Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

پیش‌بینی بازار امروز قدری دشوار است. از یکسو حرکت پائین به بالای روز گذشته سیگنال مثبتی را صادر می‌کند و از سوی دیگر رسیدن شاخص به مرز روانی 2 میلیون و همچنین عرضه‌های نسبتا سنگین دقایق پایانی می‌تواند عاملی برای تردید در رفتار معامله‌گران باشد. البته اگر به افزایش حجم معاملات آن هم درست در روزهای نیمه تعطیل بهاری وزن بدهیم، احتمال گذر شاخص از این سد بیشتر است اما نمی‌دانیم چرا احتمال فشار عرضه و یک دوره اصلاح قیمتی را بیشتر می‌بینیم ... !

پیش‌بینی وضعیت بورس 6 فروردین 1401

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات دومین روز نیمه‌کاری از سال 1402 می‌رویم که بازار روز گذشته با افزایش تقاضا استارت زد. با گذر از دقایق نخست، شاهد تردید در رفتار معامله‌گران و فشار نسبی عرضه بودیم تا جایی که برخی از نمادها سرخ‌پوش و بخشی از رشد روزانه شاخص از دست رفت اما با رسیدن به نیمه‌های ساعت معاملات و همزمان با روشن شدن نرخ دلار و همچنین تحرکات مثبت در گروه پر حاشیه خودرو، سمت تقاضا سر و شکل بهتری گرفت و شاخص کل در یک روز خوب با ثبت رشد نزدیک به 38 هزار واحدی، در یک قدمی کانال 2 میلیونی قرار گرفت. ثبت ارزش معاملات نزدیک به 9 هزار میلیارد تومانی و ورود حدود 200 میلیارد تومان پول آن هم در نخستین روز معاملات اتفاق بسیار خوبی است و این امیدواری را ایجاد می‌کند که سال 1402 سال خوش‌یمنی برای بازار سرمایه باشد. 

مهمترین اتفاق در یک ماه پایانی سال گذشته، یک چرخش واضح و آشکار در منطق سیاسی و اقتصادی حاکمیت بود و شاید یکی از دلایل رونق بازار، کاهش برخی از ریسک‌ها بوده باشد. در واقع هر بار منطق اقتصادی و سیاسی بر اساس عقلانیت پیش رفته، بازار سرمایه نیز برتری خود را نسبت به سایر بازارها نمایان کرده است. لذا باید امیدوار بود که مسیر آغاز شده و حرکت بر مدار عقلانیت ادامه داشته باشد تا با قرار گرفتن بازارهای دلالی در مسیر رکود، جریان پول مولد در اقتصاد به کار گرفته شده و به سمت بازارهای موثر و کارا حرکت کند.

اما در مورد بازار نگاه‌های مختلفی وجود دارد. برخی معتقدند با رشد سهام در اسفند ماه 1401، دیگر خبری از ارزندگی و جذابیت قیمت‌ها نیست و لذا امیدی به رشد جدی قیمت‌ها در کوتاه‌مدت نیست. اما درست در سوی مقابل بسیاری از فعالین بازار و تحلیلگران معتقدند که هنوز اثرات رشد دلار نیمای 2 منعکس نشده و با توجه به در پیش بودن فصل مجامع، شکست خط روند نزولی شاخص کل به دلار و تغییر در برخی از سیاست‌های حاکمیت، بازار می‌تواند یک سال رویایی در پیش داشته باشد. در واقع ترکیب 3 عامل: آرامش ارزی، اصلاح برخی سیاست‌های بین‌المللی و اقتصادی و عقلانیت در رفتار دولت به ویژه در حوزه قیمت‌گذاری دستوری می‌تواند عاملی برای تداوم ورود پول به تالار شیشه‌ای و قرار گرفتن بازار سرمایه در مسیر صعود میان‌مدتی باشد.

اما پیش‌بینی بازار امروز قدری دشوار است. از یکسو حرکت پائین به بالای روز گذشته سیگنال مثبتی را صادر می‌کند و از سوی دیگر رسیدن شاخص به مرز روانی 2 میلیون و همچنین عرضه‌های نسبتا سنگین دقایق پایانی می‌تواند عاملی برای تردید در رفتار معامله‌گران باشد. البته اگر به افزایش حجم معاملات آن هم درست در روزهای نیمه تعطیل بهاری وزن بدهیم، احتمال گذر شاخص از این سد بیشتر است اما نمی‌دانیم چرا احتمال فشار عرضه و یک دوره اصلاح قیمتی را بیشتر می‌بینیم ... !

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24