Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

در مورد گزارش‌های ماهانه و وضعیت بنیادی بازار باید گفت که تا به این جای کار عملکرد شرکت‌ها در اردیبهشت چه به لحاظ مقدار فروش و چه از منظر مبلغ فروش و نرخ‌ها بسیار خوب و حتی در برخی از شرکت‌ها فوق‌العاده و فراتر از انتظارات بوده و همین موضوع از قیمت بسیاری از سهام به لحاظ ارزندگی حمایت می‌کند. (در ادامه این گزارش عملکرد چند شرکت مورد بررسی قرار گرفته است.)

پیش‌بینی وضعیت بورس 8 خرداد 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات سومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته تحت تاثیر اخبار مرتبط با درگیری نیروهای گروهک طالبان با مرزبانان ایرانی و البته تحرکات یک ساعت پایانی بازار شنبه، کار خود را با فشار جدی عرضه آغاز کرد و در همین راستا شاخص کل نیز با افت سنگین 54 هزار واحدی علاوه بر از دست دادن کانال 2.3 میلیون واحدی، به میانه‌های کانال 2.2 میلیون واحدی رسید تا سناریوی بدبینانه که روز گذشته درخصوص آن بحث شد، رنگ واقعیت بگیرد ! در این سناریو عنوان شد که بازار یک گام کاهشی دیگر را تا سطوح 2.1 الی 2.2 میلیون واحدی به دلیل ضعف طرف خریدار (افت ارزش معاملات) و برخی اخبار منفی تجربه خواهد کرد اما بعد از آن، مسیر خوبی در رشد خواهد گرفت. نکته جالب اینجاست که دلار به خبر درگیری مرزی وزن نمی‌دهد اما فعالین بورس تهران اثرات یک درگیری موقت را تا سر حد جنگ جهانی پاسخ می‌دهند ... !!

بازار این روزها و بطور کل این هفته یک چشم به کدال و گزارش‌های ماهانه و بعضا 12 ماهه دارد و چشم دیگر به تحولات سیاسی، سفر پادشاه عمان به ایران، نرخ ارز و برنامه‌های دولت و البته درگیری جدید با طالبان هم به آن افزوده شده است. روز گذشته درخصوص تحولات سیاسی بحث شد و به این نکته اشاره شد که گویا لابی‌هایی در راستای کاهش تنش‌های سیاسی جریان است. البته باید کمی صبر کرد تا فضا و نتایج رفت‌وآمدهای سیاسی روشن شود. بعد از اتفاقات شهریور و مهر سال گذشته دولت هم به این نتیجه رسیده چاره‌ای به غیر از تلاش برای حل برخی از مشکلات و معضلات اجتماعی و اقتصادی ندارد و به نظر توافق بخشی از این موضوع است.

البته منکر این مساله نمی‌شویم که در صورت حصول هر گونه توافقی و افت نسبی نرخ ارز، بازار کمی به رکود خواهد رفت اما شک نکنید بعد از یک رکود موقت و در صورتی‌که توافق حاصل‌شده قابل اتکا باشد، بازار سرمایه در راس توجهات به دلایلی نظیر: کاهش ریسک‌های سیاسی، افزایش صادرات شرکت‌ها، کاهش هزینه‌های دورزدن تحریم‌، کاهش تورم و ... و در نهایت افزایش P/E بازار قرار خواهد گرفت و سایر بازارها به دلیل ذوب شدن انتظارات تورمی افت جدی را تجربه خواهند کرد.

اما در داخل بازار، مهمترین تحول، بحث ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24