Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

و اما حرف آخر، تا پایان خرداد تنها 7 روز کاری باقی است. با آغاز تیر، گزارش عملکرد تولید و فروش خرداد خواهد رسید و تحلیلگران می‌توانند با در دست داشتن این گزارش‌ها برآورد نسبی از سود شرکت‌ها در دوره 3 ماهه داشته باشند. شک نکنید با انتشار صورت‌های مالی و اصلاح P/Eها باری دیگر بسیاری از فعالین بازار به اشتباه خود پی خواهند برد.

پیش‌بینی وضعیت بورس 23 خرداد 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات چهارمین روز کاری از یک هفته جهنمی می‌رویم که بازار روز گذشته آغاز چندان بدی نداشت و حتی در صنایع متوسط و کوچک و به نوعی ریالیِ بازار، معاملات همراه با رگه‌هایی از تقاضا بود اما نبود انگیزه کافی و فشار اندک عرضه در سهام دلاری موجب شد تا خیلی زود ضعف طرف تقاضا آشکار شده و به یکباره زیر پای بازار همچون فرشی کشیده شود. در نتیجه این رویداد فشار عرضه در کلیه صنایع شتاب گرفت و شاخص کل علاوه بر از دست دادن کانال 2.2 میلیون واحد، با افت بیش از 60 هزار واحدی (نزدیک به 3 درصد) تا سطوح 2.145 هزار واحدی عقبگرد داشت. البته در یک ساعت پایانی بازار تا حدودی از فشار عرضه‌ها کاسته و بازار به یک تعادل ضمنی رسید.

در این بین اگرچه خروجی پول به بیش از هزار میلیارد تومان رسید اما رشد نسبتا خوب (38 درصدی) حجم و ارزش معاملات (رسیدن به سطوح بیش از 10 هزار میلیارد تومان) نشان می‌دهد که بازار تا حدودی از فشار عرضه تخلیه شده اما بطور قطع این موضوع به منزله برگشت نیست چراکه اگر سمت خریدار ریکاوری نشود و انگیزه لازم نداشته باشد، موج دیگری از عرضه به سراغ بازار خواهد آمد. متاسفانه حس ترس بر بازار مستولی گشته و تا مادامی که همان دانشمندان و ترمزگیران رشد اخیر بازار، تلاشی برای تعادل و از بین بردن این حس نکنند، خبری از تغییر مسیر نخواهد بود ! در واقع بسیاری اذعان بر این موضوع دارند که با قیمت‌های فعلی و گزارش‌هایی که در راه است، چشم‌انداز بازار مثبت است اما حس ترس سبب شده تا همین افراد تماشاچی شوند و در انتظار روشن شدن تحولات سیاسی و اثرات آن بر بازار باشند.

جالب است که همواره بازار در زمان‌هایی که حس ترس بر او حاکم می‌شود، قیمت‌های عجیبی می‌بیند. سال گذشته در روزهای ابتدایی آبان بود که وحشت از بابت اتفاقات و تحولات اجتماعی، قیمت‌ها را به شکل عجیبی جذاب کرد. تا جایی که حتی سهامداران حقوقی‌ هم کنترل اعصاب خود را از دست داده و هر سهمی را به هر قیمتی فروشنده بودند. همین اتفاق به شکلی خفیف‌تر در روزهای ابتدایی بهمن و با اخبار توقف عرضه خودرو در بورس کالا رخ داد. در واقع هر بار بازار با بهانه‌های مختلف و از ترس تکرار اتفاقات سال 99 تا مرگ پیش می‌رود اما به یکباره تغییر مسیر داده و خطای فاحش خود را اصلاح می‌کند. در مقطع فعلی نیز بازار توانایی تجزیه و تحلیل تحولات سیاسی و اثرات آن بر نرخ ارز را ندارد و لذا بدترین سناریو را در قیمت‌ها لحاظ می‌کند. روز گذشته درخصوص ابعاد توافق به شکل مفصل بحث شد و به این نکته اشاره شد که خبری از دسترسی ارز نیست و در بهترین حالت کاهش تنش‌های سیاسی و یک توافق نیم‌بند در حد جریان غیرنقدی ارز را داریم و لذا از آنجایی که خبری از آزادسازی اسکناس نیست، دلار هم خیلی افت نخواهد کرد.

برخی معتقدند ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24