عبدالهی گفت: هرچند تعداد، تنوع ابزار و خدمات بانکداری الکترونیک و دیجیتال در ایران بسیار بالاست؛ اما هنوز به تحول دیجیتالی نسل سوم دست پیدا نکرده ایم.
بورس24 : عبدالهی گفت: هرچند تعداد، تنوع ابزار و خدمات بانکداری الکترونیک و دیجیتال در ایران بسیار بالاست؛ اما هنوز به تحول دیجیتالی نسل سوم دست پیدا نکرده ایم.
علی عبدالهی مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک با اشاره بر اینکه صنعت بانکداری در ایران منبع محور است به بورس24 اظهار داشت: همین یک عامل به طور چمشگیری بر عقب ماندگی بانک ها از تحول دیجیتال نسل سوم اثر داشته است.
وی با تاکید بر آمارهای منتشر شده از سوی شاپرک و بانک مرکزی ادامه داد: معادل 275 میلیون کارت بانکی، 125 هزار ابزار پذیرش موبایلی در ایران وجود دارد؛ اما قابلیت محوری که مورد نیاز مشتری و مخاطب است را نداشته و نمی توانند خود را بر نیاز و تجربه مشتری منطبق سازند.
عبدالهی تمرکز بر شناسایی و رفع نیاز مشتری را یک فرصت دانست که باید از آن هر چه سریع تر استفاده کرد به طوری که صنعت بانکداری، سفارشی سازی خدمات را به عنوان یک ارزش آفرینی دیجیتالی مد نظر قرار دهد.
وی هوشمندسازی و انجام خودکار خدمات را یکی از بدهی ترین امور در بانک های پیشرفته عنوان کرد و گفت: با توجه به این نیاز، شرکت ملی انفورماتیک به همراه شاپرک، پلتفرمی را طراحی کرده تا تراکنش های بانکی حسابهای بانکی مختلف مشتریان در یک فضا قابلمشاهده شود؛ از این رو تجمیع تراکنش ها می تواند دریافت خدمات بانکی توسط مشتری را آسان سازی کند.
مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک اعلام نتیجه آزمون این طرح را به اردیبهشت سال 1402 موکول کرد و افزود: در مرحله بعد هر بانک می تواند این خدمت را برای خود شخصی سازی کرده و به مشتریانش ارائه دهد و از این طریق نیاز مشتری را شناسایی و بر اساس آن به طراحی و تولید خدماتش روی آورد.
یادآور می شود؛ تا به اکنون و بر اساس نتایج مرکز رشد و پایش مشتریان بانکها ، بهترین تجربه برای مشتریان با موبایلبانک بوده و بیشترین خدمت بانکی شامل کارت به کارت، انتقال وجه و پرداخت قبوض به شمار می رود.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.