Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

هلدینگ سرمایه گذاری صدر تامین یکی از شرکت های توانمند در عرصه سرمایه گذاری و خلق ارزش در حوزه معدن و صنایع معدنی است که با سرمایه گذاری در بخش های مختلف و متعدد در عرصه معدن و صنایع معدنی اقدام به خلق ارزش نموده است.

3 ماموریت سودساز زیرمجموعه «تاصیکو»

بورس24 : هلدینگ سرمایه گذاری صدر تامین یکی از شرکت های توانمند در عرصه سرمایه گذاری و خلق ارزش در حوزه معدن و صنایع معدنی است که با سرمایه گذاری در بخش های مختلف و متعدد در عرصه معدن و صنایع معدنی اقدام به خلق ارزش نموده است.

 شاید مشابه این قبیل سرمایه گذاری ها در کشور متعدد باشد اما اقدامی که موجب تمایز صدر تامین می شود بالا بردن ضریب نفوذ دانش بنیان ها برای خلق حداکثر ارزش از ایده های فناورانه است.

 صدر تامین با تاسیس شرکت پیشرو تعالی فناوری فردا  معروف به شتاب دهنده صدر فردا  در سال 99  نیاز صنعت به رشد و توسعه و استفاده از دانش روز در امر معدن کاری  را به درستی درک کرده و اکنون مسیر رشد و توسعه از مسیر بکارگیری هدفمند ایده های خلاقانه و نوآورانه را دنبال می کند.

  هادی کمالی مدیر عامل شرکت صدر فردا در گفتگو با بورس24 درباره فعالیت ها، توانمندی ها و اقدامات صورت گرفته از سوی این شتاب دهنده توضیح داد و گفت:

پیشرو تعالی فناوری فردا  معروف به شتاب دهنده صدر فردا در سال 1399 با سهامداری صدر تامین ، خاک چینی ایران، معدنی املاح ایران، مس شهید باهنر و شرکت فرآورده های نسوز ایران  به عنوان یک پلتفرم نوآوری در سال 99 آغاز به کار کرد.

ماموریت صدر فردا ایجاد و توسعه جریان نوآوری در «تاصیکو»

کمالی گفت: سال گذشته که به نام « تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» نام گذاری شد فرصتی ایجاد کرد تا فعالیت هایی که منجر به ایجاد فناوری های پیشرفته در صنایع کشور می شود این امکان داشته باشند تا با قدرت بیشتری اجرایی و به مسیر توسعه خود ادامه دهند.

وی افزود: بخش معدن و صنایع معدنی به عنوان یکی از بخش های پیشران در اقتصاد مطرح است و به واسطه محدودیت هایی که در گذشته شاید  به لحاظ توسعه فناوری داشتند نسبت به بخش های دیگر با موانعی روبرو بودند. بنابراین هلدینگ صدر تامین با نیاز سنجی که انجام داد موضوع فناوری های پیشرفته و حرکت به سمت توسعه سبد محصول و ایجاد  کسب و کار های دانش  بنیان در بخش معدن صنایع معدنی را احساس کرد و ماموریت ایجاد توسعه و استفاده از ایده های نوآورانه را به شتاب دهنده صدر فردا محول کرد.

صدر فردا جوان اما سود ساز

مدیر عامل شتاب دهنده صدر فردا  گفت: در طول  2 سال و نیم که از تاسیس این شرکت می گذرد  به گواه آمار و ارقام  خوشبختانه اتفاقات خوبی در مجموعه به وقوع پیوسته و طی دوسال گذشته شرکت موفق بوده با  وجود جنس خاص فعالیت و نوپا بودن سودده باشد و طرح های نوآورانه ای را وارد چرخه تولید و بنگاه  های تولیدی بخش معدن و صنایع معدنی کند.

صدر فردا مقصد ایده های نوآورانه

کمالی از ایجاد فرصت های نوآورانه با کمک فراخوان های دوره ای خبر داد و گفت:  برای جذب و پردازش ایده های نوآورانه فراخوان هایی را منتشر  می کنیم و از این طریق ایده ها را شناسایی و ارزیابی می کنیم  و طرح هایی که مورد تایید کمیته ارزیابی صدر فردا قرار می گیرد وارد مرحله شتاب دهی می شوند.

 ایده ها مراحل توسعه ای خود را طی می کنند تا تبدیل  به بسته های سرمایه گذاری شوند منتها جنس این بسته ها  از جنس  بسته های سرمایه گذاری جسورانه است و ریسک بالایی دارد، طبیعتا  متناسب با ریسک بازدهی  سرمایه هم بسیار قابل توجه است، خوشبختانه  در بازه فعلی 7 طرح را در قالب  بسته های سرمایه گذاری ایجاد کردیم که همه طرح ها دانش بنیان است و مورد تایید معاونت  علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گرفته اند.

وی ادامه داد:  این طرح ها بعضا توسط هلدینگ صدر تامین و شرکت های زیر مجموعه تامین مالی شده است و طی سال های پیش رو  شاهد تاثیر این ایده های خلاقانه که مسیر پردازش را طی می کند در بازدهی و افزایش بهره وری  زیر مجموعه ها خواهیم بود.

با توجه به نوع فعالیت شتاب دهنده صدر فردا  بعضی از این طرح ها نیز توسط مجموعه هایی خارج از صدر تامین مورد استقبال واقع شده و در  حال طی مراحل تجاری سازی و جذب سرمایه است.

ایده های حوزه معدن خریدار دارد

مدیر عامل صدر فردا در خصوص جنس ایده ها و طرح های پذیرفته و پردازش شده گفت: طرح هایی که داریم  متمرکز بر ایده ها و طرح های نوآورانه بوده است و مشخصا  در حوزه معدن و صنایع معدنی  است  و طرح هایی است که کمتر در کشور  مورد توجه بوده است. این طرح ها به  لحاظ نیاز کشور و یا به لحاظ پتانسیل های معدنی کشور این مزیت را دارد تا به آن پرداخته شود اما به دلایلی تا کنون مورد  اقبال نبوده است.

اکنون شتاب دهنده صدر فردا  طرح هایی مثل  تولید فولاد های آلیاژی،  بهینه سازی ترکیب زغال سنگ، تولید مقاطع از فلز روی، سرباره کنونتور  و استحصال عناصر ارزشمند از سرباره کنونتور و ضایعات معدنی  و تبدیل آن به مواد ارزشمنداست  و طرح های متعددی از این دست را در دست پردازش و اجرا دارد.

کمالی درباره ماموریت اصلی صدر فردا نیز این طور گفت: ایجاد کسب و کار های دانش بنیان بر پایه طرح های نوآورانه ماموریت  اصلی و اول شتاب دهنده صدر فرداست.

 ماموریت دوم صدر فردا شناسایی تجهیزات قطعات ماشین آلات  و موادی  است که مورد نیاز بنگاه های تولیدی است اما در حال حاضر  وارد شده و منجر به خروج ارز می شود که  بخشی از این موارد  با  اتکا به پتانسیلی که در زیست بوم  نوآوری کشور هست  با دانش فنی و توان داخلی بومی سازی شده است.

ماموریت سوم شرکت نیز ایفای  نقش توسعه گری و تسهیل گری  در بخش معدن و صنایع معدنی است که هلدینگ سرمایه گذاری صدر تامین با توجه  به برنامه راهبردی که تدوین کرده ورود به عرصه های جدید معدنی را به شرکت های زیر مجموعه ابلاغ کرده است.   به صورت مصداقی فلزاتی مثل نیکل کبالت لیتیوم منیزیم  مواردی است که پتانسیل تولید در داخل را دارد  اما تاکنون مورد استقبال نبوده است.

 نیاز به یک برنامه عملیاتی و راهبردی و مطالعات بنیادی دارد  تا ابعاد تکنولوژیکی، سرمایه گذاری و ابعاد مالی آن به منظور اکتشاف و استخراج این کانی ها برا عملیاتی کند.

بنابراین به عنوان ماموریت این موارد را در دستور کار قرار دادیم تا بتوانیم فرصت های جدیدی در سرمایه گذاری با تاکید بر جنبه های فناوری نوین شناسایی و بسته های سرمایه گذاری را آماده کنیم  و به مجموعه صدرتامین ارسال کنیم تا فرصت های جدید خلق ارزش را ایجاد کنیم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24