Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

اما کم‌کم باید نگاهی هم به تحولات روزهای ابتدایی فروردین 1402 داشت. اگرچه در روزهای نخست سال عموما فضای معاملات کم‌حجم است اما انتشار گزارش‌های ماهانه و روشن شدن اثرات نرخ حواله 37 – 38 هزار تومانی در نرخ فروش و درآمد شرکت‌ها می‌تواند در فضای تحلیلی و نوسانی بازار موثر باشد؛ مشروط بر اینکه در تعطیلات نوروزی اخبار منفی سیاسی و اقتصادی و یا نوسان منفی خاصی در بازار کامودیتی نداشته باشیم.

پیش‌بینی وضعیت بورس 24 اسفند 1401

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات آخرین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته متعادل و حتی با رگه‌هایی از تقاضا تحت تاثیر نبود فروشنده‌ جدی آغاز به کار کرد و با یک حرکت نرم خزنده موفق شد رشد اندکی را در کارنامه خود ثبت نماید. کاهش حجم و ارزش معاملات و توقف خروج نقدینگی به‌خوبی نشان می‌دهد که فروشنده خاصی در قیمت‌های فعلی نیست و لذا این امیدواری وجود دارد که بهار خوبی در انتظار بازار باشد.

در بازار ارز شاهد برقراری تعادل دلار در سطوح 45 – 48 هزار تومانی هستیم. بخشی از افت 15 هزار تومانی دلار بواسطه هیجان آخرین گام صعودی و بخشی دیگر بواسطه اخبار توافق تهران با ریاض و بحث آزادی زندانیان سیاسی در قبال دریافت بخشی از پول‌های بلوکه شده بود. البته اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا این ذهنیت را ایجاد کرد که دولت در راستای خبردرمانی و تلاش برای افت دلار در حال بلوف زدن است و همین موضوع نگرانی‌ها را مبنی حرکت مجدد دلار در روزهای ابتدایی سال جدید افزایش داده است. هر چند که جمع‌آوری نزدیک به 200 همت پول از مسیر ثبت‌نام خودروهای داخلی و وارداتی، بخشی از نقدینگی سرگردان جامعه را حبس کرده اما در مجموع به این نکته باید توجه داشت که هنوز انتظارات تورمی فروکش نکرده و لذا کوچکترین تنش و با اخبار منفی می‌تواند مجددا بازار ارز را ملتهب کند.

اما کم‌کم باید نگاهی هم به تحولات روزهای ابتدایی فروردین 1402 داشت. اگرچه در روزهای نخست سال عموما فضای معاملات کم‌حجم است اما انتشار گزارش‌های ماهانه و روشن شدن اثرات نرخ حواله 37 – 38 هزار تومانی در نرخ فروش و درآمد شرکت‌ها می‌تواند در فضای تحلیلی و نوسانی بازار موثر باشد؛ مشروط بر اینکه در تعطیلات نوروزی اخبار منفی سیاسی و اقتصادی و یا نوسان منفی خاصی در بازار کامودیتی نداشته باشیم. به نظر سخت‌ترین روز باقی‌مانده از بازار برای این ور سال تنها امروز باشد و برای روزهای شنبه و یکشنبه چهره بهتری را در بازار و بطور کل روند معاملات داشته باشیم.

اما طی روزهای اخیر در خبرها داشتیم که اوراق نفتی به عنوان یک ابزار خاص منتشر می‌شود و سهامداران می‌توانند از آن در راستای پوشش ریسک‌های خود و یا سرمایه‌گذاری استفاده کنند. در ظاهر اتفاق خوبی است و دولت از این کانال به دنبال جذب نقدینگی است اما باید دید بازار زخم‌خورده و بی‌اعتماد از سیاست‌های دولت، استقبالی از این ابزار می‌کند یا خیر ! تقریبا پاسخ این موضوع با توجه به رویکرد اخیر دولت در قیمت‌گذاری دستوری، نرخ خوراک، دریافت عوارض (پول زور) و حتی اتفاقات اخیر بورس کالا، روشن است و تقریبا این طرح را باید شکست خورده تلقی کرد ! مگر اینکه یک چرخش اساسی در نگاه دولت به ویژه در وزارتخانه‌های نفت، صمت و اقتصاد ایجاد شود؛ که دست‌کم در مقطع فعلی چنین تغییر رویکردی دیده نمی‌شود.

امروز احتمالا برای دقایق نخست، معاملات کم‌رمق و ضعیف باشد اما این انتظار وجود دارد که با رسیدن به نیمه دوم بازار و ثبت آخرین فروش‌ها جهت کسب نقدینگی شب عید، به مرور شاهد تقویت تقاضا و سبزپوشی شاخص‌های بازار باشیم. به نظر شاخص به زودی به کانال 1.8 میلیون واحدی بازگردد ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24