Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بنویدی گفت: حضور و مشارکت بیمه گران اتکایی اساساً در ریسک های بزرگ و با احتمال حوادث فاجعه آمیز است که از سوی بیمه گران مستقیم عرضه می شود.

30 درصد باقیمانده از سرمایه اسمی آواپارس چه زمانی مطالبه می شود؟

بورس24 : بهمن ماه سال گذشته بود که بیمه اتکایی آوای پارس با نماد آواپارس در تابلو زرد بازار پایه فرابورس، پس از پذیره نویسی که در آبان 1400 انجام شده بود، بازگشایی شد.

اکنون یک فصل از حضور این نماد در بازار سرمایه می گذارد و آواپارس نخستین فصل سال مالی اش را با شناسایی ۱۷۸ میلیارد و ۹۲۱ میلیون ریال سود به پایان برد.

سرمایه این شرکت ۵ هزار میلیارد ریال اعلام شده ولی تا به امروز ۷۰ درصد آن پرداخت شده و قرار است ۳۰ درصد باقی مانده نیز  ظرف ۲ سال از زمان شروع به فعالیت پرداخت شود.

از سویی دیگر درآمد حق بیمه ناخالص بیمه اتکایی آوای پارس در نخستین فصل بالغ بر یک هزار و ۲۶۶ میلیارد و ۳۸۹ میلیون ریال و حق بیمه سهم نگهداری نیز یک هزار و ۲۳۹ میلیارد و ۱۵۳ میلیون ریال برآورد شده است.

برهمین اساس و برنامه های آوا پارس برای سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۲ هیات عامل این شرکت خواهان بوده تا حق بیمه قبولی ۲ هزار و ۷۷۶ میلیارد و ۲۱۴ میلیون ریالی اخذ کنند. با توجه به عمر کوتاه این شرکت بیمه در بازار سرمایه و البته ابهام در برخی سیاست های توسعه ای و برنامه های حمایتی مجید بنویدی مدیرعامل بیمه اتکایی آوای پارس در گفت و گو با بورس24   و در خصوص اینکه 30 درصد باقیمانده از سرمایه اسمی شرکت چه زمانی از سهامداران مطالبه و این مبلغ صرف چه اموری خواهد شد اظهار داشت: باعنایت به مهلت تعیین شده مطابق اساسنامه حداکثر تا یکسال آینده مطالبه صورت خواهد گرفت و بدیهی است براساس اهداف و برنامه های شرکت صرف امور سرمایه گذاری خواهد شد.

بنویدی همچنین با تاکید بر اخذ مجوزهای ارائه شده برای تاسیس بیمه های اتکایی ادامه داد: تعداد این بیمه ها در حال حاضر به طرز چشمگیری افزایش داشته و قطعاً شرکت های تازه وارد به عرصه بازار بیمه های اتکایی موجب افزایش ظرفیت نگهداری ریسک در کشور خواهند شد و با توجه به کاهش سهم اتکایی اجباری و افزایش سرمایه های موارد بیمه شده، افزایش بازار اتکایی اختیاری اجتناب ناپذیر به شمار می رود.

 وی در پاسخ به اینکه نزدیک به 40 درصد از سبد دارایی های شرکت مربوط به مطالبات از بیمه گذاران و نمایندگان است و  این نسبت برای شرکت نوپای نسل آوای پارس زیاد به نظر نمی رسد اعلام کرد: باتوجه به رویه رایج در عملیات اتکایی که صورتحساب های اتکایی در دوره های سه ماهه صادر می شود و اینکه اصولاً طرف های تجاری شرکت بیمه گران مستقیم هستند که حق بیمه خود را به صورت اقساطی از بیمه گذاران دریافت می کنند، وجود این حساب  امری عادی است و در طول دوره مالی با واریز وجه و ثبت دیگر صورتحساب ها تعدیل خواهد شد.

بنویدی با اشاره به چشم انداز پیش روی بیمه اتکایی آوای پارس و تمرکز و اولویت رشته های بیمه ای گفت: اصولاً شرکت های بیمه گر اتکایی پرتفوی بیمه ای خود را متناسب با بازار بیمه گران و رشته هایی که در آن بیشترین فعالیت را دارند، تنظیم می کنند.

وی ادامه داد: البته حضور و مشارکت بیمه گران اتکایی اساساً در ریسک های بزرگ و با احتمال حوادث فاجعه آمیز است که از سوی بیمه گران مستقیم عرضه می شود، پس بدیهی است پرتفوی قبولی اتکایی شرکت بیمه اتکایی آوای پارس متناسب با بازار بیمه کشور و قراردادهای واگذاری اتکایی تنظیم خواهد شد . لازم به ذکر است فعالیت در حوزه های بین المللی نیز در صورت فراهم شدن شرایط از اهدافی به شمار می رود که شرکت آن را دنبال خواهد کرد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24