Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

امروز درخصوص یک نکته مهم و خاص بحث خواهیم کرد که نشان می‌دهد بازار با وجود رشد اخیر، نگرانی خاصی ندارد. طبق برآوردهای به عمل آمده، ارزش دلاری بازار سرمایه (بورس و فرابورس) بر مبنای دلار 51 هزار تومانی بازار آزاد به 196 - 197 میلیارد دلار رسیده است. ذکر این نکته ضروی است که طی 2 – 3 ماه پیش رو شرکت‌ها راهی مجمع خواهند شد و لذا ارزش دلاری بازار از ناحیه تقسیم سود (احتمالا به اندازه ...

پیش‌بینی وضعیت بورس 28 فروردین 1401

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات سومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته کار خود را با افزایش تقاضا و حرکت رو به جلو آغاز کرد و با گذر از دقایق ابتدایی رفته‌رفته عرضه‌های بیشتری راهی بازار شد اما در مجموع بازار نسبتا خوب و پویایی را شاهد بودیم و در همین راستا شاخص کل نیز یک رشد 20 هزار واحدی دیگر را تجربه کرد. یکی از مهمترین دلایل حرکت رو به جلوی این روزهای بازار و ورود پر قدرت نقدینگی (فارغ از جذابیت قیمت‌ها و همچنین بحث عقب‌افتادگی بازار نسبت به سایر کلاس دارایی‌ها)، روزه‌داری دولتمردان است که با کاهش اظهارنظرها، به نوعی از میزان ریسک‌های سیستماتیک بازارها کاسته‌اند و باید امیدوار بود با خاتمه یافتن ماه مبارک رمضان، میکروفون‌ها روشن نشود و یا اگر هم روشن می‌شود، تغییرات مثبتی در راستای سیاست‌های اقتصادی صورت گرفته باشد.

اما امروز درخصوص یک نکته مهم و خاص بحث خواهیم کرد که نشان می‌دهد بازار با وجود رشد اخیر، نگرانی خاصی ندارد. طبق برآوردهای به عمل آمده، ارزش دلاری بازار سرمایه (بورس و فرابورس) بر مبنای دلار 51 هزار تومانی بازار آزاد به 196 - 197 میلیارد دلار رسیده است. ذکر این نکته ضروی است که طی 2 – 3 ماه پیش رو شرکت‌ها راهی مجمع خواهند شد و لذا ارزش دلاری بازار از ناحیه تقسیم سود (احتمالا به اندازه 20 تا 25 میلیارد دلار) تعدیل خواهد شد. بالاترین رقم در مرداد سال 1399 نیز 417 میلیارد دلار بوده و این یعنی اختلاف ارزش دلاری امروز بازار با 32 ماه گذشته بدون بحث تقسیم سود در مجامع، منفی 53 درصد و با در نظر گرفتن تقسیم سود در مجامع 60 درصد است. این یعنی اگر قرار باشد مجموع ارزش سهام در تابلوهای بورس و فرابورس به پیک سال 99 بازگردد، می‌بایست ارزش دلاری بازار بین 100 تا 120 درصد تقویت گردد !! البته که بخشی از رشد دوره رونق قبلی ناشی از تشکیل حباب قیمتی بود و این نکته را هم باید مدنظر داشت که طی 32 ماه گذشته شرکت‌های جدیدی وارد بازار سرمایه شده‌اند و طبیعی است که بخشی از رشد ارزش دلاری اخیر نشات گرفته از ورود سهام جدید است. بنابراین خروجی مطلب فوق این است که ارزش دلاری بازار قابلیت رسیدن به سطوح 240 - 250 میلیارد دلار را (با در نظر گرفتن تعدیل ارزش بازار پس از تقسیم سود مجامع) داشته و از نظر قیمتی نگرانی خاصی وجود ندارد.

و نکته مهم دیگر اینکه طی روزهای اخیر جریان نقدینگی با قدرت بیشتری به حرکت درآمده و در همین راستا تراز نقدینگی حقیقی‌ها به شدت مثبت شده است. بسیاری معتقدند جریان پولی فوق که اینچنین بی‌محابا در حال ورود و خرید است، مبنای خاصی از تحلیل و ارزش‌گذاری در ذهن خود دارد. طبق آخرین آمار بدست آمده، هنوز خبری از ورود پول عموم جامعه نبوده و لذا نقدینگی فوق را می‌توان نقدینگی هوشمند نامید. این پول احتمالا محاسبات دقیقی به روی تورم و اختلاف نرخ دلار فعلی و دلار محاسباتی شرکت‌ها داشته و به دنبال انتفاع حداکثری از اتفاقات پیش رو در اقتصاد کشور است.

و اما به سراغ بازار برویم. بازاری که مثبت آغاز کرد. با گذر از دقایق ابتدایی فشار عرضه و تعادل نسبی را تجربه کرد اما تحت تاثیر نکاتی که در بالا اشاره شد، مجددا با افزایش تقاضا همراه شد. به نظر هنوز هم تردیدهایی در رفتار معامله‌گران وجود دارد و البته این موضوع همزمان با دست به دست شدن سهام را باید به فال نیک گرفت. برای امروز نیز به نظر بازاری نوسانی مشابه با بازار روز گذشته را داشته باشیم و از نیمه دوم هفته تحت تاثیر تعطیلات پیش رو، بازاری پر عرضه‌تر مدنظر است.

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • سمیه همتی
    سمیه همتی

    سلام صبحتون به خیر و نیکی
    سرتیر خبر به سال 1402 اصلاح شود.
    موفق باشید.

    1 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24