Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

در سناریوی دوم، دیدگاه بر این است که رویارویی تحولات مثبت و منفی عاملی برای تردید و درجا زدن بازار خواهد بود و لذا در کوتاه‌مدت نه خبری از رشد سنگین است و نه خبری از افت جدی. در واقع بازار برای مدتی روند side و خنثی را تجربه خواهد کرد و از ابتدای تیر ماه به مدار رشد باز خواهد گشت.

پیش‌بینی وضعیت بورس 7 خرداد 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات دومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته تحت تاثیر تائید و تکذیب‌های مصوبه دولت و نوسانات بازارهای جهانی و اخبار سیاسی و اثرات این خبرها بود و با افت نزدیک به 35 هزار واحدی به ابتدای کانال 2.3 میلیون واحدی رانده شد. در شاخص هم‌وزن هم تقریبا وضعیت به همین شکل بود و به لحاظ درصدی، شاهد عقبگرد 1.5 درصدی این دماسنج بودیم. افت مجدد حجم و ارزش معاملات و خروج بیش از هزار میلیارد نقدینگی توسط حقیقی‌ها نشان می‌دهد که هنوز زنگ پایان بحران به صدا در نیامده و لذا نگرانی‌هایی نسبت به وقوع یک گام کاهشی دیگر وجود دارد.

اما در شرایط فعلی، بسیار معقتدند 3 سناریو پیش روی بازار خواهد بود. از سناریوی بدبینانه آغاز می‌کنیم. در این سناریو که عمدتا چارتیست‌هایِ نقد شده روی آن تاکید دارند، بازار یک گام کاهشی دیگر را تا سطوح 2.1 الی 2.2 میلیون واحدی به دلیل ضعف طرف خریدار و برخی اخبار منفی تجربه خواهد کرد و بعد از آن موج افزایشی بعدی آغاز می‌شود. آنها اعتقاد دارند اگر جریان پول در مسیر بازار قرار نگرید، درجا زدن باعث می‌شود کم‌کم فشار فروش (مشابه با رفتار بازار دیروز) افزایش یابد و بازار تن به یک اصلاح بدهد اما بعد از آن اصلاح، مسیر خوبی در رشد خواهد داشت.

در سناریوی دوم، دیدگاه بر این است که رویارویی تحولات مثبت و منفی عاملی برای تردید و درجا زدن بازار خواهد بود و لذا در کوتاه‌مدت نه خبری از رشد سنگین است و نه خبری از افت جدی. در واقع بازار برای مدتی روند side و خنثی را تجربه خواهد کرد و از ابتدای تیر ماه به مدار رشد باز خواهد گشت. و سناریوی خوشبینانه این است که بازار به زودی با برخی خبرها (نهایتا از پایان هفته جاری) و روشن شدن اثرات گزارش‌ها و اهرم دلار به مدار رشد بازگشته و خود را برای فتح سقف قبلی آماده می‌کند. واقعیت امر خیلی به سناریوی بدبینانه وزن نمی‌دهیم و معتقدیم ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24