Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

به سراغ پیش‌بینی بازار برویم که تا پیش از انتشار مصوبه شب گذشته مجلس، تصور می‌کردیم که برای امروز پر عرضه باشد. چراکه اولا در نیمه دوم بازار روز گذشته عرضه‌ها بالا بود و برخی از سهام مورد توجه در سطوحی پائین‌تر از قیمت‌های پایانی قرار گرفتند. دوما افت قیمت‌ها در بازارهای جهانی شدت گرفت و سوم اینکه قرار گرفتن در روزهای پایانی هفته می‌توانست عاملی برای فشار عرضه باشد اما احتمالا با رسیدن خبر شب گذشته ...

پیش‌بینی وضعیت بورس 3 خرداد 1401

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات آخرین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته با افزایش نسبی تقاضا آغاز کرد و با وجود عرضه‌های گاه و بی‌گاه فروشنده‌ها موفق شد رشد دیگری را در کارنامه خود ثبت نماید. البته این روزها تحرکات در سهام متوسط و کوچکتر سر و شکل بهتری گرفته و در همین راستا رشد قوی‌تر شاخص هم‌وزن را داریم. بازار این روزها همچنان با تردید همراه است اما نکته قوت ماجرا اینجاست که با رسیدن گزارش‌های 12 ماهه و برخی اخبار و حمایت‌ها، فضا تا حدودی بهتر شده و وزن امیدواری به ادامه رشد بیشتر از قرار گرفتن در فضای رکود است. این موضوع را می‌توان از بهبود نسبی ارزش معاملات، رفتار فعالین بازار و تراز نقدینگی حقیقی‌ها درک کرد. بنابراین اگر حجم معاملات در سطوح فعلی (بیش از 12 همت) باقی بماند و چند گزارش ماهانه خوب از راه برسد که اتفاقا خیلی هم به این موضوع خوش‌بین هستیم، می‌توان در گام نخست به بسته شدن کف فعلی و در ادامه فعال شدن نقدینگی هوشمند و تحرکات قوی‌تر بازار امیدوار شد. در واقع بازار به چند گزارش خاص شبیه به گزارش وبملت نیاز دارد. البته صرفا بحث اعلام سود قوی نیست. بازار نیاز به رویت چند اتفاق و خبر بنیادی دارد. حال این اخبار می‌تواند جنس فروش خوب در گزارش ماهانه، افزایش نرخ در فروش محصولات شرکت‌ها، تحولات بورس کالا یا اخبار خوب از مجامع و اخبار اینچنینی باشد.

برخی معتقدند خرداد، ماه تاثیرگذاری برای بازار خواهد بود. روز گذشته درخصوص تحولات پیش رو بطور مفصل بحث شد. خلاصه بحث این بود که در دهه نخست خرداد بازار درگیر صورت‌های مالی 12 ماهه، گزارش‌های ماهانه و بازارهای جهانی خواهد بود. دهه دوم خرداد (به لحاظ تقویمی) فضا کمی نیمه‌ تعطیل خواهد بود و مهمترین رویداد، برگزاری نمایشگاه‌ بورس، بانک و بیمه پس از 4 سال وقفه خواهد بود. و در دهه پایانی خرداد احتمالا ذهن بازار درگیر تحولات اقتصاد داخلی نظیر تعیین تکلیف بودجه، نرخ ارز و در ادامه برگزاری فصل مجامع باشد. بنابراین یک ماه پُر حادثه را در پیش خواهیم داشت. البته در این بین، رسیدن اخبار و تحولات سیاسی هم می‌تواند در نوسان قیمت‌ها موثر باشد.

اما شب گذشته یک خبر مهم منتشر شد که می‌تواند در روند معاملات امروز به‌خصوص در صنایع دلاری تاثیر بسزایی بگذارد. مجلس مصوبه هیت وزیران مبنی بر تثبیت نرخ ارز و تعیین نرخ تسعیر ارز جهت قیمت‌گذاری شرکت‌های پالایشی و پتروشیمی توسط بانک مرکزی را ابطال کرد ! مطابق با مصوبه مجلس، نظام ارزی کشور شناور مدیریت شده است. بنابراین بانک مرکزی حق تثبیت نرخ‌ها در سامانه نیما را ندارد. بانک مرکزی حق تعیین نرخ تسعیر ارز و اعلام این نرخ برای قیمت‌گذاری محصولات را نداشته و لذا و این رویه مغایر با قانون می‌باشد. این تصمیم یکی از مهم‌ترین اتفاقات در چند سال اخیر بوده که به نفع تولید و بازار سرمایه است. انصافا فکر نمی‌کردیم روزی برسد که مجلس یک تصمیم موثر و مهم برای بازار بگیرد !

اما به سراغ پیش‌بینی بازار برویم که تا پیش از انتشار مصوبه شب گذشته مجلس، تصور می‌کردیم که برای امروز پر عرضه باشد. چراکه اولا در نیمه دوم بازار روز گذشته عرضه‌ها بالا بود و برخی از سهام مورد توجه در سطوحی پائین‌تر از قیمت‌های پایانی قرار گرفتند. دوما افت قیمت‌ها در بازارهای جهانی شدت گرفت و سوم اینکه قرار گرفتن در روزهای پایانی هفته می‌توانست عاملی برای فشار عرضه باشد اما احتمالا با رسیدن خبر شب گذشته وضعیت متفاوتی داشته باشیم و باری دیگر در صنایع و سهام دلاری، افزایش تقاضا را داشته باشیم.

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24