Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

با فضایی مواجهیم که به نظر یک آتش‌بس موقت در راه بوده، کمی رفت و آمدها بیشتر شده، دلار سر جای خود ایستاده، بازارهای موازی به رکود رفته و این یک اتفاق بسیار خاص و مهم برای بازار است که فعلا بسیاری از سهامداران و معامله‌گران به آن توجهی ندارند. لذا اگر سیاست‌گذار بتواند فضا را تعدیل کند، بازار سرمایه با دلار 40 – 42 هزار تومانی و P/E جذاب نه‌تنها نگرانی ندارد که پتانسیل خوبی برای رشد و جذب نقدینگی از بازارهای موازی را خواهد داشت.

پیش‌بینی وضعیت بورس 29 خرداد 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات سومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته از همان دقایق نخست بواسطه ضعف جدی تقاضا و نگرانی از بابت انتشار گزارش ضعیف خودروسازان، با فشار جدی عرضه‌ و عقبگرد شاخص‌ها آغاز کرد. هر چند که با رسیدن به نیمه‌های ساعت معاملات، تا حدودی فشار عرضه از سر بازار برداشته شد و خریداران بیشتری در رینگ معاملات حاضر شدند اما در نهایت شاخص کل با افت 20 هزار واحدی تا ارتفاع دو میلیون و 162 هزار واحدی عقب نشست. ارزش معاملات کماکان کمتر از 10 همت بوده و این مساله در کنار خروج نقدینگی توسط حقیقی‌ها نشان از تماشاچی بودن جریان پول دارد. البته حجم کمی بهتر شده اما نه آنقدر که سیگنال قوی صادر شود.

بازار هفته جاری سه رویداد گزارش‌های 12 ماهه حسابرسی شده، عرضه محصولات گروه بهمن در بورس کالا و اخبار و تحولات سیاسی را دنبال می‌کند. تقریبا اکثر شرکت‌ها گزارش‌های خود را منتشر کرده‌‌اند و این انتظار وجود دارد که نهایتا تا پایان روز چهارشنبه، سایر گزارش‌ها نیز در کدال بارگزاری شود. شب گذشته نیز خودروسازان جاده مخصوص گزارش‌های 12 ماهه خود را مطابق با انتظار و دقیقا با همان اعداد و ارقام زیانی که از یک ماه پیش شایعاتش در کف بازار بود، منتشر نمودند تا باری دیگر به همگان و در راس آن سازمان ثابت شود، که شرکت‌ها ارزشی برای سهامداران به لحاظ فاش شدن اطلاعات قائل نیستند ! برای امروز تحولات بورس کالا و عرضه محصولات گروه بهمن از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. هنوز نگرانی‌هایی درخصوص ممانعت از این عرضه وجود دارد اما اگر امروز خبهمن نیز چراغ را روشن کند، احتمالا واکنش بهتری از بازار را داشته باشیم.

اما درخصوص تحولات سیاسی باید کمی واقع‌بین بود. تایید‌ و تکذیب‌ها ناشی از برخی توافقات ادامه‌ داشته و شواهد و قرائن حکایت از مذاکرات پشت پرده و تفاهم‌های نانوشته دارد. مذاکرات و تفاهم‌هایی که از درک متقابل و اهمیت دادن به منافع طرفین نشات گرفته و به‌نظر دوام بیشتری خواهد داشت. برخی معتقدند، اگرچه این مذاکرات اثربخشی برجام را ندارد اما کاهش تنش‌ها و تعامل و تفاهم میان ایران و آمریکا مثل دو دوست که هیچ قرارداد نوشته‌ شده‌ای ندارند، از انعقاد قرادادهایی همچون برجام موثرتر خواهد بود.

وقتی این موضوع در کنار اخباری پیرامون رکورد صادرات نفت ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24