Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بر اساس تازه ترین مصوبات سازمان بورس و اروق بهادار، صندوق های سرمایه گذاری در اوراق با درآمد ثابت و مختلط که ارزش خالص دارایی های آن ها طی 70 درصد از کل روزهای هر سال بالغ بر یک هزار میلیارد تومان  معادل یک همت و صندوق های سرمایه گذاری در سهام که ارزش خالص دارایی های آن ها در 70 درصد از کل روزهای هر سال بیش از 500 میلیارد تومان معدل نیم همت بوده و از مجوز فعالیتشان بیش از یک سال گذشته باشد، ملزم شدند که رتبه بندی عملکرد صندوق سرمایه گذاری از موسسات رتبه بندی دریافت کنند.

کسب و کار جدید برای موسسات رتبه بندی

بورس24 : بر اساس تازه ترین مصوبات سازمان بورس و اروق بهادار، صندوق های سرمایه گذاری در اوراق با درآمد ثابت و مختلط که ارزش خالص دارایی های آن ها طی 70 درصد از کل روزهای هر سال بالغ بر یک هزار میلیارد تومان  معادل یک همت و صندوق های سرمایه گذاری در سهام که ارزش خالص دارایی های آن ها در 70 درصد از کل روزهای هر سال بیش از 500 میلیارد تومان معدل نیم همت بوده و از مجوز فعالیتشان بیش از یک سال گذشته باشد، ملزم شدند که رتبه بندی عملکرد صندوق سرمایه گذاری از موسسات رتبه بندی دریافت کنند.

بر مبنای این تصمیمات هزینه این رتبه بندی جزء هزینه های قابل قبول صندوق خواهد بود و شرکت مدیریت فناوری بورس تهران وظیفه دارد امکان فنی مناسب را جهت افشای نتایج رتبه بندی عملکرد صندوق ها در سایت فیپیران فراهم کند.

همچنین مدیران صندوق های سرمایه گذاری موظف شدند تا اطلاعات مورد نیاز موسسات رتبه بندی را به منظور انجام این فرآیند، در اختیار آن ها قرار دهند. گفتنی است رتبه بندی عملکرد صندوق های سرمایه گذاری بر اساس معیارهای کمی و کیفی عملکرد مدیریت صورت می گیرد.

این رتبه بندی باید دست کم به صورت سالانه به روز رسانی شود و در صورتی که به هر دلیلی رتبه اعلام شده از سوی موسسه رتبه بندی مورد بازنگری قرار گیرد، مدیر صندوق موظف شده آخرین رتبه عملکرد صندوق سرمایه گذاری را افشا کند. بر اساس این بخشنامه رتبه گزارش شده تا یک سال پس از رتبه بندی عملکرد صندوق قابلیت افشا خواهد داشت.

مدیران صندوق ها باید در مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه که مربوط به 26 دی ماه 1401 است، نسبت به انعقاد قرارداد با یکی از موسسات رتبه بندی دارای مجوز از سازمان بورس، اقدام می کردند.

اگر اعضاء کمیته رتبه بندی، ترکیب سهامداران یا اعضاء هیات مدیره موسسه رتبه بندی و اشخاص وابسته به آن ها دارای واحد سرمایه گذاری ممتاز در صندوق  سرمایه گذاری یا از اعضاء هیات مدیره صندوق یا سهامداران مدیر صندوق باشند، موسسه نمی تواند اقدامی در جهت رتبه بندی عملکرد آن صندوق انجام دهد.

موسسات رتبه بندی

موسسات رتبه بندی

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24