Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

اما به سراغ بازار برویم. بازاری که آغاز خوبی داشت و خوب هم پیش رفت اما گویا دستی از پشت صحنه آمد و در راستای کنترل سرعت رشد قیمت‌ها، پس گردنی نرمی (با عرضه‌ها) به بازار زد. اگر این موضوع مدیریت شده پیش برود و به یکباره جو بازار را بر هم نزنند (شاید) خیلی اشکال به آن وارد نباشد اما اگر نیت خِیر نباشد و یا برنامه‌ریزی درستی برای آن صورت نگرفته باشد، کار کمی دشوار خواهد شد.

پیش‌بینی وضعیت بورس 30 فروردین 1401

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات آخرین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته بواسطه جذب عرضه‌های روز دوشنبه، با افزایش تقاضا و حرکت رو به جلو آغاز کرد و مطابق با انتظار شاهد ورود شاخص به کانال 2.3 میلیون واحدی بودیم. اما با گذر از نیمه ابتدایی بازار و عرضه (دستوری یا غیر دستوری) صفوف خرید در برخی از نمادهای مورد توجه، فشار عرضه در کلیت بازار افزایش یافت. هر چند که جو کلی بد نبود و خریدها ادامه داشت اما در مجموع به نظر می‌رسد مقداری از آن انرژی و عطش روزهای سابق کاسته شده و تلاش‌های برای گرفتن شتاب رشد بازار در جریان است ... !!

تا دیروز برخی معتقد بودند که اظهارنظر رئیس‌جمهور مبنی بر مدیریت شدن آن توسط وزیر اقتصاد بازار را به زیر خواهد کشید؛ چراکه به هر جهت سهامداران خاطره خوشی از اظهارنظر دولت ندارند و همین موضوع ترس و لرز و فشار فروش در بازار دوشنبه را رقم زد اما با تداوم ورود نقدینگی و جذب شدن عرضه‌ها، اظهارنظرها تغییر کرده و حالا برخی از آن به عنوان سیگنالی برای ادامه روند صعودی شاخص یاد می‌کنند و یا حتی طیفی دیگر معتقدند به روی صحبت‌های رئیس‌جمهور و دولت (بواسطه بی‌اهمیتی بازارها به اظهارات درخصوص طلا، ارز، خودرو و مسکن) نمی‌توان حساب کرد و لذا بازار از روی اظهارنظرها عبور خواهد کرد !! انصافا مردمان و معامله‌گران جوگیری داریم که به هر حرف و حدیثی واکنش نشان داده و حتی به آن دامن می‌زنند. اما واقعیت این است که شرایط بازار سرمایه با سایر بازارها متفاوت است و دولت چنانچه قصد گرفتن ترمز بازار را داشته باشد، بدون هیچ تعارف و اهمیتی به دارایی سهامداران، با دو ابزار "تریبون یا همان اظهارنظرها" و "عرضه سهام در شرکت‌های بزرگ و دولتی" می‌تواند به راحتی افسار بازار را کنترل کند !!

اما به سراغ بازار برویم. بازاری که ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • وحید دهقانی
    وحید دهقانی

    عالی بود

    1 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24