Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

سودسازی شرکت ملی شیمی کشاورز در طول زمان بوده و مدیریت این شرکت خواهان ورود نماد «شملی» به بازار بالاتر بوده زیرا ملی شیمی کشاورز در حال تجربه رشد سریع بوده و استراتژی رشد متناسب با تمامی جنبه های سازمانی در آن شکل گرفته است.

رشد پرسرعت «شملی»

بورس24 : سودسازی شرکت ملی شیمی کشاورز در طول زمان بوده و مدیریت این شرکت خواهان ورود نماد «شملی» به بازار بالاتر بوده زیرا ملی شیمی کشاورز در حال تجربه رشد سریع بوده و استراتژی رشد متناسب با تمامی جنبه های سازمانی در آن شکل گرفته است.

کنترل بودجه ودرآمد

امروز سه شنبه (23 اسفند) جلسه معارفه شرکت ملی شیمی کشاورز با نماد شملی برگزار شد و مدیرعامل، سهامدار عمده و بازار گردان این سهم گزارشی از عملکرد، برنامه ها و اهداف خود را تشریح کردند.

بر همین اساس اعلام شد؛ این شرکت130  میلیارد تومان ارزش داشته و 15 درصد از سهام آن عرضه اولیه می شود.

در ادامه این معارفه، سید مجتبی موسویان مدیرعامل سپهر آرمان به عنوان سهامدار عمده از سیاست های هدایت این شرکت برای رسیدن به اهداف گفت: 2 سطر برای این حضور در بخش مالی و استراتژیک بوده و کنترل نظام بودجه را مد نظر دارد تا کارآمد شود.

وی در حوزه استراتژیک بر حفظ منافع سهامداران تاکید کرد به طوری که این موضوع توسعه و رشد را کنترل می کند تا در چه حوزه، با چه سرعتی و چه کسب و کاری موقعیت خود را طراحی کند.

یادآور می شود؛ ملی شیمی کشاورز(سهامی عام) پس از احراز کلیه شرایط به عنوان دویست و هفتاد و یکمین نماد معاملاتی(یکصد و شصت و پنجمین شرکت در بازار دوم) در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران درج شد.

از سویی دیگر فعالیت‌ اصلی ملی شیمی کشاورز شامل تولید مواد دفع آفات نباتی و گیاهی است.

موسویان تاکید کرد: تشکیل فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز، برنامه بعدی  شملی قرار دارد تا کنترل‌های خوبی از بازار هدف خود و نیاز کشاورزان به وجود آید..

نخستین نماینده

قابل ذکر است، ملی شیمی کشاورز به عنوان شرکت برتر از نظر رشد سریع در سال جاری معرفی شد.

شملی نخستین نماینده صنعت گیاه پزشکی در بازار سرمایه به شمار می رود.

درآمد ارزی حاصل از صادرات شملی در مجمع سال قبل پیش‌بینی و محقق شده  اما ورود به بازارهای این چنینی سخت‌تر از بازاریابی فولاد و پتروشیمی برای بازارگردان به شمار می رود به طوری که  مسیرهای زیادی را برای تحقق این هدف طی شده تا صادرات ملی شیمی کشاورزی نیز گسترش پیدا کند.

قابل ذکر است که شملی،  اولین شرکتی است که مجوز دانش‌بنیان را روی یکی از مواد اولیه که 100 درصد وارداتی بوده، دریافت کرد.

همچنین نماد معاملاتی شملی در گروه محصولات شیمیایی و زیرگروه تولید حشره کش و سایر محصولات شیمیایی روی تابلوی دوم فرابورس ایران مورد معامله قرار خواهد گرفت.

 از مزیت‌های رقابتی شملی سابقه بسیار شرکت در حوزه تولید دفع آفات نباتی است.

روند تولید مواد اولیه در این مجموعه باعث شد تا وزارت جهاد کشاورزی مجوز عدم واردات این ماده اولیه را صادر کند و این مجموعه نیز متعهد به تأمین نیاز بازار داخل شد و مجوز صادرات را هم برای این ماده اولیه دریافت کرد.

هلدینگ سازی

در این مراسم معارفه اعلام شد که ملی شیمی کشاورزی به هلدینگ تبدیل می شود به طوری که 2 شرکت آن ایجاد و سومین نیز در شرف تاسیس است.

یادآور می شود؛ در حوزه پسماند شرکتی  در شملی تاسیس شده به طوری که  مدیریت ملی شیمی کشاورزی درصدد ورود آن به بازار سرمایه است.

همچین یکی از اهداف ملی شیمی کشاورزی، احداث و خرید شرکت استارت آپی بوده  و از آنجایی که امنیت غذایی برای این شرکت بسیار مهم ارزیابی می شود بنابراین به صادرات محصولات روی آورده است.

شملی مشارکت در فراخوان‌های مختلف در سه مجتمع‌های مدیریت پسماند را در اختیار گرفت.

چشم‌انداز ملی شیمی کشاورزی قرار گرفتن آن در فهرست 200 شرکت برتر طی 5 سال آینده به شمار می رود.

سودآوری از مالکیت بخش خصوصی

در این مراسم جمشیدیان مدیرعامل بازارگردانی نماد شملی با تاکید بر روند سودآوری بر اساس ارزش واقعی شرکت گفت: بازار سازی در این نماد معنا ندارد.

همچنین با مالکیت بخش خصوصی بر نماد شملی می توان به ارزشمندی و سودآوری این شرکت امید بسیار داشت.

جمشیدیان معتقد است؛ با توجه به کوچک بودن میزان سرمایه اولیه شملی، بازار گردانی آن سخت بوده ولی واقعی به شمار می رود.

بر همین اساس قطعا سودسازی این نماد در طول زمان بوده و خواهان به ورود به بازار بالاتر است.

مقدار فروش محصولات این شرکت و مقایسه  آن با سال‌های گذشته نشان می‌دهد هرچند مجموع حجم تولیدی مشابه بوده اما ارزش و رقم فروش رشد قابل‌ توجهی داشته است.

ایجاد سود مبتنی بر منطق بازار و تقاضا

یادآور می شود؛ بازده سود تقسیمی شملی بر اساس نرخ درون زای تولید رشد ناخالص بوده و تورم مصرف کننده نیز در آن مد نظر قرار می گیرد.

در این زمینه محسن عسکری مدیر عامل ملی شیمی کشاورز نیز تاکید کرد: پایداری هر رشد بر اساس توسعه تمامی ابعاد است.

از آنجایی که این شرکت در حال تجربه رشد سریع بوده بنابراین استراتژی رشد متناسب با تمامی جنبه های سازمان شکل گرفته است.

عسکری یادآور شد؛ ملی شیمی کشاورزی به سمت تولید مواد اولیه حرکت کرده تا نیازهای اولیه خود را تامین و به رقبا نیز عرضه کند.

عسکری تصریح کرد: در حوزه توزیع، برنامه جدی تدوین شده  تا از طریق راه‌اندازی نمایندگی‌های مختلف در قطب‌های کشاورزی کشور، این موضوع را مدیریت کرد.

شملی  در 250 نقطه در کشور، فضای توزیع برای محصولات خود را فراهم کرده تا محصولات به طور مستقیم به کشاورز رسیده  و دست واسطه کوتاه شود.

از سویی دیگر توسعه سبد محصولات شامل نباتی، دامی، سموم خانگی و بهداشتی، کودهای پودری و مایع، بذر و محصولات شیمیایی از مهم‌ترین برنامه‌های آتی شرکت به شمارمی رود.

آموزش فرهنگ مصرفی

در این مراسم عسکری یکی از مشکلات کار از  مسئله ترویج و آموزش استفاده از محصولات کشاورزی و مشاوره گیاه پزشکی دانست به طوری این بخش که نیازمند فرهنگ‌‌سازی  بوده بنابراین فعالیت‌های خوبی در این حوزه انجام شد.

از سویی دیگر شرکت مدیریت پسماند به عنوان یک شرکت مستقل به مدت 2  سال است که از فعالیت آن می‌گذرد به طوری که  یکی از حوزه‌های تنوع کسب و کار شملی برای تامین منافع سهامداران به شمار رفته و سود خوبی از این شرکت کسب خواهیم شد.

مقدار فروش محصولات ملی شیمی کشاورزی و مقایسه آن با سال‌های گذشته نشان می‌دهد که هرچند مجموع حجم تولیدی مشابه بوده، اما ارزش و رقم فروش رشد قابل‌ توجهی داشته است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24