Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248

بورس 24 - موسوی گفت: مشکلات صنعت بیمه از نرخ گذاری غیر فنی و رقابت غیر سالم نشات می گیرد؛ بنابراین نیاز بوده تا انحصار صنعت بیمه شکسته شود و به سمت توسعه شبکه فروش رفت...

مدیر عامل بیمه البرز در نشست خبری تاکید کرد: توسعه شبکه فروش با شکست انحصار صنعت بیمه

بورس24 - سه شنبه (۱۲ اردیبهشت) نشست خبری موسی رضایی مدیر عامل بیمه البرز با حضور اصحاب رسانه برگزار و گزارشی از عملکرد و برنامه های آتی این شرکت قرائت شد.

بر همین اساس رضایی از اجرای طرح شوکا توسط بیمه البرز خبر داد و گفت: بیمه نامه شوکا، مبنای عمر را مد نظر قرار داده و ۵ ساله است

به همین منظور بیمه البرز خواهان بوده تا بیمه نامه شوکا را کاملا هوشمند، الکترونیکی، خارج از بروکراسی های اداری و غیر ضروری ارایه دهد

یادآور می شود؛ شوکا کوچکترین گوزن مینیاتوری جنگل های البرز بوده که با اتکاء بر ضرورت حفظ حیات وحش این نام توسط بیمه البرز برگزیده شده است.

توسعه شبکه فروش

البته رضایی در این نشست خبری با انتقاد از رویکرد و روند فروش و تولید بیمه نامه در صنعت مربوطه تاکید کرد: مشکلات صنعت بیمه از نرخ گذاری غیر فنی و رقابت غیر سالم نشات می گیرد؛ بنابراین نیازمند بوده تا انحصار در صنعت بیمه شکسته شود و به سمت توسعه شبکه فروش رفت.

به گفته وی بیش از ۳۵ درصد پرتفوی صنعت بیمه در انحصار شبکه های خاص و نهادها و وزارتخانه های بوده که سبب شده انرژی از  شبکه فروش اخذ شود.

رضایی با اشاره بر اینکه نیروی انسانی، سرمایه اصلی بیمه البرز به شمار می رود افزود: در این بازه کوتاه اولین تمرکز را بر تقویت این مساله گذاشته و برنامه هوشمندسازی فرایندهای بیمه البرز نیز از دیگر اهداف محسوب می شود به طوری که در این حوزه عملکرد مناسبی را شاهد شد.

محصول فنی

وی با اشاره بر اینکه نرخ غیر فنی به عنوان یک رفتار از سوی شرکت های بیمه متولد شده است گفت: سال هاست که شرکت ها در صنعت بیمه به دنبال اخذ پرتفوی یکدیگر بوده اما بیمه البرز خواهان تولید محصول است بنابراین به تولید محصولی به نام شوکا برآمد.

رضایی ادامه داد: بیمه نامه شوکا ، هفت پوشش اصلی همچون فوت عادی، نقض عضو حادثه، معافیت بازپرداخت اقساط و.... را شامل می شود.

مدیر عامل بیمه البرز با مد نظر قرار دادن کاهش ضریب نفوذ بیمه های عمر گفت: از انجا که نرخ تورم صعودی و همچنان رو به بالاست، بنابر این اندوخته های بیمه های عمر فاقد ارزش شده و با توجه بر اینکه ماهیت بیمه های عمر طولانی مدت است به همین منظور تصویر بیست سال آینده دور از دسترس قرار دارد.

وی افزود: از سویی دیگر مشکلات و مسایل اقتصادی سبب شده افراد توان کمتری در پرداخت حق بیمه داشته باشند پس این سه محور پایه ایده شوکا و تولید آن شد.

رضایی تصریح کرد: شوکا بر مبنای بیمه نامه زندگی پنج ساله طراحی شده است، همچنین بانک قرض الحسنه مهر به عنوان شریک‌تجاری انتخاب شده و سقف اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان است.

به گفته وی با مراجعه مشتری به نمایندگی ها به صورت الکترونیکی در 6 مرحله بیمه نامه صادر می شود و با افتتاح حساب، بیمه شونده می تواند  تسهیلات بدون ضامن و چک  ضمانت  اخذ کند.

سرمایه گذاری از نوع عمر

قابل ذکر است؛ شوکا هفت پوشش فوت عادی با ضریب یک برابر سرمایه فوت، پوشش نقص عضو حادثه سرمایه تا ۲۰۰ میلیون، پوشش معافیت اقساط بیمه گذار، پوشش انحصاری نجات زندگی در واقعه مرگبار تصادف، سرطان، آتش سوزی و مستمری دارد.

نقطه تفاوت شوکا با سایر بیمه‌های زندگی در آن است که دیگر بیمه‌های زندگی در پایان سال پنجم اندوخته‌اش قطعا کمتر از اقساط است اما شما در شوکا پس از ۵سال، ۱.۷برابر سود دریافت خواهید کرد. یعنی در ۲۰۰میلیون تسهیلات، بیش از ۳۵۰میلیون دریافت خواهید کرد. برای دریافت بیمه محدودیت کف سن نداریم؛ اما اخرین سن ورود به بیمه‌نامه ۷۰سال است.

بر اساس کارشناسان بیمه البرز درخصوص محصول شوکا،  ۶۰نوع مستمری بر بیمه‌ نامه وجود خواهد داشت که بیمه شونده می‌ تواند پس از 5 سال مستمری مادام العمر معادل اقساط ماهانه که به بانک داده، دریافت کند.  به عنوان مثال یعنی ۲۰۰میلیون در ۶۰ماه، پرداختی ماهی ۳۷۰۰ است که ما مادام‌العمر ماهانه ۳۷۰۰ پرداختمی شود. مدل‌های مستمری در شوکا بسیار متنوع است و براساس دوره انتظار، سن شروع و… متفاوت خواهد بود.

نرخ فنی شرکت ملی نفت و انصراف از ایران خودرو

مدیر عامل بیمه البرز در این نشست خبری در خصوص قرارداد ایران خودرو اعلام کرد: از پیگیری و انعقاد این قرارداد انصراف داده و پرتفوی ایران خودرو در نزد پارسیان است.

وی در ادامه خبر داد: از سویی دیگر برنده شدن بیمه البرز در قرارداد شرکت ملی نفت نیز بر اساس نرخ فنی بوده و هیچ گونه نرخ شکنی وجود ندارد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24