Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

اگر اتفاق عجیبی رخ ندهد و فضا غیرمنطقی پیش نرود، معتقدیم جریان گزارش‌ها و برقراری نسبی آرامش می‌تواند باری دیگر جریان پول را فعال کرده و بازار را به چرخش و حجم گرفتن وا دارد. لذا از روزهای آتی می‌بایست مجددا جریان پول را بررسی و دنبال کرد. برخی معتدند اگر قرار به ثبات ارز باشد، به دلیل اشباع شدن بازارهای موازی، ممکن است بخشی از پول‌ها در مسیر فروش دارایی‌های حبابی و حرکت به سمت بازار سرمایه قرار بگیرند.

پیش‌بینی وضعیت بورس 1 خرداد 1401

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات نخستین روز کاری خرداد می‌رویم که مطابق با انتظار بازار روز گذشته با فشار نسبی فروش و عقبگرد نزدیک به 8 هزار واحدی شاخص آغاز کرد اما با گذر از دقایق ابتدایی، رفته‌رفته از زیر فشار عرضه رها شد و موفق شد علاوه بر جبران کل افت صورت گرفته، با رشد اندک 5 هزار واحدی به مرز کانال 2.3 میلیون واحدی بازگردد. مهمترین مشخصه بازار روز گذشته، توقف خروج پول توسط معامله‌گران حقیقی‌ بود اما کماکان حجم و ارزش معاملات سیگنال مثبتی را مخابره نمی‌کند. جالب است بدانید که بازدهی شاخص کل از اردیبهشت ماه منفی 1 درصد بوده و این در شرایطی است که قیمت بسیاری از سهم‌ها به اسفند سال گذشته بازگشته است !

به نظر 3 عامل، توقف روند افزایشی نرخ ارز و در نتیجه کاهش تحرکات در بورس کالا در کنار افت قیمت کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی و گزارش ضعیف معدودی از شرکت‌ها موجب شده تا بازار باری دیگر بر مدار تردید قرار بگیرد. البته که بازار تا حدودی از فضای بحرانی فاصله گرفته و روی برخی سهم‌ها با گزارش خوب تقاضای بهتری را شاهد هستیم اما به هر جهت بازار پس از افت سنگین اخیر که نهاد ناظر زمینه آن را فراهم کرد، دیگر نتوانست به شرایط آرمانی خود بازگردد و لذا به هر خبر و رویداد منفی واکنش نشان می‌دهد. اما بازار را در حالی پیش می‌بریم که تقریبا صورت‌های مالی 12 ماهه شرکت‌ها رسیده و حالا باید در انتظار انتشار گزارش عملکرد تولید و فروش ماهانه باشیم. در واقع در این هفته تمرکز سهامداران به روی کدال خواهد بود و رسیدن چند گزارش خوب و روشن شدن چشم‌انداز سودسازی می‌تواند تا حدودی از میزان نگرانی‌ها کاسته و بازار را در مسیر منطق و شناسایی کف قیمتی قرار دهد.

شاید بد نباشد کمی به عقب بازگردیم. به روزهای ابتدایی آبان ! جایی که بسیاری از سهامداران و تحلیلگران بواسطه ترس از تحولات اجتماعی آتش به دارایی خود زدند و سهام با P/E تحلیلی کمتر از 3 و 4 واحدی را فروختند. کمی بعدتر این اتفاق در بهمن هم رخ داد و شاهد یک اشتباه تاریخی دیگر از سوی بسیاری از فعالین قدیمی و باتجربه بازار بودیم. به نظر پس از این اصلاح باری دیگر شاهد تحرکات مثبت در بازار باشیم و لذا بعید نیست که در مقطع فعلی، بسیاری از معامله‌گران در حال تکرار اشتباهات گذشته باشند؛ چراکه با اعداد و ارقام فعلی دلار، P/E بازار بعد تقسیم سود مجامع و گزارش‌های 3 ماهه به شکل خوبی تعدیل خواهد شد. فراموش نکنیم آن جریانی که بازار را به حرکت درآورد و رشد قیمت‌ها را رقم زد، پول بیرون بازار بود؛ چراکه به واقع فعالین قدیمی خیلی اعتقاد به رشد قیمت‌ها نداشتند و بیشتر درگیر ریزش گذشته بودند !

بنابراین اگر اتفاق عجیبی رخ ندهد و فضا غیرمنطقی پیش نرود، معتقدیم جریان گزارش‌ها و برقراری نسبی آرامش می‌تواند باری دیگر جریان پول را فعال کرده و بازار را به چرخش و حجم گرفتن وا دارد. لذا از روزهای آتی می‌بایست مجددا جریان پول را بررسی و دنبال کرد. برخی معتدند اگر قرار به ثبات ارز باشد، به دلیل اشباع شدن بازارهای موازی، ممکن است بخشی از پول‌ها در مسیر فروش دارایی‌های حبابی و حرکت به سمت بازار سرمایه قرار بگیرند. البته به این نظریه خصوصا با توجه به رفتار دولت نمی‌توان وزن چندانی داد اما به هر جهت نمی‌توان احتمال وقوع آن را هم نادیده گرفت؛ به‌خصوص که اگر دولت برنامه جدی‌تری برای واگذاری دارایی‌های خود و عمق دادن به بازار سرمایه داشته باشد. 

بیش از این بحث را طولانی نکنیم و به سراغ بازار برویم. بازاری که ضعیف آغاز کرد. در ادامه کمی بهتر شد و در نهایت با حرکت صعودی نرمی به کار خود پایان داد. لذا برای امروز هم احتمالا بازاری کم‌رمق مشابه با بازار روز گذشته را داشته باشیم چراکه هنوز در بُعد حجم و ارزش معاملات، سیگنال مثبت بااهمیتی صادر نشده است.

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • اسماعیل ثابت
    اسماعیل ثابت

    ممنون

    1 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24