Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

ابراهیم مولابیگی گفت: کشور از لحاظ انواع ماده معدنی از ذخایر بسیار بالا و خوبی برخوردار است که نیازمند تکنولوژی جدید برای اکتشافات عمیق هستیم.

مدیرکل دفتر اکتشافات وزارت صمت: نیازمند روش‌های نوین برای اکتشافات عمیق معدنی هستیم

بورس24 : ابراهیم مولابیگی گفت: کشور از لحاظ انواع ماده معدنی از ذخایر بسیار بالا و خوبی برخوردار است که نیازمند تکنولوژی جدید برای اکتشافات عمیق هستیم.

 ابراهیم مولابیگی مدیرکل دفتر اکتشافات وزارت صمت گفت: از ۱۱ هزار پروانه بهره‌برداری معادن حدود ۷ درصد از مساحت کشور اکتشافات انجام شده است و در سطح بسیار کمی از مساحت کشور اکتشاف عمیق شده، که نشان دهنده نبود موفقیت در حوزه اکتشافات است.

وی گفت: عمق اکتشافی در کشور حدود ۱۰ متر است و اکتشاف به طور کل سطحی بوده و اکتشافات عمقی انجام نشده است. در صورتی که در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته صنعتی حدود ۸۰ تا ۱۰۰ متر عمق اکتشافی است.

مولابیگی افزود: طبق قانون، دولت موظف به شناسایی و اکتشاف است تا ریسک سرمایه‌گذاری کاهش یابد و در اختیار بخش خصوصی قرار دهد.

مدیرکل دفتر اکتشافات وزارت صمت گفت: بر اساس توافقنامه سه جانبه میان وزارت صمت، سازمان ایمیدرو و سازمان زمین شناسی که در سال ۱۴۰۰ به امضاء رسید، مسئولیت اکتشافات برعهده سازمان زمین‌شناسی و سازمان ایمیدرو قرار گرفت که این اطلاعات در اختیار بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری قرار می‌گیرد.

مولابیگی گفت: یکی از راهکارهای توسعه فعالیت‌های اکتشافی استفاده از تکنولوژی جدید و استانداردهای بین المللی است که در بخش خصوصی کار اکتشافی علمی و اصولی انجام نمی‌گیرد. کشورهای اروپایی مجهز به تکنولوژی جدید و علم نوین اکتشافی هستند که یکی از کاربردی‌ترین وسیله اکتشافی ژئوفیزیک هوابرد است.

وی افزود: در مقایسه با کشورهای پیشرفته و وسعت و پتانسیلی که کشور دارد تعداد شرکت‌های اکتشافی و خدمات اکتشافی بسیار کم بوده و ماشین آلات و تجهیزات ما در بخش اکتشاف فرسوده است و نیازمند تجهیز و به روزرسانی ماشین آلات هستیم.

مدیرکل دفتر اکتشافات وزارت صمت گفت: برای توسعه اکتشافات با تقویت سیستم آموزشی و تهیه دستورالعملی شرکت‌هایی که از نظر امکانات و ماشین آلات به روز، ضعیف هستند با ارائه تسهیلات به شرکت‌های اکتشافی، تقویت و تامین مالی خارجی پروژه‌های اکتشافی، باید از آن‌ها حمایت کرد.

وی افزود: طی دو سال گذشته با منابع طبیعی، محیط زیست و دیگر دستگاه‌های دولتی کارگروهی تشکیل شده است که خیلی از مشکلاتی که در صدور پروانه اکتشاف ایجاد می‌شود قابل حل است.

منبع خبر: خبرگزاری صداوسیما

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24