Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

اگر بازار کمی در این سطوح نوسان و اصلاح کند، با رسیدن گزارش‌های 12 ماهه (در نیمه دوم اردیبهشت) و اخبار برخی مجامع، احتمالا معامله‌گران وسواسی و آنهایی که به دنبال جایگزین کردن سهام فروخته شده هستند، مجددا وارد بازار خواهند شد. باز هم روی این موضوع تاکید داریم که قیمت سهام در برابر سایر دارایی‌های سرمایه‌ای به شدت ارزان و جذاب بوده و برای سال جاری انتظارات زیادی از بورس وجود دارد.

پیش‌بینی وضعیت بورس 6 اردیبهشت 1401

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : بورس تهران معاملات آخرین روز کاری هفته را تحت تاثیر 3 عامل، ابلاغیه کاهش حد نصاب سهام در صندوق‌های با درآمد ثابت، عرضه‌های جدی در یک ساعت پایانی بازار سه‌شنبه و همچنین افت قیمت کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی پُر عرضه آغاز کرد و طبیعی بود و پس از مدت‌ها شاهد سرخ‌پوش شدن برخی از شاخص‌ها و سهام مورد توجه باشیم. البته حجم خوب معاملات و تداوم ورود نقدینگی باری دیگر اثبات کرد که بازار از روزهای سخت خود فاصله گرفته و می‌تواند روند باثباتی را با در نظر گرفتن اصلاح‌ها و البته حرکت آرام‌تر به نمایش بگذارد.

درخصوص ابلاغیه سازمان و این موضوع که نهاد ناظر با ابزارهایی متعددی (حد اعتباری، ضرایب صندوق‌های با درآمد ثابت، بازارگردان‌ها، فعالیت صندوق‌های تثبیت و توسعه و سرعت دادن به ورود شرکت‌های جدید) که در اختیار دارد، به مدیریت کردن روند بازار خواهد پرداخت، بطور مفصل در گزارش‌های اخیر بحث شد. در واقع بواسطه شتاب رشد قیمت‌ها و جهش 400 هزار واحدی شاخص کل (از ابتدای سال) قابل پیش‌بینی بود که سازمان وارد عمل شده و کمی شرایط را تعدیل کند. ضمن اینکه در صورت ثبات حجم و ارزش معاملات و عدم خروج نقدینگی و همزمان با افزایش فعالیت صندوق‌های سهامی، طی 3 ماه به راحتی رقم 10 هزار میلیارد تومانی فیکس اینکام جذب خواهد شد.

البته به بازار و معامله‌گرانی که طی سالهای اخیر بواسطه افت جدی قیمت‌ها و عقب افتادن از بازارهای موازی، رنج و عذاب جدی را تحمل کردند، باید حق داد که در مقابل ابلاغیه‌های مکرر سازمان واکنش نشان دهند و لذا نهاد ناظر می‌بایست به شدت مراقب تصمیمات خود و واکنش نقدینگی وارد شده باشد و از اعتماد ایجاد شده حفاظت کند. در نگاه اول به نظر جنبه روانی مصوبه روز سه‌شنبه بیشتر از اثر عرضه 10 همت سهم در بازار بوده و سبب تردید در سمت خرید و به نوعی تحریک فروشندگان شده است. البته معتقدیم با کمی جذاب شدن قیمت‌ها و دست به دست شدن سهام، جریان نقدینگی باری دیگر دست به کار خواهد شد و خلل بااهمیتی در روند صعودی بازار ایجاد نخواهد شد. لذا این موضوع را باید پذیرفت که رشد سریع و بدون اصلاح بازار بیش از اینکه خوشحال‌کننده باشد، نگران‌کننده و ترسناک خواهد بود. در واقع اصلاح‌های مقطعی و تشکیل کف‌های جدید، سبب دوام و قوام روند صعودی شکل‌گرفته خواهد شد و به نظر سازمان هم به این موضوع واقف بوده و با استفاده از ابزارهای خود قصد دارد مقداری هیجانات را کنترل نماید.

لذا اگر ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24