Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

از امروز تا پایان سال تنها 6 روز کاری باقی مانده است. به نظر این 6 روز را باید به دو بخش 4 روزه (هفته جاری) و 2 روزه هفته آخر تقسیم کرد. چراکه تنها در 4 روز نخست امکان فروش سهام و دریافت وجه (تا پیش از آغاز سال جدید) وجود دارد. از طرف دیگر چنانچه معامله‌گران به دنبال تسویه اعتبار و یا کاهش آن باشند، تنها در همین مدت می‌توانند چنین اقدامی را انجام دهند.

پیش‌بینی وضعیت بورس 21 اسفند 1401

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات دومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته تحت تاثیر اخبار مثبت سیاسی با افزایش تقاضا در سهام گروه ریالی آغاز به کار کرد و اگرچه در دقایق نخست شاهد رشد حدود 10 هزار واحدی شاخص بودیم اما رفته‌رفته با شکل‌گیری فشار نسبی فروش در سهام دلاری و عرضه صفوف خرید در برخی از نمادهای مورد توجه، کل رشد روزانه شاخص از دست رفت و این نماگر در نهایت در ارتفاع یک میلیون و 816 هزار واحدی (اندکی پائین‌تر از رقم ثبت شده در پایان معاملات چهارشنبه) به کار خود خاتمه داد. البته رشد 0.6 واحدی شاخص هم‌وزن نشان داد که طیف نمادهای سبزپوش بیشتر از نمادهای سرخ‌پوش بوده است اما در مجموع انتظار بیشتری از بازار امروز وجود داشت.

به نظر می‌رسد با به نتیجه رسیدن مذاکرات میان ایران و عربستان به لطف میانجی‌گری چین و عادی‌سازی روابط منطقه‌ای، مقداری از تنش‌ها و ریسک‌های سیاسی کاهش یافته و همین موضوع در کنار جذب نقدینگی از مسیر پیش فروش خودروهای وارداتی و توافق با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، سبب توقف روند صعودی دلار و اصلاح آن شده است. لذا برخی معتقدند با کاهش انتظارات تورمی، بازار سرمایه هم قدرت رشد خود را از دست خواهد داد و ممکن است باری دیگر شاهد رکود در این حوزه باشیم.   

اما درست در سوی مقابل بسیاری معتقدند بازار سرمایه در این سالها نتوانسته خود را با شرایط اقتصادی هماهنگ کند و حالا با به رکود رفتن بازارهای موازی نظیر دلار، سکه، خودرو و مسکن، احتمالا بورس تهران برای سال 1402 حرف‌های بیشتری برای گفتن داشته باشد. بعد از رشد دلار یکی از نگرانی‌هایی که باعث بسیاری قید خرید سهام را بزنند، ریسک درگیری نظامی و تصورات اینچنین بود. ریسک دیگر مداخله‌های دولت در سود و درآمد شرکت‌ها بود. چرخش در روابط از افزایش تنش به کاهش تنش می‌تواند برای مدتی ریسک اول را مدیریت کند. در مورد ریسک دوم نیز آن نگاه یکطرفه به بورس و تیغ زدن جیب شرکت‌ها توسط برخی ارکان دولت و بی‌تفاوتی بقیه مشاهده نمی‌شود. در کل فارغ از نوسان‌های کوتاه‌مدت، به نظر شرایط بورس برای سال پیش رو متفاوت از سال جاری باشد.

اما از امروز تا پایان سال تنها 6 روز کاری باقی مانده است. به نظر این 6 روز را باید به دو بخش 4 روزه (هفته جاری) و 2 روزه هفته آخر تقسیم کرد. چراکه تنها در 4 روز نخست امکان فروش سهام و دریافت وجه (تا پیش از آغاز سال جدید) وجود دارد. از طرف دیگر چنانچه معامله‌گران به دنبال تسویه اعتبار و یا کاهش آن باشند، تنها در همین مدت می‌توانند چنین اقدامی را انجام دهند. اما در معاملات 2 روز پایانی سال احتمالا فضای بهتر و تقاضای قوی‌تری را داشته باشیم. از این رو برای روزهای پیش رو بازاری نوسانی مدنظر است و لذا معامله‌گران می‌توانند در این فضا اقدام به اصلاح پرتفوی نموده تا از اتفاقات مثبت بازار در سال 1402 منتفع شوند. 

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24