Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بر خلاف گذشته می‌بینیم که روند چرخش پول با قدرت ادامه دارد. یک روز پتروشیمی و فولادی. یک روز خودرو، بانک و سیمان. روزی دیگر پالایشی، غذایی و قندی و این چرخه و نوسانات تا زمان رسیدن قیمت‌ها به نقطه تعادل و توقف ورود نقدینگی (با در نظر گرفتن اصلاح مقطعی) ادامه دارد.

پیش‌بینی وضعیت بورس 13 اردیبهشت 1401

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات آخرین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته با افزایش نسبی تقاضا آغاز کرد و موفق شد با یک رشد بیش از 37 هزار واحدی دیگر کانال 2.5 میلیون واحدی را فتح کند. در این روز باز هم شاخص هم‌وزن شرایط بهتری داشت و با رشد حدود 2.5 درصدی نشان از توزیع نقدینگی در کلیه صنایع داشت. ثبات حجم و ارزش معاملات در کنار سرعت ورود نقدینگی به تالار شیشه‌ای (روز گذشته بیش از 1.400 میلیارد تومان) نشان می‌دهد که بازار همواره از شرایط خوبی برای تداوم روند صعودی برخوردار است. معتقدیم تا زمانی که جریان پول قوی وجود دارد و خبرهای عجیب منفی شنیده نمی‌شود، بازار می‌تواند به سیر صعودی و جبران عقب‌افتادگی خود ادامه دهد.

این روزها برخی معتقدند بواسطه فعال‌تر شدن صندوق‌های توسعه، تثبیت و فیکس‌ها در سمت فروش، بهتر است به جای حرکت روی سهام شرکت‌های بزرگ به دنبال کسب نوسان از سهام کوچکتر بود. به‌خصوص که هنوز این دست سهم‌ها اختلاف بالایی با سقف‌های تاریخی دارند. اما نظر ما کمی متفاوت است و معتقدیم که روند صعودی بازار تفاوت‌های چشم‌گیری با دوره‌های اخیر دارد. در گذشته روند بازار به این شکل بود که ابتدا سهام بزرگ و شاخص‌محور متناسب با اثرات رشد نرخ ارز قد می‌کشیدند. بازار کمی اصلاح می‌زد. در گام بعد به سراغ سهام تورمی می‌رفتند و در انتها با حرکت رو به جلوی دسته‌جمعی و مطرح شدن بحث ارزش جایگزینی، فتیله بازار پائین کشیده می‌شد.

اما این بار شرایط کمی متفاوت است و خبری از طبقه‌بندی نیست. این موضوع 3 دلیل دارد. دلیل نخست اینکه افت قیمت در سهام متوسط و کوچک کمرشکن بود و قیمت‌ها برای سرمایه‌گذاری بسیار جذاب. دلیل دوم اینکه بسیاری از صندوق‌های سهامی بواسطه تجریه مدیران، دست به کار شده و اقدام به جمع‌آوری شناوری در بسیاری از سهم‌ها کردند. و سوم بحث انتظارات تورمی و بازماندگی بورس از بازارهای موازی است که به نوعی اجازه نوسان‌گیری جدی را نمی‌دهد. بنابراین بر خلاف گذشته می‌بینیم که ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24