Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

درخصوص تائید و تکذیب‌های ابطال مصوبه دولت برای تعیین نرخ تسعیر ارز قیمت‌گذاری باید گفت، دولت برای سال جاری با یک کسری بودجه جدی مواجه است و او می‌داند که برای جبران آن یا باید از روش‌های چاپ پول، افزایش نرخ بنزین و حامل‌های انرژی و یا اصلاح نرخ تسعیر ارز استفاده کند و البته به قدری رقم کسری بودجه جدی است که استفاده از یکی از راه‌کارها به‌تنهایی راهگشا نخواهد بود. لذا به نظر نامه مجلس بهانه خوبی برای این ماجراست ...

پیش‌بینی وضعیت بورس 6 خرداد 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات نخستین روز کاری هفته می‌رویم که بازار چهارشنبه تحت تاثیر رسیدن خبر ابطال مصوبه دولت برای تعیین نرخ تسعیر ارز قیمت‌گذاری شرکت‌های پالایشی و پتروشیمی توسط مجلس، کار خود را با افزایش نسبی تقاضا آغاز کرد و در همین راستا شاخص کل موفق شد به لطف تحرکات مثبت در صنایع نفتی، با ثبت یک رشد دیگر از ابتدای کانال 2.3 میلیون واحدی فاصله بگیرد. البته فضا می‌توانست بهتر باشد اما افت دامنه‌دار قیمت کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی، قرار گرفتن در روزهای پایانی هفته، عرضه‌های پی در پی در صنایع متوسط و کوچکتر و در نهایت اظهارنظر سخنگوی دولت درخصوص عدم تغییر در سیاست تسعیر نرخ ارز، موجب شد تا بخشی از رشد روزانه شاخص از دست رفته و شاخص هم‌وزن نیز به نقطه ابتدایی خود نزدیک شود.

روزهای قبل به این نکته اشاره شد که بازار برای به فراموشی سپردن اتفاقات اخیر و روحیه گرفتن، نیاز به چند گزارش خوب (12 ماهه و ماهانه) و یا یک خبر تاثیرگذار دارد. با توجه به تحولات اخیر، به نظر کف قیمت در بسیاری از صنایع و سهم‌ها مشخص شده اما هنوز آن انتظاری که برای برگشت قوی وجود دارد، برآورده نشده و در همین راستا می‌بینیم که حجم و ارزش معاملات تعریف چندانی ندارد. این وضعیت نشان می‌دهد که تحولات اخیر (گرفتن ترمز روند صعودی) منجر به بی‌اعتمادی فعالین بازار شده و لذا نهاد ناظر می‌بایست در راستای بازگشت اعتماد عمومی، دست به تصمیمات موثر بزند. 

اما درخصوص تائید و تکذیب‌های ابطال مصوبه دولت برای تعیین نرخ تسعیر ارز قیمت‌گذاری باید گفت ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24