Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

در چنین شرایطی اصلاح زمانی و دست به دست شدن و همچنین کمی اصلاح قیمتی در راستای جذاب شدن قیمت‌ها همزمان با رسیدن اطلاعات جدید از گزارش‌های 12 ماه و ماهانه و نوسانات ارزی و تحولات در بازارهای جهانی می‌تواند محرکی برای حرکت دوباره باشد.

پیش‌بینی وضعیت بورس 4 اردیبهشت 1401

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات نخستین روز کاری اردیبهشت می‌رویم که بازار چهارشنبه تحت تاثیر عواملی نظیر شدت عرضه‌ها توسط حقوقی‌ها در بازار سه‌شنبه و رسیدن ابلاغیه‌ کمیته پایش ریسک درخصوص کاهش سطح اعتبارات، با فشار نسبی فروش استارت زد و افت 6 هزار واحدی را تجربه کرد. با گذر از نیم ساعت نخست، باری دیگر سمت تقاضا میدان‌دار شد و برگشت شاخص به دامنه مثبت را شاهد بودیم اما این پایان کار نبود و قرار گرفتن پشت دیوار تعطیلات 3 – 4 روزه سبب شد تا باری دیگر فشار عرضه در بازار شدت بگیرد. در نتیجه این رویداد، شاخص کل مجددا سرخ‌پوش شد و با افت اندک هزار واحدی به کار خود خاتمه داد.

نوع خریدها در بازار چهارشنبه نشان ‌داد که همچنان دو وزنه جریان پول و ارزندگی رفتار مناسبی داشته و در همین راستا در منفی‌ها تحرکات خوب و مناسبی را شاهد هستیم. دلیل اصلی این موضوع این است که بازار از نظر ارزندگی و بنیادی (به ویژه از نظر دلاری) فاصله معناداری با شکل‌گیری حباب داشته و بسیاری از صندوق‌ها و معامله‌گران حقیقی و حقوقی خریدار منفی‌ها خواهند بود. فراموش نکنیم که بورس به لحاظ قیمتی کماکان اختلاف معناداری با سایر بازارها داشته و پس از کمی اصلاح به مدار رشد باز خواهد گشت. از حق نگذریم، بازار طی مدت اخیر رشد خوبی داشته و حالا این عقبگرد و اصلاح می‌تواند ترس ایجاد شده ناشی از اختلاف بالای بین کف‌های قیمتی را کاهش دهد.  

باری دیگر روی این موضوع تاکید می‌کنیم که جریان پولی اخیر، مبنای خاصی از تحلیل و ارزش‌گذاری در ذهن خود دارد و این نقدینگی هوشمند بود که بازار را به این نقاط سوق داد. در واقع این نقدینگی به این درک رسیده که خودرو با دلار 140 – 150 هزار تومانی معامله می‌شود و مسکن P/E بیش از 30 واحدی گرفته است. بنابراین با محاسبات به روی تورم پیش رو و اختلاف نرخ دلار فعلی و دلار محاسباتی شرکت‌ها، بازار سرمایه می‌تواند بهترین مامن برای سرمایه‌گذاری باشد؛ مشروط بر اینکه بلای آسمانی نازل نشود ! در چنین شرایطی اصلاح زمانی و دست به دست شدن و همچنین کمی اصلاح قیمتی در راستای جذاب شدن قیمت‌ها همزمان با رسیدن اطلاعات جدید از گزارش‌های 12 ماه و ماهانه و نوسانات ارزی و تحولات در بازارهای جهانی می‌تواند محرکی برای حرکت دوباره باشد.

اما به ذکر یک نکته مهم به سراغ بازار برویم. روزهای گذشته شاهد اقدامات بسیار خاص و مثبت از سوی سازمان بورس بودیم که می‌تواند اثرات خاص در بازار داشته باشد. یکی از مهمترین اقدامات، مصوبه درخصوص سقف زمان پرداخت سود مجامع از 6 ماه به 4 ماه بود که می‌تواند عاملی برای برگشت سریعتر سودهای توزیع شده در مجامع باشد. البته در کنار این موضوع می‌بایست جریمه‌ای برای تاخیر در پرداخت نماینده حقوقی در هیات مدیره شرکت‌ در نظر گرفته شود. اما برای امروز احتمالا با بازاری پرعرضه مواجه خواهیم بود. اگرچه بخشی از عرضه‌ها در بازار چهارشنبه جذب شد اما حرکت بالا به پائین در بسیاری از نمادهای مورد توجه و تداوم حضور حقوقی‌ها در سمت فروش این ذهنیت را ایجاد می‌کند که بازار نیاز به کمی دست به دست شدن و یا اصلاح قیمتی داشته باشد.

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24