Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

سطح بندی در راه است ؛ بر اساس این سطح بندی برخی شرکت ها حذف می شوند اخیرا پیش نویس طرحی منتشر شده که در آن سطح بندی پرداخت یاران مطرح شده است. طبق این طرح، سرویس خدمات برخی از پرداخت یارها باید غیر فعال شود و برخی دیگر نیز سطح بندی شده و بابت پرداخت یاری کارمزد کمتری دریافت می کنند.

خبر با اهمیت برای شرکت های پرداخت

بورس24 : اخیرا پیش نویس طرحی منتشر شده که در آن سطح بندی پرداخت یاران مطرح شده است. طبق این طرح، سرویس خدمات برخی از پرداخت یارها باید غیر فعال شود و برخی دیگر نیز سطح بندی شده و بابت پرداخت یاری کارمزد کمتری دریافت می کنند.بر اساس شنیده ها این سطح بندی به صورتی طراحی شده است که شرکت های متعلق به بانک های مطرح از قبیل پاسارگاد ، سپه ،صادرات ، ملت و ایران زمین ، آینده ، سامان و ... در سطح یک و دو قرار خواهند گرفت و عملا" بیش از 110 بازیگر دیگر این حوزه کسب و کار در سطح سوم و محدودیت از کارمزدهای مجاز برای سطوح اول و دوم قرار می گیرند.

سحر سمیعی نائب رییس انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های پرداخت الکترونیک با اشاره به مفاد پیش نویس طرح سطح بندی پرداخت یاران توسط شرکت شاپرک مبنی بر ایجاد محدودیت در تعداد تراکنش و تعداد ثبت پذیرنده های در سطح 2و 3 به بورس24 اظهار داشت:  هم اکنون 148 شرکت در صنعت پرداخت یاری کشور فعالیت کرده و به عضویت این انجمن درآمده اند و با توجه به رسالت تسهیل امور کسب و کار در اکوسیستم بازارهای مالی، چنین سطح بندی که  محدویت در تعریف پذیرنده پشتیبانی شده را به همراه دارد، نه تنها مشکلی از مشکلات صنعت پرداخت حل نمی‌کند بلکه باعث ایجاد بازار سیاه و پولشویی خواهد شد.

وی این سطح بندی را تبدیل شدن پرداخت یاران به کارگزار و بازاریاب یکدیگر عنوان کرد و افزود: بدین صورت و با سطح بندی، اشتراک گذاشتن تراکنش با سایر شرکت ها و پذیرنده فروشی باب خواهد شد.

سمیعی بر آثار سوء محدودیت های فعالیتی برای هر سطح در قالب ارائه خدمات و انجام تراکنش  تاکید کرد و با ذکر مثالی گفت: در این حالت و طبق مفاد این سطح بندی، اگر پرداخت یار سطح ۳ در ماه خواهان ارائه سرویس به  صدویکمین پذیرنده باشد؛ اجازه ثبت خدمات نخواهد داشت و مجبور می شود تا از سایر شرکت ها در رتبه بندی بالاتر استفاده کرده و پذیرنده را به آنها ارجاع دهد.

نائب رییس انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های پرداخت الکترونیک ایجاد بازار سیاه و انحصار توسط  پرداخت یاران سطح یک را در سطح بندی شاپرک محتمل دانست و یادآور شد: نتیجه این رتبه بندی، ایجاد ابزار قانونی برای پولشویی خواهد بود که از دل نظارت رگولاتور بیرون خواهد آمد.

سمیعی تصریح کرد: در این سطح بندی خدمات از طریق بازیگران بزرگ ، بازار همکاران سطح پایین، جذب و کارمزدها به اشتراک گذاشته می‌شود به طوری که با تجمیع تراکنش های در نقاطی معین، ترمینال های خلاف کار(شرط بندی و فیشینگ) راهی برای پوشش مقاصد مذکور پیدا خواهند کرد و پرداخت یاران سطح 2و3، کارگزاران  شرکت های سطح 1 خواهند شد و بدین ترتیب علاوه بر ایجاد مسیر پولشویی، رانتی دیگر در صنعت مالی کشور به وجود آمده و  راه رشد و ارتقاء پراخت یاران سطح 2 و.3 بسته می شوند.

وی این سطح بندی را دور از سیاست های تقویت کسب و کار، مهار تورم و رشد تولید عنوان کرد و گفت: به عنوان یک فعال از بخش خصوصی ، پیشنهاد می شود فضای نظارت از قالب  سطح بندی و رتبه بندی به  ایجاد ابزار تشویقی برای توسعه کار تغییر شکل دهد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24