Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بازار در دهه سوم خرداد همزمان با تحولات کدال، سرعت گرفتن برگزاری مجامع و روشن شدن نسبی فضای سیاسی کمی داغ‌تر و پرخبرتر خواهد بود و البته کمی از رفتار محافظه‌کارانه و چُرت بهاری اخیر فاصله خواهد گرفت. هر چند که قطعیتی نسبت به این تحلیل وجود ندارد اما به هر جهت حجم و ارزش معاملات را به عنوان یک سیگنال مهم بیشتر باید زیر نظر داشت.

پیش‌بینی وضعیت بورس 17 خرداد 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات آخرین روز کاری از هفته نیمه تعطیل خرداد می‌رویم که بازار سه‌شنبه متعادل و با رگه‌هایی از تقاضا همراه بود و در همین راستا شاخص‌های اصلی بازار یک گام رو به جلوی دیگر برداشتند. البته فضا در صنایع متوسط و کوچک و بطور کل سهام ریال‌محور قوی‌تر بود. رشد اندک قیمت نفت در بازارهای جهانی، عدم دسترسی برخی فروشنده‌ها به سیستم معاملات، آغاز پانزدهمین دور از نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه و ثبات نرخ ارز همزمان با انتشار برخی اخبار سیاسی مثبت از مهمترین دلایل رشد بازار سه‌شنبه بود. البته هنوز حجم ضعیف است؛ به‌خصوص که به دلیل فضای نیمه تعطیل فعلی، ارزش معاملات به سطوح کمتر از 10 همت نیز سقوط کرده است.

بسیاری از چارتیست‌ها و حتی تحلیلگران بنیادی معقتدند اصلاح قیمتی بازار تقریبا خاتمه یافته و کمی اصلاح زمانی (احتمالا کمتر از یک ماه) در پیش است. هنوز برخی از شرکت‌ها به بهانه عدم تهیه گزارش تلفیقی، صورت‌های مالی 12 ماهه خود را منتشر نکرده‌اند. این گزارش‌ها در روند حرکتی بازار بی‌تاثیر نیست. بنابراین بازار در دهه سوم خرداد همزمان با تحولات کدال، سرعت گرفتن برگزاری مجامع و روشن شدن نسبی فضای سیاسی کمی داغ‌تر و پرخبرتر خواهد بود و البته کمی از رفتار محافظه‌کارانه و چُرت بهاری اخیر فاصله خواهد گرفت. هر چند که قطعیتی نسبت به این تحلیل وجود ندارد اما به هر جهت حجم و ارزش معاملات را به عنوان یک سیگنال مهم بیشتر باید زیر نظر داشت.

در حوزه سیاسی، به نظر می‌رسد حتی اگر خبری از برجام هم نباشد، فضا به سمت کاهش تنش و یا حتی توافق نیم‌بند غیرعلنی پیش می‌رود و این اتفاق خاص و مهمی است که سبب رکود و فشار به بازارهای موازی و آرامش و افزایش P/E بازار سرمایه می‌شود اما فعلا ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24