Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

در شرایطی وارد نیمه دوم اردیبهشت ماه شده‌ایم که کم‌کم باید موج انتشار گزارش‌های 12 ماهه را داشته باشیم. البته عموما شرکت‌ها با وجود تهیه صورت‌های مالی، درج گزارش‌ها به روی کدال را به روزها و ساعات پایانی ماه حواله می‌دهند ! اما به هر جهت انتظار این است که به مرور بازار نگاه دقیق‌تری به کدال و عملکرد شرکت‌ها داشته باشد.

پیش‌بینی وضعیت بورس 17 اردیبهشت 1401

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات دومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته بواسطه برخی خبرها و همچنین به تعادل رسیدن بازارهای جهانی در روزهای پایانی هفته گذشته، شروع نسبتا خوبی داشت و البته در این بین تحرکات قوی‌تری را در دو گروه خودرو و بانک شاهد بودیم تا شاخص کل بتواند در معاملات نخستین روز کاری هفته رشد 20 هزار واحدی را ثبت نماید. البته در کلیت بازار مقداری فشار عرضه بالا بود اما شاخص هم‌وزن شرایط بهتری داشت. حجم معاملات در سطوح بسیار خوبی قرار گرفته و کماکان ورود نقدینگی حقیقی‌ها با قدرتی بالا ادامه دارد. جالب است که بازار به سادگی از روی دو ابلاغیه "پایش اعتبارات و عرضه سهام صندوق‌های فیکس" عبور کرده و خیلی بهتر از انتظارات ظاهر شده است !

در ادامه نگاهی به مهمترین رخدادها هفته جاری داشته باشیم. در شرایطی وارد نیمه دوم اردیبهشت ماه شده‌ایم که کم‌کم باید موج انتشار گزارش‌های 12 ماهه را داشته باشیم. البته عموما شرکت‌ها با وجود تهیه صورت‌های مالی، درج گزارش‌ها به روی کدال را به روزها و ساعات پایانی ماه حواله می‌دهند ! اما به هر جهت انتظار این است که به مرور بازار نگاه دقیق‌تری به کدال و عملکرد شرکت‌ها داشته باشد. هر چند که بواسطه قطعی گاز در زمستان و عدم انعکاس کامل اثرات رشد نرخ ارز، بعید است گزارش‌های خاصی را داشته باشیم.

اما در مهمترین اخبار روزهای پایانی هفته گذشته، اظهارنظر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درخصوص عرضه خودرو در بورس کالا را داشتیم. به گفته پورابراهیمی شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا هر وقت بخواهند می‌توانند در بورس عرضه کنند و ممنوعیتی برای ارائه خودرو در بورس‌کالا وجود ندارد ! نمی‌دانیم به این اظهارنظر چقدر می‌توان وزن داد اما به هر جهت موج این خبر تحرکات خوبی ایجاد کرده و بازار در انتظار اظهارنظرهای بعدی است. بنابراین رسیدن هر خبری از این حوزه، در روند حرکتی گروه خودرو و در ادامه بازار موثر خواهد بود.

از طرف دیگر بازارهای جهانی را داریم که این روزها با نوسانات بالایی روبرو شده‌اند. سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو و در ادامه اخبار ورشکستی برخی از بانکها سبب تلاطم نفت و سایر کامودیتی‌ها شده است. بطور کل، انتظاری مبنی بر افت بیشتر کامودیتی‌ها وجود ندارد اما در کوتاه‌مدت هم بعید است رشد بااهمیتی را داشته باشیم. به نظر در مقطع فعلی، همین‌‌که بازارهای جهانی به ساحل آرامش برسند، اتفاق خوبی برای بورس باشد.

به نظر بازار هفته جاری درگیر تحولات یاد شده خواهد بود و البته با توجه به ...

​​​​​​​مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24