Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

کاهش سقف سرمایه گذاری در سهام، از 25 به 15 درصد مرکز نظارت بر صندوق های سرمایه گذاری دوم اسفند ماه سال جاری به وسیله ابلاغیه ای از اصلاح حد نصاب سرمایه گذاری صندوق های سرمایه گذاری در اوراق با درآمد ثابت خبر داد.

اندازه برش های کیک صندوق های فیکس اینکام تغییر کرد

بورس24 : مرکز نظارت بر صندوق های سرمایه گذاری دوم اسفند ماه سال جاری به وسیله ابلاغیه ای از اصلاح حد نصاب سرمایه گذاری صندوق های سرمایه گذاری در اوراق با درآمد ثابت خبر داد.

پیرو این ابلاغیه سقف سرمایه گذاری در سهام، حق تقدم سهام و قرارداد اختیار معامله سهام پذیرفته شده در بورس یا بازار اول و دوم فرابورس، گواهی سپرده کالایی پذیرفته شده نزد یکی از بورس ها و سرمایه گذاری صندوق های سرمایه گذاری که قبلا حداکثر 25 درصد از ارزش کل دارایی های صندوق ها اعلام شده بود، اکنون به حداکثر 15 درصد از ارزش کل دارایی های صندوق کاهش یافته است.

تا پیش از این ابلاغیه، سقف سرمایه گذاری در سهام و حق تقدم سهام منتشره از طرف یک ناشر و قرارداد اختیار معامله همان سهام حداکثر 5 درصد از ارزش کل دارای هایی صندوق بود اما بر اساس ابلاغیه جدید به 3 درصد تغییر یافته است.

سقف سرمایه گذاری در سهام و حق تقدم سهام منتشره از طرف یک ناشر نیز که حداکثر 5 درصد از سهام و حق تقدم سهام منتشر شده همان ناشر بود، از این پس به حداکثر 1 درصد کاهش یافته است.

بر اساس این ابلاغیه، سقف سرمایه گذاری در گواهی سپرده کالایی پذیرفته شده نزد یکی از بورس ها و صندوق های سرمایه گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر گواهی سپرده کالایی از حداکثر 5 درصد به حداکثر یک درصد از ارزش کل دارایی های صندوق کاهش یافت.

گفتنی است طبق دستورالعمل جدید، سرمایه گذاری صندوق های سرمایه گذاری، در کلیه سهامی که مبنای انتشار اوراق اختیار فروش تبعی با هدف تامین مالی هستند، از نصاب سرمایه گذاری صندوق ها در سهام، خارج و در ردیف نصاب سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت قرار گرفته است.

همچنین بر مبنای این ابلاغیه، سرمایه گذاری صندوق های سرمایه گذاری در اوراق بهادار تامین مالی اسلامی که با هدف تامین نقدینگی جهت خرید سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس یا فرابورس منتشر شده باشد، در ردیف نصاب سرمایه گذاری در سهام و حق تقدم سهام قرار می گیرد، لغو شد.

صندوق سرمایه گذاری

صندوق سرمایه گذاری

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24