Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

نکته مهم اینکه طی یک هفته گذشته و همزمان با افت 300 هزار واحدی شاخص، P/E بازار به شدت تعدیل شد و از طرف دیگر ارزش دلاری بازار به سطوح کمتر از 190 میلیارد دلار راه یافت. حال با رسیدن گزارش‌های 12 ماهه احتمالا باری دیگر نسبت قیمت به درآمد شرکت‌ها اصلاح خواهد شد و همین موضوع به برقراری تعادل در بازار و کاهش رفتارهای هیجانی کمک شایانی خواهد کرد.

پیش‌بینی وضعیت بورس 24 اردیبهشت 1401

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : بورس تهران معاملات نخستین روز کاری هفته را با فشار نسبی عرضه آغاز کرد و با گذر از دقایق ابتدایی تحت تاثیر ضعف طرف تقاضا، فشار فروش شدت بیشتری گرفت؛ تا جایی که در گام نخست نمادها با شرایط بنیادی ضعیف‌تر به قیمت‌های درصد منفی و صف فروش رسیدند و رفته‌رفته این موضوع به سهام با شرایط بنیادی قوی‌تر نیز تسری یافت و در همین راستا شاخص کل با افت جدی 63 هزار واحدی (معادل 2.8 درصد) تا ابتدای کانال 2.2 میلیون واحدی عقب نشست. سقوط نزدیک به 4 درصدی شاخص هم‌وزن در کنار سرعت گرفتن خروج نقدینگی توسط حقیقی‌ها (3.700 میلیارد تومان در بازار شنبه) و همچنین افت حجم و ارزش معاملات نشان از شرایط اورژانسی بازار سرمایه دارد. البته در دقایق پایانی تحرکاتی در راستای جمع‌آوری صفوف فروش نمادهای خودرویی و بانکی صورت گرفت اما کلیت بازار به تعادل نرسید.

ابتدا مروری داشته باشیم بر اتفاقات هفته‌های اخیر. سرعت گرفتن روند صعودی بازار موجب شد نهاد ناظر با استفاده از ابزارهای خود نظیر کاهش حد اعتباری و حد نصاب صندوق‌ها سرعت رشد بازار را بگیرد اما وقتی حریف جریان پول نشد، حقوقی‌ها را در مسیر عرضه جدی قرار داد و بالاخره دست خریدار را به عقب راند. اتفاقات یک هفته گذشته نشان داد، روش فوق موفق نبوده و حتی برخی معتقدند شرایط از کنترل خارج شده است !

در همین راستا شب گذشته شاهد 3 مصوبه سازمان بورس برای حمایت از بازار بودیم !! ۱. واریز ۵۰۰ میلیارد تومان به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه برای خرید سهام ۲. افزایش زمان اصلاح پرتفوی صندوق‌های درآمد ثابت از 3 ماه به 5 ماه (طبق این مصوبه "صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت" به جای 3 ماه، 5 ماه مهلت دارند که میزان سهام موجود در پرتفوی خود را از ۱۵ به ۱۰ درصد برسانند.) 3- افزایش ۱۰ درصدی ضریب اعتبار کارگزاری‌ها (با تصویب کمیته پایش ریسک بازار سرمایه سازمان بورس، دستورالعمل خرید اعتباری اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران اصلاح شد.) مطابق این مصوبه، ضریب تعدیل اوراق بهادار مندرج در حساب تضمین مشتریان اعتباری در مورد سهام پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و بازار اول و دوم فرابورس ایران " ۶۰ درصد قیمت پایانی" تعیین شده است. ضریب مصوب از تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه (فردا) در سامانه‌های نظارتی اعمال خواهد شد.

در گزارش صبح روز گذشته درخصوص ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • مجتبی مبشر
    مجتبی مبشر

    عالی

    1 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24