Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

و نکته پایانی اینکه، طی روزهای اخیر در یک اتفاق بسیار مهم، خط روند نزولی نسبت شاخص کل به دلار شکسته شد. در سمت صورت این کسر، شاخص کل و در مخرج آن دلار قرار دارد. این اتفاق یک سیگنال و پیام روشن برای بازار دارد و آن هم اینکه برای سال 1402 بطور قطع شرایط بازار سرمایه بهتر از دلار و بطور کل سایر دارایی‌ها سرمایه‌ای خواهد بود.

پیش‌بینی وضعیت بورس 27 اسفند 1401

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات دو روز مانده به پایان سال پرحاشیه 1401 می‌رویم که روز چهارشنبه بازار با یک ریتم کُند اما رو به جلو آغاز کرد و مطابق با انتظار با گذر از نیمه ابتدایی، معاملات اوج گرفت و در این روز بسیار خوب علاوه بر جهش 38 هزار واحدی، شاهد برگشت شاخص به کانال 1.8 میلیون واحد بودیم. ورود بیش از 600 میلیارد تومان پول به تالار شیشه‌ای و رشد هر چند محدود ارزش معاملات، از دیگر اتفاقات و سیگنال‌های مثبت بازار چهارشنبه بود. برخی این بهبود را ناشی از افزایش نرخ ارز قلمداد می‌کنند و برخی دیگر معتقدند با کاهش فروشنده‌ها، میدان به دست خریداران سپرده شده و این عاملی برای بهبود بازار خواهد بود.

در گزارش‌های اخیر بارها اشاره شد که با اتمام فروش‌هایی ناشی از تسویه اعتبار، بستن سال مالی حقوقی‌ها، اتمام عرضه وکغدیر و تامین نقدینگی شب عید، گارد بازار مجددا افزایشی خواهد شد و حال می‌بینیم که دقیقا همین اتفاق و حتی بهتر از انتظار رخ داده و دور از دهن نیست که برای امروز گذر شاخص از سقف کوتاه‌مدتی یک میلیون و 838 هزار واحدی را داشته باشیم. به‌ویژه اینکه پس از اتمام ساعت معاملات چهارشنبه خبر رسید که نرخ تسعیر ارز جهت محاسبه قیمت خوراک محصولات پتروشیمی و پالایشی در اسفند ماه مطابق با نیمای 2 و برای سال 1402 نیز به همین شکل محاسبه خواهد شد. این خبر بسیار مهمی است و برداشت ما این است که مطابق با این تصویب‌نامه، دولت نرخ نیمای 2 را به رسمیت شناخته و این اتفاق فضای بودجه عمومی دولت را اصلاح می‌کند. قبلا به این نکته اشاره شد که با به رسمیت شناخته شدن نیمای دوم، بازار میهمان یک رشد خوب دیگر خواهد شد و حال می‌بینیم که این خبر همزمان با اتمام فروش‌ها و همچنین تحولات سیاسی، به بازار مخابره شده و در همین راستا بورس تهران با قدرت خوبی به مدار رشد بازگشته است.

و نکته پایانی اینکه، طی روزهای اخیر در یک اتفاق بسیار مهم، خط روند نزولی "نسبت شاخص کل به دلار" شکسته شد. در سمت صورت این کسر، شاخص کل و در مخرج آن دلار قرار دارد. این اتفاق یک سیگنال و پیام روشن برای بازار دارد و آن هم اینکه برای سال 1402 بطور قطع شرایط بازار سرمایه بهتر از دلار و بطور کل سایر دارایی‌ها سرمایه‌ای خواهد بود. دقت کنید در سالی که گذشت بازدهی دلار سکه و بازارهای مبتنی بر دلار از بازار سرمایه بیشتر بوده و تجربه ثابت کرده که این روند نمی‌تواند دائمی باشد و بالاخره روند بورس (به ویژه با رسمیت آقای نیما) تغییر خواهد کرد. اما برای امروز منطقا می‌بایست بازار مثبتی را داشته باشیم. ولی افت جدی نفت ممکن است سبب تردید و احتیاط معامله‌گران شود.

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24