Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

با توجه به گذر شاخص از مقاومت کوتاه‌مدتی یک میلیون و 693 هزار واحدی و ورود آن به کانال 1.7 میلیون، انتظار می‌رود برای امروز نیز شاهد یک رشد قوی دیگر برای سهام به ویژه در صنایع دلاری باشیم. به نظر شاخص کل در این گام بتواند دست‌کم تا ارتفاع یک میلیون و 865 هزار واحدی به حرکت رو به جلوی خود ادامه دهد.

پیش‌بینی وضعیت بورس 7 اسفند 1401

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : جهش 3 – 4 هزار تومانی دلار در روزهای پایانی هفته گذشته از یکسو و از سوی دیگر برخی اخبار مثبت ریز و درشت نظیر برنامه وزیر اقتصاد برای حمایت از بازار موجب شد تا بورس تهران برای معاملات نخستین روز کاری هفته هیچگونه بهانه منفی نداشته و در همین راستا از همان دقایق نخست شاهد افزایش جدی تقاضا در کلیت بازار باشیم تا جایی که شاخص کل در یک روز خوب موفق شد علاوه بر ثبت رشد باورنکردنی 82 هزار واحدی، از قله قبلی خود گذر کرده و سلام گرمی به کانال 1.7 میلیون واحد بدهد. افزایش حجم و ارزش معاملات (حدود 10 هزار میلیارد تومان) در کنار تراز مثبت نقدینگی (ورود بیش از 2.000 میلیارد تومان پول) نشان می‌دهد که بازار بطور کلی سناریوی موج F و روند کاهشی سهام را به فراموشی سپرده است.

این روزها بحث جادماندگی بورس از سایر بازارها به شدت داغ است. در شرایطی شاخص‌های اصلی بازار هفته‌ای مثبت را پشت‌ سر گذاشتند که در روزهای پایانی هفته گذشته جهش مجدد دلار هرچه زده بودیم را پودر و بی‌نتیجه کرد !! البته باید پذیرفت آسیبی که طی سالهای گذشته به اعتماد مردم وارد شده به این سادگی‌ها قابل جبران نیست و لذا نمی‌توان انتظار داشت سرعت رشد قیمت‌ها هماهنگ با دلار باشد اما به هر جهت شک نداریم که این عقب‌افتادگی جبران خواهد شد و چه‌بسا در مقطعی بورس بتواند از سایر بازارها پیشی بگیرد.

توجه به این نکته ضروری است با تغییر نرخ نیما و رسیدن نرخ حواله به 36 هزار تومان، تحول بزرگی در سودسازی شرکت‌ها رخ خواهد داد. ضمن اینکه با آهنگ رشد دلار باید انتظار رشد حواله تا سطوح 40 هزار تومانی را هم داشته باشیم. برگشت به واقعیت‌های اقتصادی و پذیرفتن آن و لحاظ شدن نرخ دلار نیما در تسعیر و صادرات شرکت‌ها سیر مثبتی از تحولات بنیادی را ایجاد می‌کند که طی این مدت با آن مواجه نبودیم و می‌تواند عاملی برای جذب پول‌های بیرون بازار باشد. بنابراین به‌نظر می‌رسد بازار به مرور از آب و گل در آمده و برای سال 1402 شاهد تحولات خوبی در این حوزه باشیم.

جالب اینکه حتی زمزمه‌هایی هم از سوی دولت مبنی بر تدوین بسته حمایتی از صنایع بورسی هم به گوش می‌رسد. البته این موضوع هنوز قطعی نیست اما گویا طرحی در قالب دو فوریت به مجلس ارائه خواهد شد که در آن به مدت ۵ سال بسیاری از رویدادهای موثر و چالش‌برانگیز بازار را پیش‌بینی کرده تا سهامداران دچار چالش‌های عجیب (از نرخ خوراک و سوخت و انرژی گرفته تا اشاره به قیمت‌گذاری دستوری) نشوند ! البته چنین عقلانیتی را در دولتی که سراغ داریم، نمی‌بینیم اما به هر جهت اگر چنین رویکردی را در پیش گرفته باشند، بسیاری از پول‌های فرار کرده از بازار، باری دیگر به فکر بازگشت خواهند افتاد.

در جمع‌بندی موارد مطرح شده باید گفت، بهتر است سازمان بورس از شرکت‌ها مطالبه اثرات رشد نرخ ارز را در قالب شفاف‌سازی گروه (ب) داشته باشد. حتی اگر شایعات مطرح شده درخصوص بسته حمایتی دولت صحیح باشد، شرکت‌ها می‌بایست اثر سود و زیان آن را به بازار اعلام کنند. چنین رویکردی بدون شک باعث ایجاد شفافیت بیشتر و بسته شدن کف بازار و جسارت معامله‌گران برای خرید و حتی جذب عرضه حقوقی‌ها در آخرین ماه از سال خواهد شد.

اما بیش از این پر حرفی نکنیم و به سراغ بازار برویم. بازاری که خوب آغاز کرد و مزد صبوری سهامداران را داد. با توجه به گذر شاخص از مقاومت کوتاه‌مدتی یک میلیون و 693 هزار واحدی و ورود آن به کانال 1.7 میلیون، انتظار می‌رود برای امروز نیز شاهد یک رشد قوی دیگر برای سهام به ویژه در صنایع دلاری باشیم. به نظر شاخص کل در این گام بتواند دست‌کم تا ارتفاع یک میلیون و 865 هزار واحدی به حرکت رو به جلوی خود ادامه دهد.  

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24