Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

هنوز کشور ما در اکتشاف از سیستم قدیمی ۱۰۰ ساله روسی استفاده می‌ کند! مدیر عامل شرکت سرمایه‌ گذاری توسعه معادن و فلزات گفت: امروز ۴ میلیون تن ظرفیت کک در کشور داریم، درحالی‌ که ۱.۵ میلیون تن زغال تولید می‌ شود؛ این بدان معنا است که همه شرکت‌ ها زیرظرفیت کار کرده و...

سعد محمدی: استفاده از روش‌ های علمی جهان هزینه اکتشاف را به میزان قابل توجهی کاهش می‌ دهد

بورس24 : سعد محمدی گفت: ضرورت توسعه متوازن در تمام حوزه‌ های آموزش دانشگاهی، اکتشاف و استخراج در کشور احساس می‌ شود. سیلابس درسی دانشگاهی نیازمند اصلاح و تغییر است.

مدیر عامل شرکت سرمایه‌ گذاری توسعه معادن و فلزات گفت: به‌ طور مثال واحدی مانند طراحی اکتشاف در گرایش‌ های اکتشاف و استخراج معدن وجود ندارد، هم‌ چنین فارغ‌التحصیلان رشته معدن برای کارهای عملی مانند استفاده از تجهیزات، ماشین‌ آلات معدنی و حتی ماشین‌آلات قدیمی، آموزش ندیده‌ اند. 

وی افزود: روش‌ های اکتشافی مورد استفاده در کشور، قدمت بیش از ۵۰ ساله در دنیا دارد و از مدل‌های ریاضی با درصد خطای کمتر که امروزه در اکتشاف ذخایر دنیا استفاده می‌ شود، در ایران ناشناخته است.

مدیر عامل شرکت توسعه معادن و فلزات گفت: در آمریکا تا سال ۲۰۲۰، ۲۰ میلیون کیلومتر مربع، در استرالیا ۱۸/۵ میلیون کیلومتر مترمربع اکتشاف خطی انجام شده است درحالی‌که در ایران ۱/۹ میلیون کیلومتر مربع اکتشاف صورت گرفته است.

محدوده‌ های معدنی کشور به صورت مکتوب و مدون کد گذاری نشده و با مدل‌ های ارزش‌ گذاری بین‌ المللی فاصله دارد. باید به بخش خصوصی فرصت‌ های حرفه‌ ای، شفاف و قابل کنترل اعطا شود. 

به گفته وی در حال حاضر در دنیا سرمایه‌ گذاری ۴ تریلیارد دلاری برای توسعه زیر ساخت‌ ها انجام می‌شود. تجارت یک علم و استراتژی بلند مدت است که نیاز به برنامه‌ ریزی دارد.

سعد محمدی گفت: هنوز کشور ما در اکتشاف از سیستم قدیمی ۱۰۰ سال روسی استفاده می‌ کند و عملا تمایلی برای استفاده از روش‌ های پیشرفته دنیا ندارد. در حالی‌ که در صورت استفاده از روش‌ های علمی دنیا هزینه اکتشاف به میزان قابل توجهی کاهش می‌ یابد.

مدیر عامل ومعادن ادامه داد: امروز ۴ میلیون تن ظرفیت کک در کشور داریم، در حالی‌ که ۱/۵ میلیون تن زغال تولید می‌ شود، این بدان معنا است که همه شرکت‌ ها زیر ظرفیت کار کرده و باعث می‌ شود هزینه‌ ها به‌ طور سرسام آوری افزایش و سودآوری کم شود.

وی در پایان افزود:”بازیافت” امروزه به صورت جدی در دنیا مورد بحث و برنامه‌ ریزی قرار گرفته است. شرکت‌ های دانش‌ بنیان باید بر خلق ارزش و متحول کردن روش‌ های سنتی متمرکز باشند.

منبع خبر: ماهنامه پردازش ایران

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24