Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

نکته مهم در روند معاملات این روزهای بازار، تحولات کدال است. در واقع می‌توان گفت انتشار چند گزارش خوب در کنار تغییر سیاست‌های نهاد ناظر موجب شده تا بخشی از اعتماد خدشه‌دار شده روزهای اخیر بازسازی شده و باری دیگر شاهد تحرکات مثبت از سوی معامله‌گران باشیم.

پیش‌بینی وضعیت بورس 30 اردیبهشت 1401

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات نخستین روز کاری هفته می‌رویم که بازار چهارشنبه با وجود قرار گرفتن در یک روز بین تعطیلی و عرضه‌های نسبی دقایق ابتدایی و انتهایی، شرایطی بهتر از انتظار داشت و در یک روز نسبتا خوب شاهد رشد هر 3 شاخص اصلی بازار بودیم. البته حجم و ارزش معاملات تعریف چندانی نداشت اما تراز نقدینگی حقیقی‌ها مثبت بود و دماسنج اصلی بازار موفق شد به جایگاه خود در کانال 2.3 میلیون واحدی ثبات ببخشد. نکته مهم در روند معاملات این روزهای بازار، تحولات کدال است. در واقع می‌توان گفت انتشار چند گزارش خوب در کنار تغییر سیاست‌های نهاد ناظر موجب شده تا بخشی از اعتماد خدشه‌دار شده روزهای اخیر بازسازی شده و باری دیگر شاهد تحرکات مثبت از سوی معامله‌گران باشیم.

نکته جالب دیگر اینکه با بهبود روند بازار باری دیگر شاهد تقابل بین دو دیدگاه از معامله‌گران هستیم. سهامدارانی که بواسطه ارزندگی و عقب‌افتادگی سهام از بازارهای موازی اعتقاد به برگشت بازار به روند صعودی دارند و معامله‌گرانی که طی روزهای اخیر اقدام به فروش سهام نموده و معتقدند بازار در مقطع فعلی با توجه به ایجاد ترس اخیر رشد خاصی نخواهد داشت و پس از کمی افزایش ارتفاع، باری دیگر بر مدار اصلاح قرار خواهد گرفت. بازار چهارشنبه تلاش خوبی کرد تا نشان دهد از زیر بار روانی عرضه فرار کرده و به ثبات رسیده و نکته مهم اینکه بر خلاف معاملات روزهای یکشنبه و دوشنبه فعالیت دی‌تریدها به سطوح حداقلی رسیده است. البته این طبیعی است که بازار یکدست و یکپارچه مثبت نباشد؛ چراکه به هر جهت هنوز اثرات ریزش سنگین اخیر از بین نرفته است.

فارغ هر گونه نتیجه‌ای در دو دیدگاه یاد شده، به نظر اصل بحران اخیر خاتمه یافته است. هر چند که ممکن است یک موج عرضه ضعیف دیگر در راه باشد. اعتقاد ما این است که بعد از تحولات (دستوری یا غیردستوری) اخیر و روشن شدن نتیجه آن (بی‌اعتمادی و رشد اندک نرخ ارز)، احتمالا مقداری از مداخلات درونی و بیرونی بازار کاسته خواهد شد و این موضوع می‌تواند یک امتیاز مثبت برای آینده بازار باشد و لذا احتمالا نهاد ناظر از ابزارهای منطقی‌تری (عرضه اولیه‌ها، پذیره‌نویسی و ...) برای کنترل سرعت رشد بازار استفاده خواهد کرد.

اما این روزها باری دیگر بحث مذاکرات و برجام داغ شده و اخبار ضد و نقیضی در این حوزه به گوش می‌رسد. برخی نگران این موضوع هستند اگر توافقی حاصل شود، دلار و در ادامه بورس به زیر کشیده شوند. اما واقعیت این است که در چهره دلار چنین توافقی دیده نمی‌شود. ضمن اینکه برداشته شدن تحریم‌ها هم بر خلاف گذشته به این سادگی که برخی تصور می‌کنند، نخواهد بود. اما نکته مهم اینجاست که برجام به سود بازار و اقتصاد است و این سایر بازارها هستند که به دلیل تجربه حباب قیمتی می‌بایست از وقوع برجام اظهار نگرانی کنند.

در حال حاضر بازار سرمایه با دلار 40 هزار تومانی معامله می‌شود و لذا می‌تواند فضای منطقی‌تری داشته باشد. از همین روی خیلی به فضای تحولات سیاسی وزن عجیب نمی‌دهیم. به‌خصوص که با این کسری بودجه سنگین که دولت گرفتارش شده، خیلی تمایل به افت دلار نداشته و احتمالا به زودی فاتحه دلار 28.500 تومانی هم خوانده خواهد شد. اما به سراغ بازار برویم. بازاری که روند تعادلی را تجربه می‌کند. برای امروز نیز احتمالا بازاری متعادل و پر حجم‌تر از روزهای اخیر را داشته باشیم. البته با توجه به اینکه هنوز تردیدها از بین نرفته و از طرف دیگر وزارت نیرو محدودیت‌ مصرف برق شرکت‌های فولادی را اعلام کرده، ممکن است در نیمه دوم معاملات کمی فشار عرضه بیشتر باشد.

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24