بدون دلیل خاص شاهد تحرکات مثبت بودیم. احتمالا این تحرکات در راستای درز اطلاعات نهانی بوده و این موضوع یکی از مشکلات اصلی بازار است. اما به هر جهت اگر خوشبینانه نگاه کنیم، رسیدن گزارش‌های 3 ماهه و روشن شدن چشم‌انداز سودسازی و تعدیل مجدد P/Eها می‌تواند نقطه عطفی برای بسته شدن کف بازار باشد. البته بطور قطع گزارش‌ها پارامتر کافی برای برگشت بازار نخواهند بود؛ چراکه دلیل اصلی ریزش 2 ماه اخیر، گسترش فضای نااطمینانی و در نتیجه فرار نقدینگی بود. اما به‌ هر جهت همین که کف قیمت‌ها مشخص شود، روند معاملات سر و شکل منطقی‌تری خواهد گرفت.

و اما مساله دوم نرخ ارز و مهار آن در مقطع فعلی است. دولت با رفتارهای اخیر خود به وضوح نشان داده که با کسری بودجه مواجه است و این کسری قطعا ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24