Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

سال 1402 را در حالی آغاز کردیم که تا به این جای کار همه چیز به وفق مراد پیش رفته و بازار سرمایه توانسته پس از مدت‌ها قد علم کرده و سیگنال‌هایی را به برخی فعالان اقتصادی (بیرون بازار) بدهد. انتشار گزارش‌های خوب ماهانه، رشد قیمت نفت، شکست خط روند نزولی نسبت شاخص کل به دلار و نیمچه خبرهای مثبت سیاسی و عقب‌افتادگی قیمت‌ها نشان می‌دهد که بازار سرمایه می‌تواند برای سال پیش رو شرایط متفاوتی داشته و بازدهی قوی‌تری را در قیاس با سایر بازارها رقم بزند.

پیش‌بینی وضعیت بورس 16 فروردین 1401

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات آخرین روز کاری از یک هفته نصفه و نیمه می‌رویم که بازار روز گذشته مطابق با انتظار با افزایش تقاضا و حرکت رو به جلو آغاز کرد و پس از مدت‌ها خود را (با رشد حدود 44 هزار واحدی) در سطوحی بالاتر از سقف مرداد 99 (البته به لحاظ شاخصی) دید و عملا وارد یک فضای جدید معاملاتی شد. اما با گذر از یک ساعت نخست به مرور فشار عرضه‌ها بالا گرفت و در همین راستا بخشی از رشد روزانه شاخص از دست رفت و در نهایت این نماگر با رشد نزدیک به 30 هزار واحدی در ارتفاع 2 میلیون و 119 هزار واحدی به کار خود خاتمه داد. حجم معاملات کماکان در سطوح 13 – 14 هزار میلیارد تومانی قرار دارد اما روز گذشته رقمی بالغ بر 450 میلیارد تومان پول از بازار خارج شد و باری دیگر شاهد تردید نسبی در رفتار معامله‌گران بودیم.

سال 1402 را در حالی آغاز کردیم که تا به این جای کار همه چیز به وفق مراد پیش رفته و بازار سرمایه توانسته پس از مدت‌ها قد علم کرده و سیگنال‌هایی را به برخی فعالان اقتصادی (بیرون بازار) بدهد. انتشار گزارش‌های خوب ماهانه، رشد قیمت نفت، شکست خط روند نزولی نسبت شاخص کل به دلار و نیمچه خبرهای مثبت سیاسی و عقب‌افتادگی قیمت‌ها نشان می‌دهد که بازار سرمایه می‌تواند برای سال پیش رو شرایط متفاوتی داشته و بازدهی قوی‌تری را در قیاس با سایر بازارها رقم بزند. البته هنوز هم نظریه‌های زنگ‌زده‌ای همچون اصرار بر اقتصاد دستوری و تاکید بر دلار 28.500 تومانی وجود دارد که به نوعی مانع از جسارت بیشتر خریداران می‌شود اما بدون تعارف معتقدیم که این سیاست شکست خورده و اظهارنظرهای فعلی بیشتر در راستای اعلام حضور لولوی سرخرمن بر سر بازارها و اقتصاد است ! ضمن اینکه در صورتی که دولت برنامه‌ای برای افزایش نرخ بنزین و حامل‌های انرژی نداشته باشد، حتی دلار 28.500 تومانی برای کالاهای اساسی هم به خاطره‌ها خواهد پیوست؛ مگر اینکه اتفاق مثبتی در حوزه سیاست خارجه رخ داده و دولت بتواند با یک توافق نیم‌بند، برخی از دارایی‌های بلوکه شده را آزاد کرده و درآمد نفتی بیشتری کسب کند.

در جمع‌بندی موارد مطروحه باید گفت، فعلا بازار شرایط خوبی داشته و وزن اتفاقات و تحولات مثبت بر اخبار منفی می‌چربد و از همین روی می‌توان امیدوار بود تا با جذب نقدینگی بیشتر، بازار به یک رونق پایدار و مناسب برسد؛ مشروط بر اینکه دولتی‌ها و مجلسی‌ها کمی سکوت کرده و به امور اصلی خود یعنی اداره مملکت بپردازند !!

برای امروز احتمالا به 4 دلیل عرضه‌های بیشتری را در بازار داشته باشیم. قرار گرفتن قیمت آخرین معامله در بسیاری از نمادها پائین‌تر از قیمت‌های پایانی، انتظار برای اعلام افزایش نرخ خودرو توسط شورای رقابت و وزارت صمت، زمزمه‌های مجدد بر سر عرضه محصولات شرکت‌ها با دلار 28.500 تومانی و همچنین قرار گرفتن در روزهای پایانی هفته، عاملی برای شناسایی سود و یک اصلاح موقت خواهد بود. اما به نکته مهم باید توجه داشت و آن هم اینکه با وجود رسیدن شاخص به قله تاریخی، اما کماکان ۵۰۰ شرکت نسبت به مرداد 99 بازدهی منفی داشته‌اند و 250 شرکت هم بیش از ۵۰ درصد افت کرده‌اند. بنابراین با دقت و وسواس بیشتری برای خرید و فروش سهام می‌بایست تصمیم‌گیری کرد ... !!

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24