بورس 24: پدیده شیمی قرن ، مالک برند های اکتیو و حیات ، واحد فرعی هلدینگ پدیده شیمی پایدار و واحد اصلی گروه صنعتی گلرنگ است. طیف وسیعی از محصولات بهداشتی خانگی ، فردی و البسه در کارخانجات این شرکت در 20 خط تولید می شود.
بورس24 : پدیده شیمی قرن ، مالک برند های اکتیو و حیات ، واحد فرعی هلدینگ پدیده شیمی پایدار و واحد اصلی گروه صنعتی گلرنگ می باشد. طیف وسیعی از محصولات بهداشتی خانگی ، فردی و البسه در کارخانجات این شرکت در 20 خط تولید می شود. سبد محصولات شرکت شامل انواع مایعات ظرفشویی، لباسشویی، دسشویی ، سفید کننده و جرم گیر ، نرم کننده لباس ، شامپوهای سر و بدن ، پاک کننده سطوح ، صابون و انواع پودرهای دستی و ماشینی شست و شوی البسه می باشد. تعداد محصولات این واحد شیمیایی بالغ بر 144 عدد می باشد. سایت های تولیدی شرکت در شهرک صنعتی نوآوران زنجان و شهرک صنعتی اشتهارد واقع شده اند.
عمده محصولات تولیدی در بازار داخلی از طریق شرکت های زیر مجموعه هلدینگ مادر ( گروه گلرنگ ) همانند افق کوروش و شرکت پخش پایدار عرضه می شود. توزیع محصولات توسط شرکت های زیرمجموعه گروه گلرنگ سبب کاهش هزینه های پخش و افزایش کارایی شده است. از دیگر مزایای رقابتی این شرکت می توان به سهولت تامین مواد اولیه توسط دیگر شرکت های زیر مجموعه ، فضای تولیدی و انبار اشاره کرد. برخی از مواد اولیه اصلی خطوط تولیدی توسط شرکت های هلدینگ پدیده شیمی پایدار از جمله شرکت پدیده شیمی جم ، پدیده شیمی غرب و سپهر پالستیک پدیده تامین میگردد.
سرمایه اسمی شرکت ، 400 میلیارد تومان بوده و شرکت پدیده شیمی پایدار با مالکیت 84.6% سهامدار عمده واحد تجاری می باشد.
واحد تجاری در مدت دو ماهه ابتدایی دوره 1402 موفق به رشد 114% درآمد های تجمیعی خود شده و ارزش این درآمد ها از 311 به 664 میلیارد تومان رسیده است. کارکرد خطوط تولیدی شرکت دچار تحولی اساسی شده است ؛ به گونه ای که در این مدت دو ماهه ، تناژ تولیدی با افزایش 82% نسبت به مقطع مقایسه ای به 29.104 تن رسیده است. همچنین تناژ فروش دو ماهه نیز عدد 26.4 هزار تن گزارش شده که مبین افزایش 68% نسبت به مقطع مقایسه ای است. اطلاعات نموداری تولید و فروش به شرح زیر است:
محصولات بهداشتی البسه پرفروش ترین محصول شرکت بوده و در این دوره دو ماهه ، بیشترین افزایش تولید را در بین محصولات تولیدی به ثبت رسانده اند. تناژ تولیدی این محصولات با جهش 123% به 12.8 هزار تن رسیده و 15% بودجه تولیدی دوره 1402 پوشش داده است. همچنین تناژ فروش این محصولات نیز با رشد 88% به 11.3 هزار تن رسیده که معادل 14% بودجه فروش مقداری است. درآمد فروش این محصول از 125 به 294 میلیارد رسیده و جهشی 136% را به ثبت رسانده است.
گفتنی است که نرخ فروش محصولات شرکت تابع تصمیمات سازمان حمایت از مصرف کننده بوده و نرخ فروش محصولات البسه در دوره دو ماهه 1402 نسبت به مقطع مقایسه ای ، 28% افزایش یافته است. نظر به اینکه افزایش نرخ مذکور کمتر از نرخ تورم موجود می باشد ؛ نتیجه می گیریم که مدیریت واحد تجاری روند مثبت درآمدی را از طریق افزایش تناژ تولید و فروش حفظ کرده و مانع از عقب ماندگی و کاهش درآمدهای شرکت شده است.
محصولات بهداشت شخصی سهم 56% در سبد درآمدی شرکت داشته و در مدت دو ماهه ابتدایی دوره 1402 ، 240 میلیارد تومان درآمد برای شرکت به همراه داشته اند. درآمد فروش دو ماهه این محصولات نسبت به مقطع مقایسه ای، رشد 109% ( معادل 125 میلیاردی ) را نشان می دهد. در این مدت دو ماهه ، هر تن از این محصولات در بازار داخلی به طور میانگین به نرخ 33.9 میلیارد تومان برای مشتریان فاکتور شده که نسبت به مقطع مقایسه ای ، 6.6 میلیون تومان ( معادل 24% ) افزایش یافته است. تغییرات تناژ تولید و فروش این محصولات نسبت به مقطع مقایسه ای به شرح زیر است: تناژ تولید و فروش به ترتیب 75% و 66% افزایش یافته اند.
در اردیبهشت ماه 1402 تعداد 18.8 هزار تن محصول تولید شده که 92% از این مقدار معادل 17.3 هزار تن به مشتریان داخلی و بین المللی عرضه شده است. درآمد عملیاتی اردیبهشت ماه با جهش 112% نسبت به ماه مقایسه ای به 428 میلیارد رسیده است. تناژ تولیدی و فروش اردیبهشت ماه نسبت به ماه مقایسه ای به ترتیب 99% و 69% رشد یافته است. اطلاعات مقایسه ای تولید و فروش به شرح زیر است:
لازم به ذکر است که ظرف مدت یک ماه ، تناژ تولید و فروش اردیبهشت ماه نسبت به ماه قبلی ( فروردین 1402 ) به ترتیب 85% و 90% رشد داشته و درآمد فروش محصولات نیز با 191 میلیارد افزایش به 428 میلیارد تومان رسیده است.
میانگین درآمد ماهانه فروش این محصول ظرف 6 ماهه گذشته ، 167.8 میلیارد تومان محاسبه شده است. در اردیبهشت ماه ، 189 میلیارد تومان درآمد از محل فروش این محصول عاید شرکت شده که بیانگر افزایش 21 میلیاردی نسبت به میانگین درآمدی می باشد.
در تاریخ نگارش این مقاله ، اهم اطلاعات تابلوی سهم به شرح زیر است:
قیمت پایانی : 15.970 ریال
ارزش بازار : 63.880 میلیارد
نسبت p/e : 9.67
نسبت p/e گروه : 8.78
نسبت p/s : 1.50
بازدهی از ابتدای اسفند ماه : 55%
نمودار قیمتی سهم نیز به شرح زیر تحلیل شده است:
به لحاظ تکنیکالی ، ورود به سهم در حال حاضر توصیه نمی شود ؛ چرا که قیمت بین دو سطح مهم در نوسان است. محدوده 1300 منطقه حمایتی پربرخوردی بوده و بازار در گذشته به این سطح احترام گذاشته است. در صورت رسیدن قیمت به این منطقه ، تریگر معاملاتی سرمایه گذاران ریسک گریز فعال می شود.
همچنین منطقه مقاومتی 2000 تومان نیز سقف قیمتی سهم بوده و بسیاری از معامله گران در این محدوده اقدام به سیو سود خواهند کرد.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.