Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

امروز به نظر روز خاصی برای بازار باشد. کامبک فوق‌العاده روز گذشته، قرار گرفتن قیمت آخرین معامله بسیاری از نمادها در سطوحی بالاتر از قیمت پایانی و همچنین شکست مقاومت‌های کلیدی برخی از نمادهای تاثیرگذار در کنار رشد دلار و نفت نشان می‌دهد که احتمالا برای امروز کار شاخص یکسره خواهد شد و بعد از 32 – 33 ماه به سطوحی بالاتر از مرداد 99 خواهیم رسید.

پیش‌بینی وضعیت بورس 15 فروردین 1401

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : بورس تهران معاملات روز دوشنبه را تحت تاثیر انتشار اخباری مبنی بر بازگشت قیمت پایه دلار نیمایی به سطوح 28.500 تومانی و همچنین قرار گرفتن شاخص در یک قدمی سقف تاریخی، با فشار عرضه و عقبگرد حدود 23 هزار واحدی استارت زد و در دقایق نخست شاهد فشار فروش در اکثر صنایع به ویژه در نمادهای گروه صادراتی و ذینفع از تحولات ارزی بودیم اما با گذر از یک ساعت ابتدایی رفته‌رفته هیجان فروش فروکش کرد و با افزایش تقاضا در بسیاری از صنایع، شاهد کامبک فوق‌العاده شاخص و سبزپوش شدن دماسنج اصلی بازار (رشد 11.000 واحدی) بودیم. در سوی دیگر شاخص هم‌وزن را داریم که چند روزی است بواسطه توزیع نقدینگی در سهام جامانده از رشد بازار، بازدهی قوی‌تری را ثبت می‌کند. این موضوع در کنار حجم خوب معاملات (تثبیت در سطوح بیش از 10 همت) نشان می‌دهد که عزم شاخص برای گذر از سد 2.1 میلیون واحدی جزم شده و بازار دیگر ابایی از مقاومت‌های تکنیکی ندارد !

در گزارش هشت صبح 9 فروردین ماه از 5 عامل موثر در حرکت رو به جلوی بازار (روشن شدن بخشی از اثرات رشد دلار در گزارش عملکرد تولید و فروش شرکت‌ها، کاهش نگرانی از بابت بحران بازارهای جهانی، شکست خط روند نزولی در "نسبت شاخص کل به دلار"، توزیع نقدینگی در صنایع و سکوت دولت و عدم اظهارنظر وزرا و برخی از دستگاه‌ها) نام بردیم و حال می‌بینیم که با خاتمه یافتن تعطیلات نوروز مجددا اظهارنظرها و تصمیمات بدون پشتوانه برخی از دانشمندان آغاز شده و همین موضوع در فشار عرضه روز گذشته بازار موثر بوده است. باز هم تاکید می‌کنیم که اگر واقعا قصد حمایت از بازار و بهبود وضعیت معیشت مردم و جامعه را دارید، بهتر است در گام نخست جلوی اظهارنظر برخی که کوچکترین درکی از اقتصاد ندارند را بگیرید و در گام دوم با سیاست‌های به ظاهر پوپولیستی، فضای رانت را برای دلالی گسترش ندهید؛ چراکه اگر قرار به تکرار اشتباهات گذشته باشد، سالی که بنای آن روی مهار تورم و رشد تولید پایه‌گذاری شده، با شتاب بالا در رشد دلار و سکه، خودرو و مسکن تبدیل به سال رشد تورم و مهار تولید و در نهایت فروپاشی اقتصاد خواهد شد و هزینه‌های دو چندانی نه‌تنها به مردم که به خود دولت وارد خواهد شد. به نظر برای کنترل تورم می‌بایست به دنبال راه‌حل‌های سیاسی و اقتصادی نظیر بهبود روابط بین‌الملل، ممانعت از ایجاد کسری در بودجه، کنترل انتظارات تورمی و مهار نقدینگی بود.

اما امروز به نظر روز خاصی برای بازار باشد. کامبک فوق‌العاده روز گذشته، قرار گرفتن قیمت آخرین معامله بسیاری از نمادها در سطوحی بالاتر از قیمت پایانی و همچنین شکست مقاومت‌های کلیدی برخی از نمادهای تاثیرگذار در کنار رشد دلار و نفت نشان می‌دهد که احتمالا برای امروز کار شاخص یکسره خواهد شد و بعد از 32 – 33 ماه به سطوحی بالاتر از مرداد 99 خواهیم رسید.

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24