Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بهتر است فارغ از هیجانات، با دید منطقی و تحلیلی به بازار نگاه کرد. حتی اعتقاد ما این است که به چند دلیل که در ادامه اشاره خواهیم کرد، بازار پس از این اصلاح (ناجوانمردانه)، یک روند صعودی پایدار و بهتر را در پیش خواهد گرفت.

پیش‌بینی وضعیت بورس 19 اردیبهشت 1401

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات چهارمین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته با یک چک افسری دیگر آغاز به کار کرد و در یک روز تلخ و دور از انتظار شاهد افت دسته‌جمعی سهام و در نتیجه سقوط یکصد و 25 هزار واحدی شاخص (بیش از 5 درصد) بودیم !! در واقع روز گذشته رکورد بیشترین ریزش در یک روز شکسته شد. البته در اسفند 93 (روز بازگشایی نمادهای پالایشی که با افت 50 درصدی محقق گردید) چنین سقوطی تجربه شده بود. ارزش معاملات تحت تاثیر عدم جمع‌آوری صفوف فروش بشدت کاهش یافت و رقمی بالغ بر 4.200 میلیارد تومان پول از تالار شیشه‌ای خارج شد تا باری دیگر صدای اعتراض سهامداران بالا گیرد.

این دومین روزی است که شاخص کل افت معناداری را (مجموعا 9 درصد) تجربه می‌کند و همین موضوع بسیاری را نگران کرده است. جالب است بدانید که با افت 220 هزار واحدی 2 روز گذشته، قیمت بسیاری از سهام به انتهای فروردین ماه پرت شده است !! بسیاری از معامله‌گران ریزش این روزهای بازار را با سقوط سال 99 مقایسه کرده و نگران تکرار تجربیات تلخ گذشته هستند. حتی موضوعی تائید نشده مطرح می‌شود که گویا برخی لج و لج بازی‌ها سبب وقوع چنین شرایطی شده است ! اما انصافا رشد بازار چند وقت اخیر شبیه سال 99 نبود و لذا انتظاری هم برای تحقق افت جدی وجود ندارد. (مشروط بر اینکه پشت آن سیاستی که برای اجبار بازار به اصلاح بود، برنامه‌ای هم برای حمایت باشد ... !)

لذا بهتر است فارغ از هیجانات، با دید منطقی و تحلیلی به بازار نگاه کرد. حتی اعتقاد ما این است که به چند دلیل که در ادامه اشاره خواهیم کرد، بازار پس از این اصلاح (ناجوانمردانه)، یک روند صعودی پایدار و بهتر را در پیش خواهد گرفت.

  1. بسیاری از رشد اخیر جا ماندند و منتظر بودند بازار روند اصلاحی گرفته تا بتوانند در نقاط مناسب (چه از دید تکنیکی و از چه از نگاه بنیادی) نقطه ورود را شناسایی نموده و به بازار بازگردند.
  2.  در حرکت صعودی اخیر که از اواسط اسفند 1401 آغاز شد، در بسیاری از نمادها رشد قیمت‌ها به 100 درصد هم رسید و این یعنی حد ضررها بسیار بزرگ شد. لذا اصلاح قیمت‌ها و تشکیل کف‌های جدید، عاملی برای جسارت معامله‌گران و ورود با در نظر گرفتن حد ضررهای جدید خواهد بود.
  3. با اصلاح قیمت‌ها و جریان سودآوری، بازار در نقطه‌ای قرار می‌گیرد که می‌تواند مجددا جریان پولی را جذب کرده و روند بهتری را در پیش بگیرد.
  4. دست به دست شدن سهام، (خروج افراد در سود و ورود پول تازه نفس توسط معامله‌گران جدید) و بطور کل جذب انرژی می‌تواند عاملی برای رشد مجدد بازار باشد.
  5. تخلیه هیجان در اندیکاتورها (هیجان معامله‌گران)، بسیاری را ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24