Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

انصافا انتظار چنین رفتاری را از بازار دیروز نداشتیم. تصور قالب بر این بود که روند کلی بازار نوسانی باشد اما گویا عده‌ای مطلع از اتفاقاتی هستند که در مقطع فعلی بسیاری از فعالالین بازار از آن بی‌خبرند. البته در گزارش روز گذشته به این نکته اشاره شد که بسیاری معتقدند جریان پولی فوق که اینچنین بی‌محابا در حال ورود و خرید است، مبنای خاصی از تحلیل و ارزش‌گذاری در ذهن خود دارد.

پیش‌بینی وضعیت بورس 29 فروردین 1401

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات چهارمین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته با فشار نسبی عرضه و پرتاب سهام از سوی فروشندگان در راستای شناسایی سود کوتاه‌مدتی آغاز شد و برای دقایقی شاهد رنگ سرخ دماسنج اصلی بازار بودیم اما طبق معمول دیری نپایید که خریداران با جسارت بالا وارد گود شدند و با بلعیدن عرضه‌های از راه رسیده، فشار تقاضا را به کیلت بازار دیکته کردند تا شاخص کل با ثبت یک رشد 14 هزار واحدی دیگر، خود را برای سلام دادن به کانال 2.3 میلیون واحدی آماده کند. ثبات حجم و ارزش معاملات در کنار تداوم ورود نقدینگی (800 میلیارد تومان در معاملات روز گذشته) نشان می‌دهد که بازار تمایلی برای تن دادن به اصلاح نداشته و دور از ذهن نیست که شاخص در همین گام بتواند یک رشد یکصد واحدی دیگر را تجربه کرده و به کانال 2.4 میلیون واحدی بپیوندد ... !

انصافا انتظار چنین رفتاری را از بازار دیروز نداشتیم. تصور قالب بر این بود که روند کلی بازار نوسانی باشد اما گویا عده‌ای مطلع از اتفاقاتی هستند که در مقطع فعلی بسیاری از فعالالین بازار از آن بی‌خبرند. البته در گزارش روز گذشته به این نکته اشاره شد که "بسیاری معتقدند جریان پولی فوق که اینچنین بی‌محابا در حال ورود و خرید است، مبنای خاصی از تحلیل و ارزش‌گذاری در ذهن خود دارد. طبق آخرین آمار بدست آمده، هنوز خبری از ورود پول عموم جامعه نبوده و لذا نقدینگی فوق را می‌توان نقدینگی هوشمند نامید. این پول احتمالا محاسبات دقیقی به روی تورم و اختلاف نرخ دلار فعلی و دلار محاسباتی شرکت‌ها داشته و به دنبال انتفاع حداکثری از اتفاقات پیش رو در اقتصاد است."

بنابراین با تکیه به این نظریه می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که بهترین استراتژی در مقطع فعلی، خرید سهام با شرایط بنیادی مناسب و نگهداری میان‌مدتی است. البته یک استراتژی خوب دیگر وجود دارد. در یکی از گزارش‌های اخیر پیشنهاد شد که اگر تخصص و زمان کافی برای بررسی و تحلیل و خرید و فروش سهام ندارید و هیجانات بازار سبب اشتباه محاسباتی و تردید شما در خرید و فروش می‌شود، بهتر است بخش خوبی از دارایی‌های تحت مدیریت خود را به خرید صندوق‌های سهامی که طی بازه زمانی 3 و 6 ماه اخیر بازدهی مناسبی داشتند، تخصیص داده و با اندک نقدینگی موجود و در راستای تخلیه هیجانات، به نوسان‌گیری بپردازید. شک نکنید در هر دو استراتژی بازدهی بدست آمده کمتر از خرید و فروش‌های متوالی نخواهد بود.

و نکته آخر اینکه، با توجه به شتاب گرفتن ورود نقدینگی به بازار و حرکت رو به رشد سهام، باری دیگر نقش سازمان بورس پررنگ خواهد شد. سرعت دادن به پذیرش و عرضه شرکت‌های صف کشیده برای ورود به بازار و توسعه دادن صندوق‌های سرمایه‌گذاری و ایجاد تنوع برای پول‌های وارد شده می‌تواند عاملی برای کنترل شتاب رشد بازار باشد. اما سخن را کوتاه‌ کنیم و به سراغ بازار برویم. بازاری که این روزها از روی عرضه‌ها می‌گذرد و با این رفتار ترس از خرید را تبدیل به ترس از فروش کرده است ! برای امروز نیز بازار متعادل با رگه‌هایی از تقاضا و لمس کانال 2.3 میلیون واحدی مورد انتظار است ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24