Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

اینکه بازار این روزها با وجود چالش‌ها، خبرها، اظهارنظرها و اتفاقات مختلف در مسیر خوبی (از نظر رشد، حجم و ارزش معاملات، دست به دست شدن سهام و چرخش نقدینگی) قرار دارد، نشان می‌دهد که بازار دیگر آن ترس و نگرانی سابق را نداشته و اگر اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ ندهد و یا دولت اظهارنظر نسنجیده‌ای نداشته باشد، روند صعودی بازار برای فتح قله‌های جدید (البته با سرعتی آهسته و در نظر گرفتن اصلاح‌های مقطعی) ادامه خواهد داشت.

پیش‌بینی وضعیت بورس 27 فروردین 1401

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات دومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار شنبه تحت تاثیر تحرکات خوب در معاملات آخرین روز کاری هفته گذشته و همچنین رشد قیمت کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی شرایط خوبی داشت و موفق شد با رشد جالب توجه 74 هزار واحدی به کانال 1.2 میلیون واحد بازگشته و حتی تا میانه‌های این کانال پیشروی نماید. ثبات حجم و ارزش معاملات در کنار سرعت بالای ورود پول حقیقی‌ها (بیش از 2 همت در معاملات روز گذشته) از دیگر اتفاقات مثبت بازار روز گذشته بود. اینکه بازار این روزها با وجود چالش‌ها، خبرها، اظهارنظرها و اتفاقات مختلف در مسیر خوبی (از نظر رشد، حجم و ارزش معاملات، دست به دست شدن سهام و چرخش نقدینگی) قرار دارد، نشان می‌دهد که بازار دیگر آن ترس و نگرانی سابق را نداشته و اگر اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ ندهد و یا دولت اظهارنظر نسنجیده‌ای نداشته باشد، روند صعودی بازار برای فتح قله‌های جدید (البته با سرعتی آهسته و در نظر گرفتن اصلاح‌های مقطعی) ادامه خواهد داشت. فراموش نکنیم که بازار سرمایه در شرایطی به تازگی موفق به پس گرفتن سقف قبلی (نه در بخش بااهمیتی از سهام بلکه در شاخص کل) شده که دلار و سایر دارایی‌ها کیلومترها از سقف‌های سال 99 فاصله گرفته‌اند و این یعنی اگر جریان سودآوری شرکت‌ها و اثرات رشد نرخ ارز را ملاک قرار دهیم، بازار پتانسیل دیدن اعداد و ارقام بالاتر را هم خواهد داشت.

اما نکته‌ای که ذهن بسیاری از فعالین بازار را آزار می‌دهد این است که اگر به هر دلیلی روند صعودی (کوتاه‌مدتی) بازار خاتمه یافت، چه باید کرد و چه اتفاقی رخ خواهد داد ؟؟ در واقع بسیاری از سهامداران به دنبال روش بهینه برای حفظ ارزش دارایی خود و به عبارتی از دست ندادن سودهای بدست آمده هستند. در گام نخست باید پذیرفت که روند فرسایشی و کلافه‌کننده سالهای اخیر تکرارپذیر نیست؛ مگر اینکه شاخص در زمانی کوتاه اعداد و ارقام بیش از 3 میلیون واحدی را رویت کند. بنابراین هر اصلاحی هم که صورت بگیرد، سبب جذابیت بیشتر و حرکت مجدد بازار (با توجه به شرایط بنیادی و جریان سودآوری شرکت‌ها) خواهد شد. لذا می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که با توجه جریان نقدینگی فعلی، اصلاح طولانی‌مدتی را برای بازار متصور نیستیم و هر برگشتی، در راستای تشکیل کف جدید، به سود بازار خواهد بود.

و نکته آخر اینکه، این روزها تغییراتی در بدنه و تیم اقتصادی دولت در جریان است. برخی به این موضوع وزن چندانی نمی‌دهند و معتقدند که افراد جدید نقش چندانی در اتفاقات و رویدادها نخواهند داشت. اما طرز فکر ما کمی متفاوت است و معتقدیم که همین تغییرات ممکن است پاشنه آشیل بازار و یا حتی کاتالیزوری برای رشد سریع‌تر باشد. البته باید منتظر ماند و ابعاد تغییرات و سبقه افراد جدید را بررسی کرد. اگر این رفت و آمدها منجر به تغییر در سیاست‌های کلان اقتصادی (تصمیمات غیر منطقی و غیر اصولی) شود، ممکن است بازار با چالش‌های مواجه شود و آنوقت باید شرایط با بر اساس سیاست‌ها و تصمیمات جدید بررسی کرد. اما بیش از این پر حرفی نکنیم و به سراغ بازار برویم. بازاری که خوب آغاز کرد، قوی پیش رفت و خوب هم تمام کرد. بنابراین طبیعتا برای امروز نیز بازار کار خود را با افزایش تقاضا و حرکت رو به جلو آغاز خواهد کرد اما به نظر می‌رسد در نیمه دوم معاملات شاهد عرضه‌های بیشتر و کاهش سرعت رشد بازار باشیم.

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24