Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

در بازار هم خبر کم نیست. بحث تجدید ارزیابی بسیاری از سهم‌ها جدی شده. اخبار مجامع بسیاری از شرکت‌ها امیدوارکننده و حاوی پیام مثبت است. گزارش‌های عملکرد تولید و فروش خرداد در راه بوده و تقریبا بسیاری بر این موضوع اذعان دارند که شرکت‌ها در دوره 3 ماهه دست پُر خواهند بود. بانکها نیز گزارش‌های خوبی را راهی کدال کرده‌اند. در خودرویی‌ها باری دیگر بحث عرضه در بورس کالا جدی شده و تغییر و تحولات در وزارت صمت نیز می‌تواند به سود بازار باشد.

پیش‌بینی وضعیت بورس 27 خرداد 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات نخستین روز کاری هفته می‌رویم که بازار چهارشنبه شرایطی بهتر از انتظار داشت و به کمک برگشت دلار به مرز کانال 50 هزار تومانی موفق شد با رشد نزدیک به 27 هزار واحدی به سطح حمایتی از دست رفته 2.210 هزار واحدی (برابر با کف Minor شکل‌گرفته در تاریخ 23 اردیبهشت ماه) نزدیک شود. در این روز شاخص هم‌وزن هم افزایشی بود و بعد از چندین روز شاهد مثبت شدن تراز نقدینگی حقیقی‌ها بودیم. البته ترس از بابت اخبار سیاسی، ابعاد تحولات و اثرات آن بر نرخ ارز، مانعی برای حجم گرفتن بازار، تردید معامله‌گران و عرضه‌های گاه و بی‌گاه فروشندگان به‌خصوص در نیمه دوم بازار بود.  

در حوزه سیاسی، با شرایط خاصی مواجهیم. فضا روشن نیست و صرفا واژه‌ای به "توافق" سبب سردرگمی فعالین بازار شده است. یکی توافق را در مبادله زندانیان سیاسی و دریافت دلارهای مسدود شده کره خلاصه می‌کند. دیگری توافق را در کاهش غنی‌سازی اورانیوم، ادامه فعالیت آژانس و دریافت غذا و دارو در قبال فروش یک میلیون بشکه نفت می‌بیند و جدیدا برخی از خبرگزاری‌ها نیز صحبت از یک تفاهم به جای توافق می‌کنند تا نیازی هم به تائید کنگره نباشد. خلاصه اینکه با فضایی مواجهیم که چندان قابل پیش‌بینی نیست و اتفاقات پشت پرده هنوز آشکار نشده است. اگر به یاد داشته باشید، در اسفند سال گذشته هم که خبر توافق با عربستان رسید، همه سورپرایز شدند و تقریبا هیچکس انتظار چنین خبر و توافقی را نداشت. لذا این موضوع نشان می‌دهد که فضا به شدت سکرت و خاص پیش می‌رود و شرایط قابل پیش‌بینی نیست.

در بازار ارز فعلا هیجان ناشی از خبر هفته گذشته تخلیه شده و شاهد برگشت دلار به مرز کانال 50 هزار تومان هستیم. در گزارش اخیر به این نکته اشاره شد که کاهش بیشتر دلار در گِرو اخبار قوی‌تری است و اگر در بحث توافق اخبار جدیدی نرسد، به مرور بازگشت دلار به کانال 50 هزار تومانی را خواهیم داشت. چراکه به هر جهت نه وضعیت اقتصادی مطلوب است و نه وضعیت سیاسی گل و بلبل شده و کماکان بسیاری هر افتی در قیمت ارز را فرصت خرید می‌دانند. بر اساس محاسبات اقتصادی (نقدینگی، پایه پولی، تورم و کسری بودجه دولت) دلار تا پایان سال جاری در مسیر کانال 60 هزار تومانی قرار خواهد گرفت.

اما در بازار هم خبر کم نیست. بحث تجدید ارزیابی در بسیاری از سهم‌ها جدی شده است. اخبار مجامع بسیاری از شرکت‌ها امیدوارکننده و حاوی پیام مثبت است. گزارش‌های عملکرد تولید و فروش خرداد در راه بوده و تقریبا بسیاری بر این موضوع اذعان دارند که شرکت‌ها در دوره 3 ماهه دست پُر خواهند بود. بانکها نیز گزارش‌های خوبی را راهی کدال کرده‌اند. در خودرویی‌ها باری دیگر بحث عرضه در بورس کالا جدی شده و تغییر و تحولات در وزارت صمت نیز می‌تواند به سود بازار باشد. در واقع اخبار پیرامونی این سیگنال را می‌دهد که اگر فضای سیاسی کمی روشن شود، حرکت و رشد خوبی در انتظار بازار خواهد بود.

و موضوع آخر، بحث آزاد شدن ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24