Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

درخصوص افت قیمت دلار و اثرات آن برخی اظهار نگرانی می‌کنند اما واقعیت این است که بازار حتی با دلار 40 هزار تومانی هم آپدیت نشد چه برسد به دلار 50 و 60 هزار تومانی. افت قیمت دلار به دلیل کاهش نسبی ریسک‌های سیاسی و البته جمع‌آوری بخشی از نقدینگی توسط دولت بوده و به نظر کف قیمت هم در جایی بین 45 تا 47 هزار تومان (با توجه به دورنمای نه‌چندان مناسبی اقتصادی) بسته خواهد شد.

پیش‌بینی وضعیت بورس 16 اسفند 1401

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات آخرین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته مطابق با انتظار پر عرضه آغاز کرد و رفته رفته بهتر شد و به نوعی حرکت پائین به بالای نسبتا قابل قبولی را به نمایش گذاشت. هر چند که در نهایت شاخص افت حدود 10 هزار واحدی را ثبت کرد اما رشد نسبی حجم و ارزش معاملات اتفاق مثبتی بود که نشان داد با اصلاح قیمت‌ها، سمت خریدار سفت شده و این یعنی بازار استعداد زیادی برای افت قیمت نخواهد داشت. به نظر این سیاست رفتار محافظه‌کارانه معامله‌گران در این روزهای خاص از سال کاملا طبیعی است و احتمالا به زودی باید شاهد بسته شدن کف قیمت‌ها و عقب‌نشینی فروشنده‌ها باشیم.

درخصوص افت قیمت دلار و اثرات آن برخی اظهار نگرانی می‌کنند اما واقعیت این است که بازار حتی با دلار 40 هزار تومانی هم آپدیت نشد جه برسد به دلار 50 و 60 هزار تومانی. افت قیمت دلار به دلیل کاهش نسبی ریسک‌های سیاسی و البته جمع‌آوری بهشی از نقدینگی توسط دولت بوده و به نظر کف قیمت هم در جایی بین 45 تا 47 هزار تومان (با توجه به دورنمای نه‌چندان مناسبی اقتصادی) بسته خواهد شد و احتمالا از اینجا به بعد، بازار بتواند در گام نخست عقب افتادگی خود را جبران نموده و در گام بعدی رفتار منطقی‌تری در حرکت رو به جلوی دلار داشته باشد. از این رو معتقدیم که یک بهار دل‌انگیز می‌تواند در انتظار سهامداران باشد. به‌خصوص اینکه تقریبا برخی از ابهامات برطرف شده و به نوعی همه آنچه قرار بود از بازار قربانی بگیرد، اتفاق افتاده و ریسک جدیدی نیست که بخواهد سر بازار خراب شود. مگر اینکه دولت مجددا دست به انگولک کردن بازار بزند.

لذا توصیه می‌شود در مقطع فعلی و 7 – 8 روز باقی‌مانده، برنامه اصلاح پرتفوی را در دستور کار داشته باشید. به زودی دلار نیمای دوم به رسمیت شناخته خواهد شد. گام بعدی ثبات ارزی، اجازه رقابت به صادرکنندگان در سامانه نیماست که می‌تواند تقاضای کاذب اسکناس را در بازار کاهش دهد. از دید ما اتفاقات اخیر در بازار ارز یعنی کاهش نرخ اسکناس و باثبات ماندن نرخ حواله و نزدیک شدن دوباره نرخ بازار آزاد و نیما به هم اتفاقات مثبت و یک سیگنال قوی برای بازار است که با ثبات بودن درآمدهای ارزی شرکت‌ها را نشان می‌دهد. و با لحاظ شدن اعداد و ارقام فعلی، بازار حرکت پر قدرتی را به نمایش خواهد گذاشت و باری دیگر رشدهای آنچنانی و پرش شاخص به سمت سقف تاریخی 2.1 میلیونی را خواهیم دید.

به نظر دولت هم تا حدودی متوجه شده افزایش نرخ ارز چه فشاری می‌تواند روی او و اثرات آن در جامعه ایجاد کند و شاید وقت آن رسیده باشد که با رفتار عاقلانه‌تر و در پیش گرفتن سیاست‌های جذابیت‌زدایی از بازارهای غیرمولد و جذابیت بازار سرمایه بخشی از نقدینگی را به این سمت هدایت نماید و این یک فرصت تاریخی برای بازار است. اما برای امروز هم احتمالا بازاری نوسانی داشته باشیم. اگرچه در بازار روز گذشته در بسیاری از نمادها حرکت پائین به بالا رخ داد اما برای امروز به دلیل آخر هفته بودن و قرار گرفتن پشت تعطیلات 3 روزه، احتمالا کمی گارد دفاعی را داشته باشیم اما نه‌آنقدری که قیمت‌ها افت کنند و نگرانی خاصی وجود داشته باشد چراکه خریدارها نشان دادند به سرعت منفی‌ها جمع‌آوری می‌کنند.

مشاهده کامل پیش‌‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • محمود صداقت
    محمود صداقت

    سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما استاد گرامی، من هم با نظریه عدم بروز دلار ۵۰ یا ۶۰ تومانی در بازار سرمایه موافقم ، و حتی بازار سهام ، دلار ۴۰ تومانی را نیز درک ننموده است ، صنایع بسیاری اعم از فرآورده های نفتی، پالایشی پتروشیمی معدنی فلزی شیمیائی، پتانسیل رشد و سود دهی ۱۴۰۲ را خواهند داشت که در گزارش فصلی خودش را نشان خواهد داد

    1 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24