Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

آنچه به نظر می‌رسد این است که بازار پس از جهش خوب اخیر و زمین خوردن، نیاز به یک دوره ریکاوری دارد تا به شرایط آرمانی بازگردد و بهتر است کمی در این نقاط نوسان کند و به‌اصطلاح به شکل side حرکت کند. چراکه اگر به سمت شکست سقف برود و باری دیگر فشار فروش راهی بازار شود، ممکن است این بار نه به‌شکل دستوری که بسیاری از ترس تکرار اتفاقات اخیر، دست ماشه شده و شرایط بازار پیچیده شود.

پیش‌بینی وضعیت بورس 25 اردیبهشت 1401

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات سومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته تحت تاثیر رسیدن مصوبات 3گانه نهاد ناظر و همچنین انتشار گزارش 12 ماهه شرکت پالایش نفت تهران، با افزایش نسبی تقاضا و در ادامه برقراری تعادل در نمادها و صنایع قرار گرفته زیر فشار عرضه، آغاز کرد و بالاخره از زیر بار روانی ایجاد شده، تا حدودی رها شد و در همین راستا شاخص کل از ابتدای کانال 2.2 میلیون واحدی برگشت زد و با رشد بیش از 3 درصدی به کانال 2.3 میلیونی نزدیک شد. هر چند که بازدهی شاخص هم‌وزن کمتر بود اما توقف خروج پول، مثبت شدن تراز نقدینگی حقیقی‌ها و رشد حجم و ارزش معاملات نشان داد که بازار تا حدودی فضای پنیک روزهای اخیر فرار کرده است ...

اگر به خاطر داشته باشید در گزارش روزهای اخیر به این نکته اشاره شد که بازار برای برگشت به ‌مدار رشد احتیاج به یک یا چند پیشران قوی دارد. این پیشران می‌تواند گزارش‌های مطلوب ۱۲‌ ماهه، گزارش‌ عملکرد تولید و فروش ماهانه شرکت‌ها، ‌‌‌‌‌‌رشد شارپی دلار در بازار آزاد و یا تحولات مثبت در بورس کالا باشد و البته به این موارد، می‌توان توقف ابزارهای بازدارنده نهاد ناظر را هم اضافه کرد. در واقع حرکت روز گذشته بازار بر مدار برخی از همین پیشران‌ها و رسیدن بازار به نقاط حساس تکنیکی چرخید.

در یک هفته اخیر، اصلاح سفت و سختی در بازار رخ داده است. بخشی از این اصلاح و یا به اصطلاح ریزش طبیعی بود چراکه در برخی از سهام رشد قیمت‌ها با شرایط بنیادی همخوانی نداشت و یا سرعت رشد قیمت‌ها بالا بود اما انصافا بدبین‌ترین تحلیلگران هم انتظار چنین کاهش قیمت سخت و سریعی را نداشتند. هر چند که با افت شتابان 300 هزار واحدی، باری دیگر شاهد افزایش جذابیت قیمت‌ها برای سرمایه‌گذاری هستیم. اما سوالی که این روزها مطرح می‌شود این است که آیا بازار به یکباره برگشت می‌زند و از سقف 2.5 میلیون واحدی گذر می‌کند یا با توجه به اتفاقات اخیر و وارد شدن خدشه به اعتماد سهامداران، هنوز اصلاح به پایان نرسیده و کار بازار دشوار شده است ؟

طبیعتا بدبین‌ها و نقدینون رای به ادامه اصلاح داده و رشد روز گذشته را یک نوسان مقطعی قلمداد می‌کنند و سهامداران و خریداران رای به خاتمه یافتن اصلاح قیمتی می‌دهند. بنابراین پاسخ دقیقی برای این پرسش وجود ندارد؛ علی‌الخصوص که هنوز ترس ایجاد شده بطور کامل از بین نرفته و به شدت باید مراقب بازار بود. اما آنچه به نظر می‌رسد این است که بازار پس از جهش خوب اخیر و زمین خوردن و آسیب دیدن، نیاز به یک دوره دست به دست شدن و ریکاوری دارد تا به شرایط آرمانی بازگردد و بهتر است کمی در این نقاط نوسان کند و به‌اصطلاح به شکل رنج و side حرکت کند. چراکه اگر به سمت شکست سقف برود و باری دیگر فشار فروش راهی بازار شود، ممکن است این بار نه به‌شکل دستوری که بسیاری از ترس تکرار اتفاقات روزهای اخیر، دست ماشه شده و شرایط بازار پیچیده شود.

در جمع‌بندی موارد مطروحه می‌توان گفت که احتمالا ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24