Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

تقریبا چند صباحی است که با کمی تردید درخصوص پیش‌بینی‌های روزانه بحث می‌کنیم چراکه تقابل قدرت نقدینگی و عطش بازار تحت تاثیر جاماندگی از بازارهای موازی از یکسو و از سوی دیگر انتشار ابلاغیه‌های مکرر و احساس نیاز به اصلاح قیمت‌ها موجب شده تا بسیاری از معامله‌گران نتوانند پیش‌بینی و برآورد دقیقی از روند کوتاه‌مدتی داشته باشند. اما به هر جهت برای امروز بواسطه قرار گرفتن در روز پایانی هفته، احتمالا بازاری پر عرضه اما متعادل را داشته باشیم.

پیش‌بینی وضعیت بورس 6 اردیبهشت 1401

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات آخرین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته تحت تاثیر تحرکات یک ساعت پایانی دوشنبه و برگشت شاخص به دامنه مثبت، کار خود را با افزایش جدی تقاضا و حرکت رو به جلو آغاز کرد تا جایی که شاخص کل در کمتر از یک ساعت موفق شد رشد بیش از 40 هزار واحدی را تجربه نماید. اما با گذر از یک ساعت ابتدایی به مرور سطح عرضه در بازار تقویت شد و در یک ساعت پایانی با رسیدن ابلاغیه کاهش حد نصاب سهام در صندوق‌های با درآمد ثابت (از 15 به 10 درصد)، شاهد حضور گسترده‌تر فروشنده‌ها در بازار بودیم.

درخصوص ابلاغیه روز گذشته سازمان به 4 نکته مهم باید اشاره داشت. نکته نخست اینکه برای کاهش 5 درصدی، 3 ماه زمان در نظر گرفته شده و اینگونه نیست که ضرب‌الاجل 2 – 3 روزه برای اجرایی شدن آن لحاظ شده باشد. نکته دوم اینکه طبق برخی اطلاعات کسب شده، اکثر صندوق‌ها طی مدت اخیر اقدام به فروش بخشی از سهام خود نموده‌اند و گویا بر طبق برآوردها رقم قابل عرضه حدود 10 همت است. سوم اینکه صندوق‌ها با فروش سهام می‌توانند در زمان‌های بحرانی، کنار بازار بوده و در برقراری تعادل در اصلاح‌ها کمک شایانی نمایند. چهارم اینکه گویا ابلاغیه فوق در راستای ایجاد فرصت صندوق‌ها در راستای اصلاح پرتفوی بوده و زمان کافی برای آن لحاظ شده است. و نکته آخر اینکه از ابتدای سال تاکنون رقمی بالغ بر 11 همت پول وارد بازار شده و لذا جذب 10 هزار میلیارد تومان در 3 ماه، چندان آسیبی به بازار وارد نمی‌کند اما به هر جهت نمی‌توان منکر این موضوع شد که احتمالا ابلاغیه مذکور سرعت رشد بازار بگیرد.

انصافا روند معاملات روزهای اخیر نشان داد که حضور جریان نقدینگی می‌تواند چالش‌های ایجاد شده را مدیریت کرده و مانعی برای وقوع بحران در بازار باشد. فقط تصور کنید اگر این خبر سال گذشته به بازار مخابره می‌گردید، برای چند روز و یا چند هفته می‌بایست نظاره‌گر رفتار هیجانی معامله‌گران و خون و خون‌ریزی در تابلوی معاملات می‌بودیم اما حال می‌بینیم که واکنش بازار به خبرها صرفا در حد یک اصلاح نرم و دلنشین و در راستای دست به دست شدن سهام بوده و پولی از بازار خارج نمی‌شود. حجم قوی در معاملات و مثبت ماندن تراز نقدینگی حقیقی‌ها مهر تائیدی بر این ادعا است. هر چند که بخشی از فشار فروش روزهای اخیر بواسطه نگرانی از بابت سیاست دولت و سازمان نسبت به گرفتن ترمز رشد قیمت‌ها بوده است.

اما بحث را بیش از این طولانی نکنیم و به سراغ بازار برویم. بازاری که قوی آغاز کرد. با گذر از یک ساعت ابتدایی به تعادل رسید و اگر زمان معاملات کمی طولانی‌تر می‌بود، احتمالا از تعداد نمادهای سبزپوش کاسته و بر تعداد نمادهای سرخ‌پوش افزوده می‌گردید. تقریبا چند صباحی است که با کمی تردید درخصوص پیش‌بینی‌های روزانه بحث می‌کنیم چراکه تقابل قدرت نقدینگی و عطش بازار تحت تاثیر جاماندگی از بازارهای موازی از یکسو و از سوی دیگر انتشار ابلاغیه‌های مکرر و احساس نیاز به اصلاح قیمت‌ها موجب شده تا بسیاری از معامله‌گران نتوانند پیش‌بینی و برآورد دقیقی از روند کوتاه‌مدتی داشته باشند. اما به هر جهت برای امروز بواسطه قرار گرفتن در روز پایانی هفته، احتمالا بازاری پر عرضه اما متعادل را داشته باشیم.

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24