Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بورس 24 - برنامه شهرداری تهران برای فروش متری مسکن جدی شد. این طرح توسط...

فروش متری مسکن جدی شد

بورس24 : برنامه شهرداری تهران برای فروش متری مسکن جدی شد.

این طرح توسط سازمان نوسازی شهر تهران و با نظارت قرارگاه مسکن اجرایی می شود. پروژه های مشمول طرح فروش متری مسکن آن دسته از ساخت و سازهایی هستند که سازنده با مالکیت زمین، از طریق قرارگاه مسکن نسبت به اخذ پروانه ساختمانی اقدام کرده است.

آن طور که رییس سازمان نوسازی شهر تهران خبر داده است، اولویت فروش متری با واحدهای مسکونی سهم شهرداری از محل مشارکت با پروژه های مسکن سازی قرارگاه مسکن است.

معمولا نسبت مشارکت به صورت ۷۰ درصد‌ واحدها برای مالک زمین و ۳۰ درصد دیگر برای طرف مقابل است اما احتمالا این نسبت برای شهرداری (سهم ۳۰ درصدی) بخاطر هزینه های صدور پروانه بیشتر شود.

در طرح فروش متری مسکن افراد فاقد مسکن اجازه دارند به صورت مترمربع و‌ حداقل یک مترمربع خرید انجام دهند.

قیمت فروش متری براساس هزینه ساخت مسکن و حاشیه سود منطقی خواهد بود.

در حال حاضر میانگین قیمت فروش خانه در تهران حدود ۵۳ میلیون تومان در مترمربع است اما قیمت ساخت با لحاظ هزینه ساخت، قیمت زمین و همچنین حاشیه سود از این رقم کمتر خواهد بود.

کارشناسان اقتصادی امکان تحقق هدف شهرداری در فروش متری مسکن را پایین ارزیابی می کنند چرا که فاقدین مسکن قدرت مالی لازم برای خرید یک مترمربع را ندارند و حتی اگر رقم ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومانی هم بتوانند در این شرایط تامین کنند، بیش از یک مترمربع خرید قادر نیستند انجام دهند.

بنابراین این مدل حمایت از خانه دار شدن منجر به خانه دار شدن افراد واجد شرایط نخواهد شد.

البته رییس سازمان نوسازی شهر تهران از برنامه ساخت خانه ها با مساحت زیر ۵۰ مترمربع خبر داده است که در این صورت حجم ریالی لازم برای خرید خانه در این طرح کم خواهد شد اما مساله اینجاست که فاقدین مسکن پس انداز بیکار برای پرداخت هزینه خرید متری مسکن ندارند بلکه عمده اندوخته مالی آنها در اختیار موجرها است و حقوق ماهانه شان هم صرف پرداخت اجاره بهای ماهانه می شود.

بنابراین باید منتظر ماند و دید!

فاز اول فروش متری مسکن با ظرفیت کمتر از ۲۰ هزار واحد مسکونی کار خود را آغاز خواهد کرد ضمن آنکه واحدهای مسکونی مشمول فروش متری در مناطق یک تا پنج و همچنین مناطق واقع در بافت فرسوده یعنی ۹ تا ۲۰ خواهد بود.

در فروش متری مسکن بعد از اتمام مراحل ساخت افراد می توانند اصل و سود پول شراکتی‌ خود را دریافت کنند یا نسبت به خرید کامل واحد مسکونی با قیمت روز اقدام‌ نمایند. 

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • rosha mohamadi
    rosha mohamadi

    سلام ، جان عزیزتان هر کار دوست دارید بکنید فقط زووووود تر

    1 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24