Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

در تفسیر روند بازار 2 روز گذشته به 2 نکته مهم باید اشاره داشت. نکته اول اینکه، فشار عرضه در بازار یکشنبه به دلایلی نظیر حرکت سریع قیمت‌ها و نزدیک شدن شاخص به سقف تاریخی 2.1 میلیون واحدی کاملا طبیعی بود و حتی ممکن است فشار عرضه مجددا تکرار شود. این سد روانی عاملی است برای زد و خورد جدی بین دو دسته از تحلیلگرانی که اعتقاد به ادامه رشد (بنا به دلایل بنیادی) و نزدیک شدن به پایان روند صعودی (عمدتا به دلایل تکنیکی) دارند.

پیش‌بینی وضعیت بورس 8 فروردین 1401

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات چهارمین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته مطابق با انتظار و بواسطه عرضه‌های جدی روز یکشنبه و ترس از بابت خاتمه یافتن روند صعودی و البته در سود بودن معامله‌گران، با فشار نسبی فروش آغاز به کار کرد اما با گذر از یکساعت ابتدایی و کاهش قدرت فروشندگان، رفته‌رفته سمت تقاضا سر و شکل بهتری گرفت و در همین راستا علاوه بر جبران کل افت 7 هزار واحدی دقایق ابتدایی، شاهد رشد بیش از 10 هزار واحدی شاخص و مسلط شدن بازار بر کانال 2 میلیون واحدی بودیم. از دیگر اتفاقات مهم در بازار روز گذشته می‌توان به افزایش حجم و ارزش معاملات و همچنین رشد قوی‌تر شاخص هم‌وزن و به نوعی توزیع پول در سایر صنایع اشاره داشت.

در تفسیر روند بازار 2 روز گذشته به 2 نکته مهم باید اشاره داشت. نکته اول اینکه، فشار عرضه در بازار یکشنبه به دلایلی نظیر حرکت سریع قیمت‌ها و نزدیک شدن شاخص به سقف تاریخی 2.1 میلیون واحدی کاملا طبیعی بود و حتی ممکن است فشار عرضه مجددا تکرار شود. این سد روانی عاملی است برای زد و خورد جدی بین دو دسته از تحلیلگرانی که اعتقاد به ادامه رشد (بنا به دلایل بنیادی) و نزدیک شدن به پایان روند صعودی (عمدتا به دلایل تکنیکی) دارند. البته در طیف دوم هم دو دیدگاه وجود دارد. دیدگاه اول یک اصلاح موقت و سپس شکست سقف تاریخی و دیدگاه دوم اصلاح طولانی‌مدت‌تر و حتی عقبگرد بازار است.

در بین دیدگاه‌های مطرح شده، تقریبا گزینه آخر یعنی اصلاح طولانی‌مدت را نامحتمل‌ترین گزینه می‌بینیم و معتقدیم بازار در نقاط فعلی و روزهای پیش رو با افزایش حجم معاملات مواجه شده و کمی در این سطوح دست به دست شده و در ادامه از سقف 2.1 میلیون واحد گذر می‌کند؛ منتهی پس از گذر از این سد که بطور قطع نیاز به قدرت بالایی هم دارد، رفتار بازار تغییر کرده و سرعت رشد آن کُند شده و احتمالا شاهد توزیع پول در سایر صنایع و سهام کمتر رشد کرده باشیم. البته در این بین حفاظت از آرامش فعلی ایجاد شده دارای اهمیت بالایی است و هر اظهارنظر نسنجیده‌ای به‌خصوص از سوی دولت می‌تواند زمین بازی را برهم زند.

و در انتها با ذکر این نکته به سراغ بازار برویم. در سال جدید دولت با کسری شدید بودجه مواجه است که البته بخشی از آن با پذیرفتن ارز نیمای 2، جبران و اصلاح خواهد شد. اما در لایحه بودجه فروش دارایی‌ها با رشد جدی در نظر گرفته شده و دولت در نظر دارد بخشی از دارایی‌های خود را در قالب صندوق عرضه نماید. بنابراین برای تحقق این امر، نیاز به حفظ زمین بازی و جلب اعتماد دارد. لذا ایجاد ثبات در بازار ثانویه و حمایت از سهام بسیار بااهمیت است.

اما برای امروز انتظار بازاری مثبت را داریم. کامبک روز گذشته اتفاق مهمی بود و بسیاری از نگرانی‌ها را نسبت عمق اصلاح بالا برطرف کرد. با توجه به نزدیک شدن به دور دوم تعطیلات، احتمالا برای امروز بازاری متعادل اما پر عرضه را داشته باشیم.

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24