Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

  بورس 24 - نشست خبری گروه مالی شهر به منظور عرضه اولیه این شرکت در بورس، برگزار شد. در این نشست...

اعلام مهم ترین برنامه های گروه مالی شهر در یک نشست خبری

بورس24 : نشست خبری گروه مالی شهر به منظور عرضه اولیه این شرکت در بورس، برگزار شد. 

اسماعیل درگاهی مدیر عامل گروه مالی شهر در جلسه معارفه عرضه اولیه سهام شرکت گفت: پذیره نویسی در بورس اوراق بهادار تهران و عرضه عمومی سهام شرکت در بازار بورس تهران؛ شناسایی فرصتهای سرمایه گذاری مناسب جهت افزایش بازدهی و کسب سود مطلوب در سال جاری و آتی و  ارایه مشاوره و طراحی ابزارهای مالی و پولی جهت مدیریت بهینه منابع مالی شهرداری‌های کلان شهرهای کشور از مهمترین اقدامات شرکت خواهدبود.

درگاهی گفت: طراحی و پیاده سازی سیستم تأمین مالی زنجیره تأمین شهرداریهای کلان شهرهای کشور با همکاری بانک شهر،انتقال سهام و خروج از شرکتهای غیر ابزاری و غیر مرتبط با ماموریت گروه، پیگیری و انتقال سهام شرکتهای ابزاری متعلق به بانک و شرکت های وابسته به گروه نیز همیشه در دستور کار شرکت بوده است. 

وی افزود: حضور تخصصی در بازار سرمایه به منظور حضور فعال در بازار و استفاده از فرصت ها، افزایش حوزه خدمات مالی با توجه به هم افزایی ایجاد شده بین شرکت های ابزاری و افزایش سرمایه و اصلاح ساختار سرمایه شرکت های زیر مجموعه از دیگر برنامه های شرکت است. 

وی گفت: منابع اصلی درآمدی برای شرکتهای گروه مالی سرمایه گذاری از محل درآمد سود سهام و سود فروش سرمایه گذاری ها است ،  شرکت گروه مالی شهر نیز با توجه به عمده فعالیتهایی که انجام می‌دهد سود زیر مجموعه ها و سود تقسیمی شرکتهایی که بخشی از سهام آنها در مالکیت آن شرکت قرار دارد  را به عنوان منبع اصلی در آمدی می‌شناسد.

وی با اشاره اهم عملیات انجام شده شرکت گروه مالی شهر در سال ۱۴۰۱ گفت:اصلاح ساختار سرمایه گذاری بانک شهر در چهارچوب مواد ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، برنامه ریزی و سازمان دهی گروه مالی شهر بعنوان نهاد مالی و ثبت آن در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران و برنامه ریزی و راهبری تبدیل گروه مالی شهر به شرکت سهامی عام و عرضه آن در تالار بورس اوراق بهادار  در سال ۱۴۰۱ انجام شده و ادامه دار خواهد بود. 

به گفته وی،  پایش و تجزیه و تحلیل بازارهای مالی کشور جهت استفاده از فرصتهای موجود در راستای ارتقا منافع سهامداران، برنامه ریزی جهت استفاده از منابع بازارهای پولی و مالی جهت افزایش منافع سهامداران و انتشار ۳٫۰۰۰ میلیارد ریال اوراق مرابحه در سال جاری و اولین انتشار اوراق تامین مالی شهرداری توسط گروه مالی شهر هم  انجام شده است. 

مدیر عامل شرکت افزود: سال گذشته به صورت جدی در حوزه داده کاوی فعالیت کردیم و به دنبال هستیم که ابزارهای هوش مصنوعی را فعال کنیم.

وی افزود: ماموریت ما مدیریت دارایی و بازار گردانی سهام  ، راه اندازی صندوق سبد گردانی ، صندوق های سرمایه گذاری ، خدمات  مشاوره سرمایه گذاری است. 

درگاهی گفت: طی هفته آتی شاهد عرضه گروه مالی شهر خواهیم بود. 

 وی افزود: اولین صندوق املاک و مستغلات گروه مالی شهر با نام نقش جهان، ماه آینده راه‌ اندازی می‌ شود.

وی با اشاره به روند سودآوری گروه مالی شهر گفت: سود گروه مالی شهر از ۳۱۶ میلیارد ریال به بیش از ۱۱.۲۴۸ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ رسیده که بیش از ۱۱۸ درصد رشد داشته است. این در حالی است که، حجم ریالی سرمایه‌گذاری‌ های غیربورسی با رشد ۷۱۹۰درصدی همراه بوده و از ۶۳۳ میلیارد ریال در سال ۹۵ به ۴۶۱۵۰ میلیارد ریال در پایان سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است.

وی در خصوص سیاست تقسیم سود شرکت در مجمع گفت: تقسیم سود شرکت طی سه سال ، تقسیم سود ۶۰ درصدی خواهد بود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24