Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

دلیل سوم، زمزمه‌هایی درخصوص افزایش نرخ بسیاری از کالاها به ویژه کالاهای ضروری است. اگر سری به برخی از فروشگاه‌های بزرگ نظیر شهروند بزنید و نگاهی به قفسه اجناس و حذف تخفیفات داشته باشید، متوجه این موضوع خواهید شد. دولت از ترس کمیاب شدن بسیاری از کالای ضروری و توقف تولید شرکت‌ها هم که شده با افزایش نرخ بسیاری از کالاها موافقت خواهد کرد.

پیش‌بینی وضعیت بورس 12 اردیبهشت 1401

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات چهارمین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته با رشد 10 هزار واحدی آغاز کرد اما به سرعت عرضه‌ها فزونی یافت و شاخص کل علاوه بر از دست دادن رشد 10 هزار واحدی، افت نزدیک 9 هزار واحدی را تجربه کرد و سرخ‌پوش شد. بسیاری معتقدند دلیل اصلی این موضوع، تغییر و تحولات در وزارتخانه صمت بوده است. اما با اتمام زد و خورد معامله‌گران در یک ساعت نخست و روشن شدن نرخ دلار، به مرور قدرت خریداران نمایان شد و باری دیگر شاخص به نقطه ابتدایی بازگشت و در نهایت با رشد هزار واحدی به کار خود خاتمه داد. به نظر رشد دلار و نفوذ آن به کانال 55 هزار تومانی و زمزمه‌هایی درخصوص گران شدن بسیاری از کالاها (پس از اتمام ماه رمضان) منجر به شدت گرفتن انتظارات تورمی شده و همین موضوع بسیاری را قانع کرده که بواسطه اشباع بازارهای موازی، فعلا اقدام به نگهداری سهام خود نموده و لذا نقدینگی روزمره که در مسیر بازار قرار می‌گیرد، چاره‌ای به غیر از خرید رو به جلو نداشته، بنابراین روند صعودی کماکان ادامه دارد. در نتیجه معاملات روز گذشته شاخص هم‌وزن در عملکردی بهتر، بازدهی 1 درصدی را به نمایش گذاشت.

جالب است که واکنش بازار به 2 ابلاغیه اخیر نهاد ناظر (پایش اعتبارات و فروش سهام موجود در پرتفوی صندوق‌های فیکس) صرفا در حد یک ریپ کوچک بوده و سیل نقدینگی تمام عرضه‌ها را می‌بلعد. به نظر این وضعیت، 4 دلیل دارد. دلیل واضح نخست این است که با وجود رشد اخیر اما کماکان بازار سرمایه بسیار عقب‌تر از سایر کلاس دارایی‌ها و به نوعی بازارهای موازی است و حتی زمزمه‌هایی شنیده می‌شود که پول هوشمند در حال حرکت کردن از سایر بازارها به سمت بورس است. وضع مالیات بر عایدی سرمایه شاید یکی از دلایل این اتفاق باشد. دلیل دوم شکاف بالای بین نرخ حواله نیما با دلار بازار آزاد است که احتمالا بازارساز به مرور و در راستای تلاش برای ممانعت از جهش بیشتر نرخ ارز، مقداری از این شکاف را با حرکت دادن رو به جلوی نیما پُر خواهد کرد و همین موضوع اثر مثبتی بر سودآوری شرکت‌ها خواهد داشت.

دلیل سوم، زمزمه‌هایی درخصوص افزایش نرخ بسیاری از کالاها به ویژه کالاهای ضروری است. اگر سری به برخی از فروشگاه‌های بزرگ نظیر شهروند بزنید و نگاهی به قفسه اجناس و حذف تخفیفات داشته باشید، متوجه این موضوع خواهید شد. دولت از ترس کمیاب شدن بسیاری از کالای ضروری و توقف تولید شرکت‌ها هم که شده با افزایش نرخ بسیاری از کالاها موافقت خواهد کرد. و دلیل آخر، شدت گرفتن انتظارات تورمی است. بسیاری معتقدند دولت ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24